Šéf vývoje Toyoty promluvil. V polovině století čeká velkou změnu a řadě z nás se líbit nebude

Toyota Prius
Toyota Prius, foto: Toyota
-dk 13. listopadu 2017 22:55 | akt. 15. listopadu 2017 09:34
Sdílej:

Dle vedoucího Toyota R&D Seigo Kuzumakiho zaniknou spalovací motory v podobě, jakou známe dnes, okolo roku 2050. Kuzumaki rovněž předpovídá, že v roce 2040 bude tvořit podíl hybridů pouze okolo deseti procent automobilové produkce.

"Očekáváme, že v roce 2050 budou automobilové emise CO2 v porovnání s těmi z roku 2010 na hodnotě o 90 procent nižší. Aby se to po roce 2040 podařilo, budou muset automobily dosud osazené klasickými spalovací motory tvořit základ hybridních či plug-in hybridních aut," uvedl Kuzumaki. Právě Toyota se v uplynulých dvaceti letech zaměřila na vývoj hybridů, v poslední době ale hodně investuje do vývoje baterií pro elektromobily.

Japonská automobilka se brzy chystá představit svůj první elektromobil, využívající dnes standardní lithiové baterie. Zároveň ale pracuje na nové technologii s inovativními bateriemi solid-state. Toyota také patří k průkopníkům vodíkových vozů, které dovedla až do prodeje. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.