Volkswagenu se jeho tzv. SUV ofenzíva skutečně vyplácí, což ostatně dokazují i výsledky prodejů za několik minulých období. Nelze se tak divit ani teoriím, podle kterých by měla být řada vozů Touareg, Tiguan a T-Roc brzy doplněna o nového člena, kterým by mělo být off-roadové Polo označované jako T-Cross.
První domněnky o vzniku drsného Pola přicházejí ze zahraničí, konkrétně z webu AutoExpress. Podle informací tamních redaktorů by si nový model mohl osvojit víceméně konzervativní design nedávno představeného modelu T-Roc, přičemž platforma bude vycházet z Pola. Další změnou by pak mohla být podstatně vyšší světlá výška.
A proti komu by takový model stál? Nabízí se hned několik konkurentů, kteří by spadali do podobného segmentu. Zatímco tím prvním je Nissan Juke, tím druhým by mohl být například Seat Arona. Proti komu se T-Cross postaví, tedy pokud se tak vůbec bude jmenovat, je ale stále ve hvězdách.
O moc více informací nemáme ani o motorizacích. Jisté je, že nabídka odstartuje 1.0 litrovým benzínovým tříválcem o výkonu 109 koní, pokračovat bude přes benzínové čtyřválce a s největší pravděpodobností dojde i na pár menších dieselů. Modely s nižší výbavou se již tradičně budou muset spolehnout na manuální převodovkou, zatímco výkonnější a vybavenější vozy by mohly dostat dvouspojkový automat.
Zda se má T-Cross objevit s pohonem všech kol nevíme, nicméně alespoň jedna motorizace by tuto možnost měla nabídnout. Volkswagen se vždy snažil pokrýt celý trh a lidé z chladnějších/severských oblastí by pohon všech kol mohli brát jako dramatickou výhodu.
Stále se ale pohybujeme pouze na vlně spekulací. Protože zatím nemáme potvrzené informace ani žádné fotografie či ilustrace, sáhli jsme alespoň po konceptu T-Cross, se kterým by toho mohl mít hotový vůz hodně společného. Tedy nejspíše s výjimkou střechy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?