Automobilka Tesla to v posledních měsících nemá vůbec snadné. Problémy s Modelem 3, potíže s vydáním pokročilejší funkce Auto Pilot a k tomu ještě hrozba žaloby od stovek zaměstnanců, které před pár měsíci propustila. I přesto se však společnost zvládá soustředit na představení nového modelu "Tesla Semi", převratného elektrického tahače, který slibuje naprostou revoluci v odvětví.
Premiéra tohoto stroje se měla uskutečnit již 26. listopadu tohoto roku, avšak kvůli několika problémům byla odložena až na prosinec. Tesla však nechce ztratit pozornost fanoušků ani médií, proto uveřejnila další "tajemný" snímek tahače, který veřejnost poprvé spatří až 16. prosince v designovém centru Hawthorne v Kalifornii.
A na co se tedy máme či můžeme těšit? Už jako u prvního snímku, i zde jsou patrné charakteristické znaky, kterými se jistě stanou LED světlomety v blatnících, aerodynamické kryty kol nebo zakulacené čelní sklo. Patrná jsou také poziční světla, která byla umístěna nad kabinu.
Pokud ale chodíte na náš web častěji, pak jste si jistě nemohli nechat ujít zprávu z 4. října, kdy na internet unikly fotky neznámého tahače futuristických tvarů, který byl testován na letišti, kde se již dříve objevily některé prototypy různých modelů Tesly.
Zda se jedná skutečně o očekávaný tahač nevíme, nicméně podoba je nepřehlédnutelná. Poslední velkou neznámou tak zůstává pohonný systém, neboť zatím známe pouze spekulace, podle kterých by tahač od Tesly měl zvládnout na jedno nabití cca 321 - 482 kilometrů, což věru není příliš.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.