Dlouho se o tom spekulovalo, nicméně až doteď jsme neměli v rukou žádný důkaz. Teď už ale můžeme s jistotou říci, že mladoboleslavská automobilka pracuje na SUV Coupe. Jeho neoficiální název je Kodiaq GT a konkurovat by mohlo dokonce i BMW X4 nebo Mercedesu GLC Coupe.
A tím výše zmíněným důkazem je snímek z prezentace automobilů, které chce automobilka uvést na čínském trhu. Snímek se objevil na webu PCauto a v jeho pravém horním rohu si můžeme všimnout kategorie SUV Coupe, pod kterým je jako zástupce jmenován Kodiaq GT. Grafický koncept pak pro web IndianAutosBlog.com zpracoval SRK Designs.
O plánovaném Crossoveru máme zatím jen minimum detailů, nicméně proslýchá se, že pod elegantním designem se bude ukrývat dobře známá technika z modelu Kodiaq a platforma MQB, kterou sdílí různé vozy kategorie SUV napříč celým koncernem VW.
Nabídka motorů bude nejspíš široká, jak už jsme u automobilů značky Škoda zvyklí. Můžeme se tedy spolehnout na několik benzínových i naftových jednotek, které budou spojeny s manuálními o dvouspojkovými převodovkami. Nevíme kdy se Kodiaq GT dostane na trh, nicméně je docela možné, že by se pod jeho kapotou mohla objevit i hybridní pohonná jednotka.
Celé to však má jednu malou vadu na kráse. Kodiaq GT, který bude jistě dostupnější než BMW X4 nebo Mercedes-Benz GLC Coupe, bude prozatím určen pouze pro čínský trh. Stále je však možné, že se časem dočkáme jeho představení v Evropě a na dalších trzích. Na to si však budeme muset počkat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.