Mitsubishi Evolution má většina z nás spojené s ostrým závodním sedanem, který ve světě závodů Rally dosáhl ohromných úspěchů a na silnicích představuje jednoho z největších dravců, zvlášť když přijde na zatáčky. Nové Mitsubishi e-Evolution se však posunulo od ostrého sedanu k SUV s ostře řezanými rysy, pod jeho kapotou se však má objevit buď hybrid, nebo čistě elektrický pohonný systém.
Na první fotografii, kterou Mitsubishi zveřejnilo před několika týdny, jsme mohli vidět pohled na zadní část vozu. Dnes však Mitsubishi zveřejnilo další snímky, které zachycují jak boční profil, tak takřka celou přední část konceptu.
Na kompletní odhalení však nebudeme muset čekat příliš dlouho, proběhne totiž na autosalonu v Tokiu, který se koná za pár dnů. Zde se také dozvíme, jaká pohonná jednotka uvede koncept do pohybu. Dříve se hojně spekulovalo o hybridu, nicméně podle posledních informací půjde o čistý elektromobil.
Podle samotné automobilky by se pod kapotou e-Evolution Concept měly nacházet hned tři vysoce výkonné elektromotory, přičemž dva mají pohánět zadní nápravu a jeden přední.O dostatek energie i na dlouhé výlety by se měl postarat systém baterií s vysokou kapacitou.
Kromě toho by měl nový koncept nabídnout řadu zcela nových technologií, mezi které Mitsubishi řadí například elektronicky řízené rozdělování (vectoring) točivého momentu na zadní nápravě pomocí jednotky "Active Yaw Control" (YAC), což by mělo zajistit skvělé řízení a bleskurychlé reakce vozu.
Největším překvapením by se ovšem měl stát nový systém umělé inteligence, který by měl být schopen reagovat na situace na silnici nebo v dopravě před vozidlem. Mimo jiné by tento systém měl být schopen konektivity s řadou dalších zařízení, web CarAdvice uvádí například dron, který bude schopen sledovat dopravní situaci před vozidlem, nebo prozkoumá cestu, po které se chcete vydat.
Celkově si toho pro nás Mitsubishi připravila na Tokijský autosalon poměrně hodně, nicméně o vše se dozvíme nejdříve 28. října, kdy autosalon začne.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.