Automobilka Tesla to v posledních měsících nemá vůbec snadné. Problémy s Modelem 3, potíže s vydáním pokročilejší funkce Auto Pilot a k tomu ještě hrozba žaloby od stovek zaměstnanců, které před pár měsíci propustila. I přesto se však společnost zvládá soustředit na představení nového modelu "Tesla Semi", převratného elektrického tahače, který slibuje naprostou revoluci v odvětví.
Premiéra tohoto stroje se měla uskutečnit již 26. listopadu tohoto roku, avšak kvůli několika problémům byla odložena až na prosinec. Tesla však nechce ztratit pozornost fanoušků ani médií, proto uveřejnila další "tajemný" snímek tahače, který veřejnost poprvé spatří až 16. prosince v designovém centru Hawthorne v Kalifornii.
A na co se tedy máme či můžeme těšit? Už jako u prvního snímku, i zde jsou patrné charakteristické znaky, kterými se jistě stanou LED světlomety v blatnících, aerodynamické kryty kol nebo zakulacené čelní sklo. Patrná jsou také poziční světla, která byla umístěna nad kabinu.
Pokud ale chodíte na náš web častěji, pak jste si jistě nemohli nechat ujít zprávu z 4. října, kdy na internet unikly fotky neznámého tahače futuristických tvarů, který byl testován na letišti, kde se již dříve objevily některé prototypy různých modelů Tesly.
Zda se jedná skutečně o očekávaný tahač nevíme, nicméně podoba je nepřehlédnutelná. Poslední velkou neznámou tak zůstává pohonný systém, neboť zatím známe pouze spekulace, podle kterých by tahač od Tesly měl zvládnout na jedno nabití cca 321 - 482 kilometrů, což věru není příliš.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?