Italská automobilka Ferrari dlouho a zatvrzele odmítala jakékoliv spekulace o výrobě vozu s karoserií SUV, ovšem nyní se karta zcela obrátila. S výrobou SUV už se napevno počítá a poslední otázkou zůstává, kolik kusů vyrobit.
O novém SUV se pro Bloomberg rozpovídal samotný výkonný ředitel automobilky, Sergio Marchionne. Podle jeho slov už je o výrobě SUV rozhodnuto a nyní jen zbývá zjistit, kolik vozů má být během následujících 30 měsíců vyrobeno. Kvůli zachování exkluzivity značky totiž půjde o limitovanou sérii.
O samotném vozu toho ale bohužel víme jen velmi málo a zřejmě se na tom nějakou chvíli nic nezmění. Sám Marchionne sice již několikrát něco naznačoval, ovšem více detailů bychom se mohli dozvědět až příští rok, kdy budou zveřejněny plány automobilky na nadcházejících pět let.
Co se ale týče již předem zmíněných náznaků, podle všeho by se mělo jednat o crossover ve stylu kupé s vyšší světlou výškou, jehož zadní pár dveří bude maskován do karoserie. Vůz by měl vzniknout na zcela nové lehké hliníkové platformě a pod jeho kapotou by se měl nalézat motor V8 nebo hybridní pohonný systém.
Kromě rozhovoru na téma Ferrari však Marchionne odpovídal i na otázky spojené s koncernem FCA a důrazně vyvracel spekulace o úmyslu prodat značku Jeep. Ta patří v celém koncernu k těm nejhodnotnějším a její odprodání by prý mohlo značně snížit atraktivitu celé skupiny FCA pro případné kupce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?