Mitsubishi Evolution má většina z nás spojené s ostrým závodním sedanem, který ve světě závodů Rally dosáhl ohromných úspěchů a na silnicích představuje jednoho z největších dravců, zvlášť když přijde na zatáčky. Nové Mitsubishi e-Evolution se však posunulo od ostrého sedanu k SUV s ostře řezanými rysy, pod jeho kapotou se však má objevit buď hybrid, nebo čistě elektrický pohonný systém.
Na první fotografii, kterou Mitsubishi zveřejnilo před několika týdny, jsme mohli vidět pohled na zadní část vozu. Dnes však Mitsubishi zveřejnilo další snímky, které zachycují jak boční profil, tak takřka celou přední část konceptu.
Na kompletní odhalení však nebudeme muset čekat příliš dlouho, proběhne totiž na autosalonu v Tokiu, který se koná za pár dnů. Zde se také dozvíme, jaká pohonná jednotka uvede koncept do pohybu. Dříve se hojně spekulovalo o hybridu, nicméně podle posledních informací půjde o čistý elektromobil.
Podle samotné automobilky by se pod kapotou e-Evolution Concept měly nacházet hned tři vysoce výkonné elektromotory, přičemž dva mají pohánět zadní nápravu a jeden přední.O dostatek energie i na dlouhé výlety by se měl postarat systém baterií s vysokou kapacitou.
Kromě toho by měl nový koncept nabídnout řadu zcela nových technologií, mezi které Mitsubishi řadí například elektronicky řízené rozdělování (vectoring) točivého momentu na zadní nápravě pomocí jednotky "Active Yaw Control" (YAC), což by mělo zajistit skvělé řízení a bleskurychlé reakce vozu.
Největším překvapením by se ovšem měl stát nový systém umělé inteligence, který by měl být schopen reagovat na situace na silnici nebo v dopravě před vozidlem. Mimo jiné by tento systém měl být schopen konektivity s řadou dalších zařízení, web CarAdvice uvádí například dron, který bude schopen sledovat dopravní situaci před vozidlem, nebo prozkoumá cestu, po které se chcete vydat.
Celkově si toho pro nás Mitsubishi připravila na Tokijský autosalon poměrně hodně, nicméně o vše se dozvíme nejdříve 28. října, kdy autosalon začne.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.