Volkswagenu se jeho tzv. SUV ofenzíva skutečně vyplácí, což ostatně dokazují i výsledky prodejů za několik minulých období. Nelze se tak divit ani teoriím, podle kterých by měla být řada vozů Touareg, Tiguan a T-Roc brzy doplněna o nového člena, kterým by mělo být off-roadové Polo označované jako T-Cross.
První domněnky o vzniku drsného Pola přicházejí ze zahraničí, konkrétně z webu AutoExpress. Podle informací tamních redaktorů by si nový model mohl osvojit víceméně konzervativní design nedávno představeného modelu T-Roc, přičemž platforma bude vycházet z Pola. Další změnou by pak mohla být podstatně vyšší světlá výška.
A proti komu by takový model stál? Nabízí se hned několik konkurentů, kteří by spadali do podobného segmentu. Zatímco tím prvním je Nissan Juke, tím druhým by mohl být například Seat Arona. Proti komu se T-Cross postaví, tedy pokud se tak vůbec bude jmenovat, je ale stále ve hvězdách.
O moc více informací nemáme ani o motorizacích. Jisté je, že nabídka odstartuje 1.0 litrovým benzínovým tříválcem o výkonu 109 koní, pokračovat bude přes benzínové čtyřválce a s největší pravděpodobností dojde i na pár menších dieselů. Modely s nižší výbavou se již tradičně budou muset spolehnout na manuální převodovkou, zatímco výkonnější a vybavenější vozy by mohly dostat dvouspojkový automat.
Zda se má T-Cross objevit s pohonem všech kol nevíme, nicméně alespoň jedna motorizace by tuto možnost měla nabídnout. Volkswagen se vždy snažil pokrýt celý trh a lidé z chladnějších/severských oblastí by pohon všech kol mohli brát jako dramatickou výhodu.
Stále se ale pohybujeme pouze na vlně spekulací. Protože zatím nemáme potvrzené informace ani žádné fotografie či ilustrace, sáhli jsme alespoň po konceptu T-Cross, se kterým by toho mohl mít hotový vůz hodně společného. Tedy nejspíše s výjimkou střechy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.