Mitsubishi Evolution má většina z nás spojené s ostrým závodním sedanem, který ve světě závodů Rally dosáhl ohromných úspěchů a na silnicích představuje jednoho z největších dravců, zvlášť když přijde na zatáčky. Nové Mitsubishi e-Evolution se však posunulo od ostrého sedanu k SUV s ostře řezanými rysy, pod jeho kapotou se však má objevit buď hybrid, nebo čistě elektrický pohonný systém.
Na první fotografii, kterou Mitsubishi zveřejnilo před několika týdny, jsme mohli vidět pohled na zadní část vozu. Dnes však Mitsubishi zveřejnilo další snímky, které zachycují jak boční profil, tak takřka celou přední část konceptu.
Na kompletní odhalení však nebudeme muset čekat příliš dlouho, proběhne totiž na autosalonu v Tokiu, který se koná za pár dnů. Zde se také dozvíme, jaká pohonná jednotka uvede koncept do pohybu. Dříve se hojně spekulovalo o hybridu, nicméně podle posledních informací půjde o čistý elektromobil.
Podle samotné automobilky by se pod kapotou e-Evolution Concept měly nacházet hned tři vysoce výkonné elektromotory, přičemž dva mají pohánět zadní nápravu a jeden přední.O dostatek energie i na dlouhé výlety by se měl postarat systém baterií s vysokou kapacitou.
Kromě toho by měl nový koncept nabídnout řadu zcela nových technologií, mezi které Mitsubishi řadí například elektronicky řízené rozdělování (vectoring) točivého momentu na zadní nápravě pomocí jednotky "Active Yaw Control" (YAC), což by mělo zajistit skvělé řízení a bleskurychlé reakce vozu.
Největším překvapením by se ovšem měl stát nový systém umělé inteligence, který by měl být schopen reagovat na situace na silnici nebo v dopravě před vozidlem. Mimo jiné by tento systém měl být schopen konektivity s řadou dalších zařízení, web CarAdvice uvádí například dron, který bude schopen sledovat dopravní situaci před vozidlem, nebo prozkoumá cestu, po které se chcete vydat.
Celkově si toho pro nás Mitsubishi připravila na Tokijský autosalon poměrně hodně, nicméně o vše se dozvíme nejdříve 28. října, kdy autosalon začne.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?