Britové chystají sériovou výrobu Steam-punkové elektrické tříkolky. Čím chce Morgan EV3 zaujmout?

Morgan EV3
Morgan EV3, foto: Morgan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. prosince 2017 08:55 | akt. 20. prosince 2017 09:22
Sdílej:

Britská automobilka Morgan se těší poměrně dlouhé a bohaté historii, ovšem v posledních letech patří k jejím nejvýraznějším modelům tříkolka 3 Wheeler. Stroj, který se většinou své techniky i designu inspiroval v 30. letech minulého století, se však brzy dočká nového Steam-punkového nástupce, který pod modernizované tvary karoserie ukryje to nejmodernější, co současný technologický svět nabízí.

Morgan EV3, jak se novinka jmenuje, je stále tou bláznivou retro tříkolkou, tentokrát však s elektrickým pohonem. Koncept byl poprvé představen již v roce 2015 a minulý rok jsme se s ním mohli setkat i na autosalonu v Ženevě. Vznikla dokonce i limitovaná edice "Selfridges Editon", ovšem o sériové výrobě dlouho nepadla ani zmínka. Tedy až do teď.

Nová tříkolka značky Morgan už nebude spoléhat na dvouválcový motor umístěný před maskou, ale na soustavu baterií a elektromotor pohánějící zadní kolo. Přední maska tak dostala inovované tvary a došlo i na třetí čelní světlomet, který je umístěn de facto před řidičem.

Kabina pro řidiče a útlého spolujezdce zůstává na první pohled stejnou a svou inspiraci v letadlech, motocyklech a automobilech třicátých až padesátých let jednoduše nezapře. Kabina stále spoléhá na klasický prostorový rám a většinu karoserie tvoří hliník, nicméně některé panely karoserie byly vůbec poprvé vyrobeny z karbonu.

Oproti konceptu se změnila pohonná soustava, za což může vstup nového partnera dodávajícího pohonné systémy, společnosti Frazer-Nash Energy Systems. Nový Morgan tak zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 7 sekund (o 2 sekundy rychleji než koncept) a jeho výkony by se měly více přibližovat benzínovým verzím.

Oproti konceptu se však poněkud zhoršil dojezd na jedno nabití. Původní varianta slibovala 150 mil (241 km), nicméně sériová verze nabídne pouze 120 mil (193 km). O pohon se stará 21 kWh Li-Ion baterie o výkonu 34.8 kW (47 k). Celkovou váhu se podařilo udržet pod 500 kg.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.