Automobilky si s názvy svých nových modelů častou lámou hlavy celé měsíce, ovšem americká společnost Rezvani Motors, sídlící v Kalifornii, to vyřešila poměrně snadno. Své první SUV pojmenovala jednoduše tak, jak vypadá: Tank
Rezvani Motors Tank však není žádné armádní pásové vozidlo, ale extrémně schopný vůz schopný překonat i ten nejtěžší terén, které by vám zároveň mělo poskytovat komfortní jízdu po silnicích. Tomu byl ostatně přizpůsoben i jeho design, který zahrnuje řadu ostrých linií, malá okna v "military" stylu, přídavné světlomety, zvýšený podvozek a také drsná off-roadová kola pro maximální trakci mimo zpevněné komunikace.
Na rozdíl od exteriéru, interiér působí poměrně civilizovaně. V útulně vypadající kabině nalezneme kožené sedačky pro celkem pět osob, moderní infotainment systém umístěný uprostřed palubní desky a nechybí ani klimatizace. Zvláštností vozu jsou tzv. "sebevražedné dveře", tedy dveře s panty vzadu, které se otevírají proti směru jízdy. Právě díky nim budou mít zadní cestující mnohem snazší přístup do vozu.
A protože se jedná o americký vůz, pod jeho kapotou nemůžeme čekat nic menšího, než 6.4 litrový motor V8, o výkonu cca 500 koňských sil. Výkon by měl být rozváděn na všechny čtyři kola, ovšem jaký systém k tomu společnost Rezvani zvolila bohužel nevíme - technická specifika totiž ještě nebyla odhalena. Podle webu CarScoops bychom se však kromě dobré prostupnosti terénem měli dočkat i pekelné akcelerace.
K Tanku si také můžete vybrat z bohaté nabídky příplatkové výbavy, ve které nechybí termální systém nočního vidění, nebo systém balistické ochrany, díky kterému budete ve svém voze opravdu v bezpečí. Jakým rážím vůz odolá ale bohužel nevíme.
Společnost Rezvani začala přijímat objednávky na svůj Tank již před pár měsíci, ovšem pokud byste tohle monstrum chtěli v garáži i vy, budete si muset připravit cca 178.000 dolarů, v přepočtu cca 3.9 milionu korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?