Nová speciální edice BMW M3 CS slibuje skvělé vyvážení vysokého výkonu a neomezené každodenní praktičnosti. Inženýři BMW M GmbH zároveň dokázali pečlivě vyrobenými modifikacemi zintenzivnit dynamický a emocemi naplněný charakter BMW M3.
Rozsáhlé použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) udrželo hmotnost nového BMW M3 CS na extrémně nízké úrovni. Pohotovostní hmotnost činí pouhých 1585 kg (podle normy EU, bez řidiče). Z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny CFRP je také vyrobena značná část karoserie, včetně přední kapoty, která je ve výsledku o 25 % lehčí, než v případě běžného BMW M3. Dlouholeté zkušenosti BMW v oblasti výroby karbonových dílů a plastů vyztužených uhlíkovými vlákny přinesly v případě BMW M3 CS své ovoce. Střecha vyrobená z uhlíkových kompozitů je sama o sobě o šest kilogramů lehčí než běžná střecha z ocelového plechu. Dalším přínosem tohoto extrémně lehkého a zároveň pevného materiálu je odpovídající snížení těžiště vozu, které BMW M3 CS propůjčuje ještě agilnější ovladatelnost.
Zadní část se vyznačuje přepracovaným zadním spoilerem s Gurneyho lištou z nelakovaného karbonu. Tato aerodynamická odtrhová hrana vede přes celý okraj víka zavazadlového prostoru a výrazně snižuje vztlak na zadní nápravě. V zájmu každodenní praktičnosti není BMW M3 vybaveno ochrannou klecí proti převrácení.
Vynikající dynamika nového BMW M3 nespočívá pouze v přepracovaném zavěšení ve srovnání s M3 s paketem Competition (tlumiče a pružiny), ale také v mírném nárůstu výkonu řadového šestiválce. V BMW M3 CS dosahuje výkonu 460 k, což je o 10 koní více než v případě BMW M3 s paketem Competition. Maximální točivý moment se zvýšil o 50 Nm na 600 Nm. Nezaměnitelný zvuk pohonné jednotky M je úkolem pro M sportovní výfuk, který byl pro verzi CS speciálně vyladěn a jehož čtveřice koncovek skvěle ladí se zadním difuzorem z uhlíkového kompozitu.
Bohaté použití alcantary a dvoubarevného koženého čalounění v kombinaci Silverstone/černá umožnilo vývojovým inženýrům a designérům BMW M GmbH vytvořit interiér plný podmanivé sportovní atmosféry. Proto je startování motoru prostřednictvím nového červeného tlačítka start/stop mimořádně trefným doplňkem. Stanoveným cílem bylo maximálním způsobem odstrojit interiér a tím docílit výrazné úspory hmotnosti. A i tak, navzdory ryze sportovnímu pojetí interiéru BMW M3 CS, které se odráží také v lehkých M sportovních sedadlech, se cestující nemusí obejít bez takových prvků výbavy, jakými jsou automatická klimatizace nebo vysoce kvalitní, specificky upravený audiosystém Harman Kardon.
Speciální edici BMW M3 lze objednávat od ledna 2018. Vysokovýkonný sedan, který kvůli výrobním faktorům vznikne v omezeném počtu přibližně 1200 kusů, se bude vyrábět od března 2018 v továrně BMW v Regensburgu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?