Britská automobilka Morgan se těší poměrně dlouhé a bohaté historii, ovšem v posledních letech patří k jejím nejvýraznějším modelům tříkolka 3 Wheeler. Stroj, který se většinou své techniky i designu inspiroval v 30. letech minulého století, se však brzy dočká nového Steam-punkového nástupce, který pod modernizované tvary karoserie ukryje to nejmodernější, co současný technologický svět nabízí.
Morgan EV3, jak se novinka jmenuje, je stále tou bláznivou retro tříkolkou, tentokrát však s elektrickým pohonem. Koncept byl poprvé představen již v roce 2015 a minulý rok jsme se s ním mohli setkat i na autosalonu v Ženevě. Vznikla dokonce i limitovaná edice "Selfridges Editon", ovšem o sériové výrobě dlouho nepadla ani zmínka. Tedy až do teď.
Nová tříkolka značky Morgan už nebude spoléhat na dvouválcový motor umístěný před maskou, ale na soustavu baterií a elektromotor pohánějící zadní kolo. Přední maska tak dostala inovované tvary a došlo i na třetí čelní světlomet, který je umístěn de facto před řidičem.
Kabina pro řidiče a útlého spolujezdce zůstává na první pohled stejnou a svou inspiraci v letadlech, motocyklech a automobilech třicátých až padesátých let jednoduše nezapře. Kabina stále spoléhá na klasický prostorový rám a většinu karoserie tvoří hliník, nicméně některé panely karoserie byly vůbec poprvé vyrobeny z karbonu.
Oproti konceptu se změnila pohonná soustava, za což může vstup nového partnera dodávajícího pohonné systémy, společnosti Frazer-Nash Energy Systems. Nový Morgan tak zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 7 sekund (o 2 sekundy rychleji než koncept) a jeho výkony by se měly více přibližovat benzínovým verzím.
Oproti konceptu se však poněkud zhoršil dojezd na jedno nabití. Původní varianta slibovala 150 mil (241 km), nicméně sériová verze nabídne pouze 120 mil (193 km). O pohon se stará 21 kWh Li-Ion baterie o výkonu 34.8 kW (47 k). Celkovou váhu se podařilo udržet pod 500 kg.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.