Automobilka Tesla to v posledních měsících nemá vůbec snadné. Problémy s Modelem 3, potíže s vydáním pokročilejší funkce Auto Pilot a k tomu ještě hrozba žaloby od stovek zaměstnanců, které před pár měsíci propustila. I přesto se však společnost zvládá soustředit na představení nového modelu "Tesla Semi", převratného elektrického tahače, který slibuje naprostou revoluci v odvětví.
Premiéra tohoto stroje se měla uskutečnit již 26. listopadu tohoto roku, avšak kvůli několika problémům byla odložena až na prosinec. Tesla však nechce ztratit pozornost fanoušků ani médií, proto uveřejnila další "tajemný" snímek tahače, který veřejnost poprvé spatří až 16. prosince v designovém centru Hawthorne v Kalifornii.
A na co se tedy máme či můžeme těšit? Už jako u prvního snímku, i zde jsou patrné charakteristické znaky, kterými se jistě stanou LED světlomety v blatnících, aerodynamické kryty kol nebo zakulacené čelní sklo. Patrná jsou také poziční světla, která byla umístěna nad kabinu.
Pokud ale chodíte na náš web častěji, pak jste si jistě nemohli nechat ujít zprávu z 4. října, kdy na internet unikly fotky neznámého tahače futuristických tvarů, který byl testován na letišti, kde se již dříve objevily některé prototypy různých modelů Tesly.
Zda se jedná skutečně o očekávaný tahač nevíme, nicméně podoba je nepřehlédnutelná. Poslední velkou neznámou tak zůstává pohonný systém, neboť zatím známe pouze spekulace, podle kterých by tahač od Tesly měl zvládnout na jedno nabití cca 321 - 482 kilometrů, což věru není příliš.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?