Automobilka BMW představila svůj nový model z řady X, tentokrát nesoucí označení X2. Ten by měl cílit zejména na mladé a aktivní lidi, čemuž odpovídá i jeho označení "Sport Activity Coupé". Na co se tedy můžeme těšit?
BMW X2 už si v zahraničíc vysloužilo přezdívku "Cool X" a nejspíš na tom něco bude. Ačkoliv vychází z modelu X1, oproti němu je kratší, nabízí progresivnější design a spíš než tradiční crossover připomíná spíše trochu větší a odolnější hatchback.
Pokud začneme klasicky u exteriéru, pak nás zřejmě jako první praští do očí předělaná maska chladiče, která dostala zase trochu "svalnatější" tvary, neboť její základna je širší a směrem nahoru se tradiční ledvinky výrazně zužují. Ve spodní části nárazníku nalezneme masivní přívody vzduchu k motoru i brzdám a po stranách se pak nacházejí poměrně výrazné světlomety s integrovaným LED svícením a nezvykle vysoko posazenými mlhovými světly.
Boční linie vozu jsou vcelku klasické a nevyznačují se žádnými výstřednostmi. Na střeše nechybí panoramatické střešní okno a celá linie střechy pomalu přechází až na spoiler, který je umístěn na vrchu pátých dveří. Zadní části nechybí dvojice koncovek výfuku, LED svítilny a objevuje se zde i zajímavý a nezvyklý prvek v podobě loga BMW na C-sloupcích. Že by závan nostalgie?
V podbězích vozu se mohou objevit kola o velikostech od 17 do 20" palců a celý vzhled vozu může ještě umocnit zvolená výbava. Zatím co v základu vypadá vůz spíše jako běžný hatchback, s variantami M Sport a M Sport X získává stále více podobu Crossoveru / stylového Crossoveru s ochranými prvky lakovanými do odstínu "Frozen Grey"
V závislosti na zvolené výbavě také dochází k podstatným změnám v interiéru vozidla. A to ať už se bavíme o sedačkách a jejich čalounění, kde si můžete vybrat vše do látky až po Alcantaru, přes čalounění interiéru, materiál obložení dveří, ambientní podsvícení až po technologickou výbavu vozu.
Například základní model vám nabídne látkou čalouněná sedadla, kontrastní prošívání, leskle černé doplňky v interiéru a 6.5 palcový displej infotainment systému. Ve vyšších výbavách se pak objevuje čalounění kůží Dakota, dřevené a hliníkové detaily v interiéru, prosklená panoramatická střecha nebo LED osvětlení interiéru. Praktickými pomocníky na cestách s pak stanou 8.8 palcový infotainment systém nebo barevný Head-Up displej.
Na výběr bude také z široké palety motorů. Výkony zážehových modelů se pohybují od 103 kW/140 k v případě modelu X2 sDrive18i (s manuální převodovkou, kombinovaná spotřeba paliva: 6,3–6,0 l/100 km, se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Steptronic, kombinovaná spotřeba: 6,2–5,9 l/100 km) až po 141 kW/192 k v modelu X2 xDrive20i (kombinovaná spotřeba: 6,2–6,1 l/100 km.
V kategorii vznětových motorů jsou připraveni dva zástupci, oba se shodným 2.0 litrovým motorem TwinPower. Silnější BMW X2 xDrive25d generuje výkon 170 kW/231 k a špičkový točivý moment 450 Nm, díky čemuž zrychlí z klidu na 100 km/h během impozantních 6,7 s.Slabší varianta xDrive20d nabídne maximální výkon 140 kW/190 k a 400 Nm točivého momentu. Oba vznětové motory spolupracují s osmistupňovou převodovkou Steptronic.
Další atraktivní varianty BMW X2 se k portfoliu sportovně aktivního kupé SAC připojí na začátku roku 2018 – v podobě tříválcového motoru modelu X2 sDrive18i a čtyřválců X2 xDrive20i, X2 sDrive18d a X2 xDrive18d.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.