Automobilka Ford se nestaví zády k poruchovosti motorů 2.3 EcoBoost svého nejvýkonnějšího hatchbacku řady Focus. U některých agregátů z počátku výroby současné generace došlo k úniku chladící kapaliny a modrý ovál proto sjednal nápravu.
Focus RS přišel na trh v roce 2015 a zákazníkům sliboval výkony blízké rallyovým speciálům. V poslední době se ale majitelům některých vozů z počátku výroby začaly objevovat vrásky na čele. Ve vyjádření pro časopis Autocar Ford připustil, že agregát o objemu 2.3 l může spalovat i chladicí kapalinu. Problémy se týkají některých aut z počátku výroby Focusu RS a vozů s najetými cca 10000 km.
Problém se projevuje bílým dýmem z výfuku, vznikajícím zejména při chodu studeného motoru. Na dotaz, zda Ford připravuje svolávací akci odpověděl mluvčí automobilky, že pracuje na opravě pro všechny majitele. Vyřešení problému bude mít vliv i na majitele automobilů, které by problémem již neměly být postiženy.
Ford prozatím vyměnil několik motorů za ty, které jsou již stavěny dle poslední specifikace a mají plnou záruku. Modrý ovál k akci ještě oficiální stanovisko nevydal, ale problémy s těsněním pod hlavou prozradili majitelé vozů. Potíže s chladicí kapalinou zřejmě souvisejí s blokem motoru a ne s těsněním pod hlavou. Majitelé mustangů ale tyto potíže neznají, jelikož jejich blok a hlava jsou z odlišné slitiny hliníku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.