Mitsubishi Evolution má většina z nás spojené s ostrým závodním sedanem, který ve světě závodů Rally dosáhl ohromných úspěchů a na silnicích představuje jednoho z největších dravců, zvlášť když přijde na zatáčky. Nové Mitsubishi e-Evolution se však posunulo od ostrého sedanu k SUV s ostře řezanými rysy, pod jeho kapotou se však má objevit buď hybrid, nebo čistě elektrický pohonný systém.
Na první fotografii, kterou Mitsubishi zveřejnilo před několika týdny, jsme mohli vidět pohled na zadní část vozu. Dnes však Mitsubishi zveřejnilo další snímky, které zachycují jak boční profil, tak takřka celou přední část konceptu.
Na kompletní odhalení však nebudeme muset čekat příliš dlouho, proběhne totiž na autosalonu v Tokiu, který se koná za pár dnů. Zde se také dozvíme, jaká pohonná jednotka uvede koncept do pohybu. Dříve se hojně spekulovalo o hybridu, nicméně podle posledních informací půjde o čistý elektromobil.
Podle samotné automobilky by se pod kapotou e-Evolution Concept měly nacházet hned tři vysoce výkonné elektromotory, přičemž dva mají pohánět zadní nápravu a jeden přední.O dostatek energie i na dlouhé výlety by se měl postarat systém baterií s vysokou kapacitou.
Kromě toho by měl nový koncept nabídnout řadu zcela nových technologií, mezi které Mitsubishi řadí například elektronicky řízené rozdělování (vectoring) točivého momentu na zadní nápravě pomocí jednotky "Active Yaw Control" (YAC), což by mělo zajistit skvělé řízení a bleskurychlé reakce vozu.
Největším překvapením by se ovšem měl stát nový systém umělé inteligence, který by měl být schopen reagovat na situace na silnici nebo v dopravě před vozidlem. Mimo jiné by tento systém měl být schopen konektivity s řadou dalších zařízení, web CarAdvice uvádí například dron, který bude schopen sledovat dopravní situaci před vozidlem, nebo prozkoumá cestu, po které se chcete vydat.
Celkově si toho pro nás Mitsubishi připravila na Tokijský autosalon poměrně hodně, nicméně o vše se dozvíme nejdříve 28. října, kdy autosalon začne.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?