Extrémní, jinak tento hypercar snad ani označit nelze. Čtyři turba pohánějící šestnáctiválcový motor, poskytující výkon 5 000 koní. To je Devel Sixteen, pro který by neměl být problém překonat rychlost 310 mil za hodinu, tedy přes 500 km/h.
O hypercaru s názvem Devel Sixteen jste mohli slyšet již před několika lety, tehdy ale nikdo nemohl tušit, že se tak ambiciozní sen podaří zrealizovat. Přibližně o čtyři roky později ale víme, že existuje. Oficiálně představen by měl být na Dubajské motor show, která proběhne 14. až 18. listopadu letošního roku.
Devel Sixteen má být autem, jako "každé jiné", pohodlné a určené pro každodenní používání. Ovšem díky motoru o výkonu 3 728 kW má překonat magickou rychlost 500 km/h. Takový výkon odpovídá zhruba deseti supersportovním vozům nebo pěti vozům McLaren P1.
Za výjimečným motorem stojí zřejmě italská společnost Manifattura Automobili Torino, která má dostatek odborných znalostí a zkušeností. Ty dostatečně předvedla při realizaci jiných supervozů - SCG 003 a Apollo Intensa Emozioine, o těch ale až příště. Nyní nezbývá nic jiného, než se těšit na 14. listopadu, kdy se otevřou dveře dubajské motorshow.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.