Dlouho se o tom spekulovalo, nicméně až doteď jsme neměli v rukou žádný důkaz. Teď už ale můžeme s jistotou říci, že mladoboleslavská automobilka pracuje na SUV Coupe. Jeho neoficiální název je Kodiaq GT a konkurovat by mohlo dokonce i BMW X4 nebo Mercedesu GLC Coupe.
A tím výše zmíněným důkazem je snímek z prezentace automobilů, které chce automobilka uvést na čínském trhu. Snímek se objevil na webu PCauto a v jeho pravém horním rohu si můžeme všimnout kategorie SUV Coupe, pod kterým je jako zástupce jmenován Kodiaq GT. Grafický koncept pak pro web IndianAutosBlog.com zpracoval SRK Designs.
O plánovaném Crossoveru máme zatím jen minimum detailů, nicméně proslýchá se, že pod elegantním designem se bude ukrývat dobře známá technika z modelu Kodiaq a platforma MQB, kterou sdílí různé vozy kategorie SUV napříč celým koncernem VW.
Nabídka motorů bude nejspíš široká, jak už jsme u automobilů značky Škoda zvyklí. Můžeme se tedy spolehnout na několik benzínových i naftových jednotek, které budou spojeny s manuálními o dvouspojkovými převodovkami. Nevíme kdy se Kodiaq GT dostane na trh, nicméně je docela možné, že by se pod jeho kapotou mohla objevit i hybridní pohonná jednotka.
Celé to však má jednu malou vadu na kráse. Kodiaq GT, který bude jistě dostupnější než BMW X4 nebo Mercedes-Benz GLC Coupe, bude prozatím určen pouze pro čínský trh. Stále je však možné, že se časem dočkáme jeho představení v Evropě a na dalších trzích. Na to si však budeme muset počkat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?