Renault se myšlenkou levného elektromobilu zabýval již několik let, a podle veškerých informací dojde k realizaci právě nyní. Elektrickou verzi Kwidu potvrdil generální ředitel společnosti, a navíc přiznal, že je již postaveno několik prototypů.
Renault Kwid je malé SUV, se kterým již několik let slaví automobilka úspěch především v Indii a dalších rozvojových zemích. Za velkým úspěchem stojí především nízká pořizovací cena, která se v přepočtu pohybuje od 95 do 130 tisíc korun. Je velká škoda že se tento automobil nedostane i do Evropy, jistě by si vzhledem ke své nízké ceně rychle našel svou kategorii zákazníků.
Nyní se ale k jeho jedinému taháku - ceně - přidá ještě další klíčová výhoda. Kwid dostane elektromotor a bude tak zřejmě nejlevnějším elektrickým vozem v těchto zemích. Generální ředitel aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn, k tomu řekl: "V Číně nemůžeme prodávat Leaf, je na místní trh příliš drahý a sofistikovaný. Proto musíme vyvinout "nový" levný elektromobil - Kwid pro Čínu. Bude to velmi dobré auto za velmi nízkou cenu."
Žádne podrobnější informace však zveřejněny nebyly, takže nevíme ani datum, ani technická data, ani ceny modelu Kwid EV. Jediné co víme, že pokud se automobil prosadí v Číně, bude dále vyvážen do rozvojových trhů jako Indie, Brazílie a na Blízký východ.
Carlos Ghosn vnímá sílu aliance především ve společné spolupráci všech zúčastněných automobilek. "Na začátku měl Renault vlastní vývoj, Nissan vlastní technologii a Mitsubishi začalo vyvíjet také vlastní technologii. Nyní je s tím konec. Budeme spolupracovat na jedné platformě, jedné sadě baterií a jedné sadě motorů."
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.