Během letošního ročníku autosalon v Los Angeles se dočkáme jedné velké premiéry. Steve Saleen, ředitel automobilky Saleen, představí zcela nový sportovní vůz nesoucí název Saleen 1, zkráceně S1.
O příchodu nového modelu S1 už se pár týdnů proslýchá a v Číně už se údajně podařilo pořídit i první snímky, ovšem víte jak to chodí se zprávami z Číny. Vůz však byl navržen i postaven v Kalifornii a jeho výroba by zde měla i co nejdříve začít.
Plány na stavbu modelu S1 se datují až do doby, kdy společnost JSAT (Jiangsu Saleen Automotive Technologies Group) zakoupila techniku, technologii a zbytky z projektu Artega GT, což byl německý sportovní vůz s motorem uprostřed a pohonem zadních kol, který se vyráběl do roku 2009 do roku 2012. Společnost Artega však zkrachovala a stala se pro JSAT snadnou kořistí. Namísto modernizace modelu Artega GT se však Steve Saleen rozhodl navrhnout a vybudovat zcela nový model - od základu.
Bohužel nemáme o žádné bližší specifikace, pouze jednu fotografii zadních partií a snímky "údajného" modelu S1 vyfoceného v Číně. Vše zajímavé se tak dozvíme až 30. listopadu, kdy bude vůz oficiálně představen.
Kromě technických údajů však budou zajímavé i informace o budoucnosti výroby. Podle některých informací z webu CarScoops by výroba měla probíhat v USA jen a začátku a poté by mohla být přesunuta do Číny. Zda je na těchto informacích něco pravdy však netušíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.