Automobilka Tesla to v posledních měsících nemá vůbec snadné. Problémy s Modelem 3, potíže s vydáním pokročilejší funkce Auto Pilot a k tomu ještě hrozba žaloby od stovek zaměstnanců, které před pár měsíci propustila. I přesto se však společnost zvládá soustředit na představení nového modelu "Tesla Semi", převratného elektrického tahače, který slibuje naprostou revoluci v odvětví.
Premiéra tohoto stroje se měla uskutečnit již 26. listopadu tohoto roku, avšak kvůli několika problémům byla odložena až na prosinec. Tesla však nechce ztratit pozornost fanoušků ani médií, proto uveřejnila další "tajemný" snímek tahače, který veřejnost poprvé spatří až 16. prosince v designovém centru Hawthorne v Kalifornii.
A na co se tedy máme či můžeme těšit? Už jako u prvního snímku, i zde jsou patrné charakteristické znaky, kterými se jistě stanou LED světlomety v blatnících, aerodynamické kryty kol nebo zakulacené čelní sklo. Patrná jsou také poziční světla, která byla umístěna nad kabinu.
Pokud ale chodíte na náš web častěji, pak jste si jistě nemohli nechat ujít zprávu z 4. října, kdy na internet unikly fotky neznámého tahače futuristických tvarů, který byl testován na letišti, kde se již dříve objevily některé prototypy různých modelů Tesly.
Zda se jedná skutečně o očekávaný tahač nevíme, nicméně podoba je nepřehlédnutelná. Poslední velkou neznámou tak zůstává pohonný systém, neboť zatím známe pouze spekulace, podle kterých by tahač od Tesly měl zvládnout na jedno nabití cca 321 - 482 kilometrů, což věru není příliš.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?