Volkswagenu se jeho tzv. SUV ofenzíva skutečně vyplácí, což ostatně dokazují i výsledky prodejů za několik minulých období. Nelze se tak divit ani teoriím, podle kterých by měla být řada vozů Touareg, Tiguan a T-Roc brzy doplněna o nového člena, kterým by mělo být off-roadové Polo označované jako T-Cross.
První domněnky o vzniku drsného Pola přicházejí ze zahraničí, konkrétně z webu AutoExpress. Podle informací tamních redaktorů by si nový model mohl osvojit víceméně konzervativní design nedávno představeného modelu T-Roc, přičemž platforma bude vycházet z Pola. Další změnou by pak mohla být podstatně vyšší světlá výška.
A proti komu by takový model stál? Nabízí se hned několik konkurentů, kteří by spadali do podobného segmentu. Zatímco tím prvním je Nissan Juke, tím druhým by mohl být například Seat Arona. Proti komu se T-Cross postaví, tedy pokud se tak vůbec bude jmenovat, je ale stále ve hvězdách.
O moc více informací nemáme ani o motorizacích. Jisté je, že nabídka odstartuje 1.0 litrovým benzínovým tříválcem o výkonu 109 koní, pokračovat bude přes benzínové čtyřválce a s největší pravděpodobností dojde i na pár menších dieselů. Modely s nižší výbavou se již tradičně budou muset spolehnout na manuální převodovkou, zatímco výkonnější a vybavenější vozy by mohly dostat dvouspojkový automat.
Zda se má T-Cross objevit s pohonem všech kol nevíme, nicméně alespoň jedna motorizace by tuto možnost měla nabídnout. Volkswagen se vždy snažil pokrýt celý trh a lidé z chladnějších/severských oblastí by pohon všech kol mohli brát jako dramatickou výhodu.
Stále se ale pohybujeme pouze na vlně spekulací. Protože zatím nemáme potvrzené informace ani žádné fotografie či ilustrace, sáhli jsme alespoň po konceptu T-Cross, se kterým by toho mohl mít hotový vůz hodně společného. Tedy nejspíše s výjimkou střechy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?