Renault se myšlenkou levného elektromobilu zabýval již několik let, a podle veškerých informací dojde k realizaci právě nyní. Elektrickou verzi Kwidu potvrdil generální ředitel společnosti, a navíc přiznal, že je již postaveno několik prototypů.
Renault Kwid je malé SUV, se kterým již několik let slaví automobilka úspěch především v Indii a dalších rozvojových zemích. Za velkým úspěchem stojí především nízká pořizovací cena, která se v přepočtu pohybuje od 95 do 130 tisíc korun. Je velká škoda že se tento automobil nedostane i do Evropy, jistě by si vzhledem ke své nízké ceně rychle našel svou kategorii zákazníků.
Nyní se ale k jeho jedinému taháku - ceně - přidá ještě další klíčová výhoda. Kwid dostane elektromotor a bude tak zřejmě nejlevnějším elektrickým vozem v těchto zemích. Generální ředitel aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn, k tomu řekl: "V Číně nemůžeme prodávat Leaf, je na místní trh příliš drahý a sofistikovaný. Proto musíme vyvinout "nový" levný elektromobil - Kwid pro Čínu. Bude to velmi dobré auto za velmi nízkou cenu."
Žádne podrobnější informace však zveřejněny nebyly, takže nevíme ani datum, ani technická data, ani ceny modelu Kwid EV. Jediné co víme, že pokud se automobil prosadí v Číně, bude dále vyvážen do rozvojových trhů jako Indie, Brazílie a na Blízký východ.
Carlos Ghosn vnímá sílu aliance především ve společné spolupráci všech zúčastněných automobilek. "Na začátku měl Renault vlastní vývoj, Nissan vlastní technologii a Mitsubishi začalo vyvíjet také vlastní technologii. Nyní je s tím konec. Budeme spolupracovat na jedné platformě, jedné sadě baterií a jedné sadě motorů."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?