Mitsubishi Evolution má většina z nás spojené s ostrým závodním sedanem, který ve světě závodů Rally dosáhl ohromných úspěchů a na silnicích představuje jednoho z největších dravců, zvlášť když přijde na zatáčky. Nové Mitsubishi e-Evolution se však posunulo od ostrého sedanu k SUV s ostře řezanými rysy, pod jeho kapotou se však má objevit buď hybrid, nebo čistě elektrický pohonný systém.
Na první fotografii, kterou Mitsubishi zveřejnilo před několika týdny, jsme mohli vidět pohled na zadní část vozu. Dnes však Mitsubishi zveřejnilo další snímky, které zachycují jak boční profil, tak takřka celou přední část konceptu.
Na kompletní odhalení však nebudeme muset čekat příliš dlouho, proběhne totiž na autosalonu v Tokiu, který se koná za pár dnů. Zde se také dozvíme, jaká pohonná jednotka uvede koncept do pohybu. Dříve se hojně spekulovalo o hybridu, nicméně podle posledních informací půjde o čistý elektromobil.
Podle samotné automobilky by se pod kapotou e-Evolution Concept měly nacházet hned tři vysoce výkonné elektromotory, přičemž dva mají pohánět zadní nápravu a jeden přední.O dostatek energie i na dlouhé výlety by se měl postarat systém baterií s vysokou kapacitou.
Kromě toho by měl nový koncept nabídnout řadu zcela nových technologií, mezi které Mitsubishi řadí například elektronicky řízené rozdělování (vectoring) točivého momentu na zadní nápravě pomocí jednotky "Active Yaw Control" (YAC), což by mělo zajistit skvělé řízení a bleskurychlé reakce vozu.
Největším překvapením by se ovšem měl stát nový systém umělé inteligence, který by měl být schopen reagovat na situace na silnici nebo v dopravě před vozidlem. Mimo jiné by tento systém měl být schopen konektivity s řadou dalších zařízení, web CarAdvice uvádí například dron, který bude schopen sledovat dopravní situaci před vozidlem, nebo prozkoumá cestu, po které se chcete vydat.
Celkově si toho pro nás Mitsubishi připravila na Tokijský autosalon poměrně hodně, nicméně o vše se dozvíme nejdříve 28. října, kdy autosalon začne.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.