Italská automobilka Ferrari dlouho a zatvrzele odmítala jakékoliv spekulace o výrobě vozu s karoserií SUV, ovšem nyní se karta zcela obrátila. S výrobou SUV už se napevno počítá a poslední otázkou zůstává, kolik kusů vyrobit.
O novém SUV se pro Bloomberg rozpovídal samotný výkonný ředitel automobilky, Sergio Marchionne. Podle jeho slov už je o výrobě SUV rozhodnuto a nyní jen zbývá zjistit, kolik vozů má být během následujících 30 měsíců vyrobeno. Kvůli zachování exkluzivity značky totiž půjde o limitovanou sérii.
O samotném vozu toho ale bohužel víme jen velmi málo a zřejmě se na tom nějakou chvíli nic nezmění. Sám Marchionne sice již několikrát něco naznačoval, ovšem více detailů bychom se mohli dozvědět až příští rok, kdy budou zveřejněny plány automobilky na nadcházejících pět let.
Co se ale týče již předem zmíněných náznaků, podle všeho by se mělo jednat o crossover ve stylu kupé s vyšší světlou výškou, jehož zadní pár dveří bude maskován do karoserie. Vůz by měl vzniknout na zcela nové lehké hliníkové platformě a pod jeho kapotou by se měl nalézat motor V8 nebo hybridní pohonný systém.
Kromě rozhovoru na téma Ferrari však Marchionne odpovídal i na otázky spojené s koncernem FCA a důrazně vyvracel spekulace o úmyslu prodat značku Jeep. Ta patří v celém koncernu k těm nejhodnotnějším a její odprodání by prý mohlo značně snížit atraktivitu celé skupiny FCA pro případné kupce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?