Dle vedoucího Toyota R&D Seigo Kuzumakiho zaniknou spalovací motory v podobě, jakou známe dnes, okolo roku 2050. Kuzumaki rovněž předpovídá, že v roce 2040 bude tvořit podíl hybridů pouze okolo deseti procent automobilové produkce.
"Očekáváme, že v roce 2050 budou automobilové emise CO2 v porovnání s těmi z roku 2010 na hodnotě o 90 procent nižší. Aby se to po roce 2040 podařilo, budou muset automobily dosud osazené klasickými spalovací motory tvořit základ hybridních či plug-in hybridních aut," uvedl Kuzumaki. Právě Toyota se v uplynulých dvaceti letech zaměřila na vývoj hybridů, v poslední době ale hodně investuje do vývoje baterií pro elektromobily.
Japonská automobilka se brzy chystá představit svůj první elektromobil, využívající dnes standardní lithiové baterie. Zároveň ale pracuje na nové technologii s inovativními bateriemi solid-state. Toyota také patří k průkopníkům vodíkových vozů, které dovedla až do prodeje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?