Další den a další trailer, chtělo by se říci. Tentokrát však automobilka vypustila video, které zřejmě ukazovalo víc, než jsme měli vidět. Lidé z automobilky si svou chybu sice uvědomili a video stáhli, ovšem příliš pozdě. Video už totiž bylo staženo a díky několika lidem se znovu dostalo na YouTube.
Tím nejpravděpodobnějším důvodem proč bylo video staženo je krátký záběr na infotainment systém, na kterém je vidět přední část Urusu bez maskování a v plné, značně agresivní, kráse.
Automobilka už dříve slibovala, že Urus bude něčím úplně jiným, než na co jsme v segmentu SUV zvyklí. A jak se zdá, tak svůj slib hodlá dodržet. Agresivní a ostře řezané rysy přední masky totiž doplňují obrovské nasávací otvory, výrazný splitter a svalnatě vystupující blatníky. Ačkoliv se to zdálo nemožné, Urus se zřejmě pokusí alespoň částečně navázat na ostré rysy svého předchůdce "Rambo Lambo" LM002.
Video toho ale odhaluje mnohem víc. Audiosystém bude vyhrávat přes reproduktory značky Bang & Olufsen, panel přístrojů bude plně digitální a hlavní panel infotainment systému doplní ještě jedna níže umístěná dotyková obrazovka určená k nastavení ventilátorů, podobně jako v modelech Audi A8 a A7.
Hlavním smyslem traileru však bylo představit jízdní režim "Corsa" určený k jízdě na okruhu. V předchozích videích už jsme viděli i jízdní režimy Terra, Neve a Sabia pro jízdu v terénu, na sněhu i v poušti. Všechny tyto jízdní režimy jsou dostupné prostřednictvím voliče jízdních režimů "Anima".
Do představení nového Lamborghini zbývají ani ne dva týdny, ovšem během té doby se jistě dočkáme dalších ochutnávek, které pořádně navnadí jak fanoušky značky, tak potencionální kupce. Lamborghini má totiž se svým prvním novodobým SUV velké plány, díky Urusu by totiž do roku 2019 rádo zdvojnásobilo roční produkci na 7000 vozidel - včetně modelů Huracan a Aventador.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.