Nová speciální edice BMW M3 CS slibuje skvělé vyvážení vysokého výkonu a neomezené každodenní praktičnosti. Inženýři BMW M GmbH zároveň dokázali pečlivě vyrobenými modifikacemi zintenzivnit dynamický a emocemi naplněný charakter BMW M3.
Rozsáhlé použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) udrželo hmotnost nového BMW M3 CS na extrémně nízké úrovni. Pohotovostní hmotnost činí pouhých 1585 kg (podle normy EU, bez řidiče). Z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny CFRP je také vyrobena značná část karoserie, včetně přední kapoty, která je ve výsledku o 25 % lehčí, než v případě běžného BMW M3. Dlouholeté zkušenosti BMW v oblasti výroby karbonových dílů a plastů vyztužených uhlíkovými vlákny přinesly v případě BMW M3 CS své ovoce. Střecha vyrobená z uhlíkových kompozitů je sama o sobě o šest kilogramů lehčí než běžná střecha z ocelového plechu. Dalším přínosem tohoto extrémně lehkého a zároveň pevného materiálu je odpovídající snížení těžiště vozu, které BMW M3 CS propůjčuje ještě agilnější ovladatelnost.
Zadní část se vyznačuje přepracovaným zadním spoilerem s Gurneyho lištou z nelakovaného karbonu. Tato aerodynamická odtrhová hrana vede přes celý okraj víka zavazadlového prostoru a výrazně snižuje vztlak na zadní nápravě. V zájmu každodenní praktičnosti není BMW M3 vybaveno ochrannou klecí proti převrácení.
Vynikající dynamika nového BMW M3 nespočívá pouze v přepracovaném zavěšení ve srovnání s M3 s paketem Competition (tlumiče a pružiny), ale také v mírném nárůstu výkonu řadového šestiválce. V BMW M3 CS dosahuje výkonu 460 k, což je o 10 koní více než v případě BMW M3 s paketem Competition. Maximální točivý moment se zvýšil o 50 Nm na 600 Nm. Nezaměnitelný zvuk pohonné jednotky M je úkolem pro M sportovní výfuk, který byl pro verzi CS speciálně vyladěn a jehož čtveřice koncovek skvěle ladí se zadním difuzorem z uhlíkového kompozitu.
Bohaté použití alcantary a dvoubarevného koženého čalounění v kombinaci Silverstone/černá umožnilo vývojovým inženýrům a designérům BMW M GmbH vytvořit interiér plný podmanivé sportovní atmosféry. Proto je startování motoru prostřednictvím nového červeného tlačítka start/stop mimořádně trefným doplňkem. Stanoveným cílem bylo maximálním způsobem odstrojit interiér a tím docílit výrazné úspory hmotnosti. A i tak, navzdory ryze sportovnímu pojetí interiéru BMW M3 CS, které se odráží také v lehkých M sportovních sedadlech, se cestující nemusí obejít bez takových prvků výbavy, jakými jsou automatická klimatizace nebo vysoce kvalitní, specificky upravený audiosystém Harman Kardon.
Speciální edici BMW M3 lze objednávat od ledna 2018. Vysokovýkonný sedan, který kvůli výrobním faktorům vznikne v omezeném počtu přibližně 1200 kusů, se bude vyrábět od března 2018 v továrně BMW v Regensburgu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.