Renault se myšlenkou levného elektromobilu zabýval již několik let, a podle veškerých informací dojde k realizaci právě nyní. Elektrickou verzi Kwidu potvrdil generální ředitel společnosti, a navíc přiznal, že je již postaveno několik prototypů.
Renault Kwid je malé SUV, se kterým již několik let slaví automobilka úspěch především v Indii a dalších rozvojových zemích. Za velkým úspěchem stojí především nízká pořizovací cena, která se v přepočtu pohybuje od 95 do 130 tisíc korun. Je velká škoda že se tento automobil nedostane i do Evropy, jistě by si vzhledem ke své nízké ceně rychle našel svou kategorii zákazníků.
Nyní se ale k jeho jedinému taháku - ceně - přidá ještě další klíčová výhoda. Kwid dostane elektromotor a bude tak zřejmě nejlevnějším elektrickým vozem v těchto zemích. Generální ředitel aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn, k tomu řekl: "V Číně nemůžeme prodávat Leaf, je na místní trh příliš drahý a sofistikovaný. Proto musíme vyvinout "nový" levný elektromobil - Kwid pro Čínu. Bude to velmi dobré auto za velmi nízkou cenu."
Žádne podrobnější informace však zveřejněny nebyly, takže nevíme ani datum, ani technická data, ani ceny modelu Kwid EV. Jediné co víme, že pokud se automobil prosadí v Číně, bude dále vyvážen do rozvojových trhů jako Indie, Brazílie a na Blízký východ.
Carlos Ghosn vnímá sílu aliance především ve společné spolupráci všech zúčastněných automobilek. "Na začátku měl Renault vlastní vývoj, Nissan vlastní technologii a Mitsubishi začalo vyvíjet také vlastní technologii. Nyní je s tím konec. Budeme spolupracovat na jedné platformě, jedné sadě baterií a jedné sadě motorů."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?