Automobilky si s názvy svých nových modelů častou lámou hlavy celé měsíce, ovšem americká společnost Rezvani Motors, sídlící v Kalifornii, to vyřešila poměrně snadno. Své první SUV pojmenovala jednoduše tak, jak vypadá: Tank
Rezvani Motors Tank však není žádné armádní pásové vozidlo, ale extrémně schopný vůz schopný překonat i ten nejtěžší terén, které by vám zároveň mělo poskytovat komfortní jízdu po silnicích. Tomu byl ostatně přizpůsoben i jeho design, který zahrnuje řadu ostrých linií, malá okna v "military" stylu, přídavné světlomety, zvýšený podvozek a také drsná off-roadová kola pro maximální trakci mimo zpevněné komunikace.
Na rozdíl od exteriéru, interiér působí poměrně civilizovaně. V útulně vypadající kabině nalezneme kožené sedačky pro celkem pět osob, moderní infotainment systém umístěný uprostřed palubní desky a nechybí ani klimatizace. Zvláštností vozu jsou tzv. "sebevražedné dveře", tedy dveře s panty vzadu, které se otevírají proti směru jízdy. Právě díky nim budou mít zadní cestující mnohem snazší přístup do vozu.
A protože se jedná o americký vůz, pod jeho kapotou nemůžeme čekat nic menšího, než 6.4 litrový motor V8, o výkonu cca 500 koňských sil. Výkon by měl být rozváděn na všechny čtyři kola, ovšem jaký systém k tomu společnost Rezvani zvolila bohužel nevíme - technická specifika totiž ještě nebyla odhalena. Podle webu CarScoops bychom se však kromě dobré prostupnosti terénem měli dočkat i pekelné akcelerace.
K Tanku si také můžete vybrat z bohaté nabídky příplatkové výbavy, ve které nechybí termální systém nočního vidění, nebo systém balistické ochrany, díky kterému budete ve svém voze opravdu v bezpečí. Jakým rážím vůz odolá ale bohužel nevíme.
Společnost Rezvani začala přijímat objednávky na svůj Tank již před pár měsíci, ovšem pokud byste tohle monstrum chtěli v garáži i vy, budete si muset připravit cca 178.000 dolarů, v přepočtu cca 3.9 milionu korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?