Automobilky si s názvy svých nových modelů častou lámou hlavy celé měsíce, ovšem americká společnost Rezvani Motors, sídlící v Kalifornii, to vyřešila poměrně snadno. Své první SUV pojmenovala jednoduše tak, jak vypadá: Tank
Rezvani Motors Tank však není žádné armádní pásové vozidlo, ale extrémně schopný vůz schopný překonat i ten nejtěžší terén, které by vám zároveň mělo poskytovat komfortní jízdu po silnicích. Tomu byl ostatně přizpůsoben i jeho design, který zahrnuje řadu ostrých linií, malá okna v "military" stylu, přídavné světlomety, zvýšený podvozek a také drsná off-roadová kola pro maximální trakci mimo zpevněné komunikace.
Na rozdíl od exteriéru, interiér působí poměrně civilizovaně. V útulně vypadající kabině nalezneme kožené sedačky pro celkem pět osob, moderní infotainment systém umístěný uprostřed palubní desky a nechybí ani klimatizace. Zvláštností vozu jsou tzv. "sebevražedné dveře", tedy dveře s panty vzadu, které se otevírají proti směru jízdy. Právě díky nim budou mít zadní cestující mnohem snazší přístup do vozu.
A protože se jedná o americký vůz, pod jeho kapotou nemůžeme čekat nic menšího, než 6.4 litrový motor V8, o výkonu cca 500 koňských sil. Výkon by měl být rozváděn na všechny čtyři kola, ovšem jaký systém k tomu společnost Rezvani zvolila bohužel nevíme - technická specifika totiž ještě nebyla odhalena. Podle webu CarScoops bychom se však kromě dobré prostupnosti terénem měli dočkat i pekelné akcelerace.
K Tanku si také můžete vybrat z bohaté nabídky příplatkové výbavy, ve které nechybí termální systém nočního vidění, nebo systém balistické ochrany, díky kterému budete ve svém voze opravdu v bezpečí. Jakým rážím vůz odolá ale bohužel nevíme.
Společnost Rezvani začala přijímat objednávky na svůj Tank již před pár měsíci, ovšem pokud byste tohle monstrum chtěli v garáži i vy, budete si muset připravit cca 178.000 dolarů, v přepočtu cca 3.9 milionu korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?