Britská automobilka Morgan se těší poměrně dlouhé a bohaté historii, ovšem v posledních letech patří k jejím nejvýraznějším modelům tříkolka 3 Wheeler. Stroj, který se většinou své techniky i designu inspiroval v 30. letech minulého století, se však brzy dočká nového Steam-punkového nástupce, který pod modernizované tvary karoserie ukryje to nejmodernější, co současný technologický svět nabízí.
Morgan EV3, jak se novinka jmenuje, je stále tou bláznivou retro tříkolkou, tentokrát však s elektrickým pohonem. Koncept byl poprvé představen již v roce 2015 a minulý rok jsme se s ním mohli setkat i na autosalonu v Ženevě. Vznikla dokonce i limitovaná edice "Selfridges Editon", ovšem o sériové výrobě dlouho nepadla ani zmínka. Tedy až do teď.
Nová tříkolka značky Morgan už nebude spoléhat na dvouválcový motor umístěný před maskou, ale na soustavu baterií a elektromotor pohánějící zadní kolo. Přední maska tak dostala inovované tvary a došlo i na třetí čelní světlomet, který je umístěn de facto před řidičem.
Kabina pro řidiče a útlého spolujezdce zůstává na první pohled stejnou a svou inspiraci v letadlech, motocyklech a automobilech třicátých až padesátých let jednoduše nezapře. Kabina stále spoléhá na klasický prostorový rám a většinu karoserie tvoří hliník, nicméně některé panely karoserie byly vůbec poprvé vyrobeny z karbonu.
Oproti konceptu se změnila pohonná soustava, za což může vstup nového partnera dodávajícího pohonné systémy, společnosti Frazer-Nash Energy Systems. Nový Morgan tak zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 7 sekund (o 2 sekundy rychleji než koncept) a jeho výkony by se měly více přibližovat benzínovým verzím.
Oproti konceptu se však poněkud zhoršil dojezd na jedno nabití. Původní varianta slibovala 150 mil (241 km), nicméně sériová verze nabídne pouze 120 mil (193 km). O pohon se stará 21 kWh Li-Ion baterie o výkonu 34.8 kW (47 k). Celkovou váhu se podařilo udržet pod 500 kg.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?