Automobilce PSA se letos prostě daří. Nejdříve se jí povedlo od General Motors odkoupit Opel a Vauxhall, nyní pokračuje v rozšiřování svých schopností podepsáním dohody o spolupráci se společností Changan Automobile.
Obě strany se dohodly, že společně vytvoří zcela novou platformu pro lehká užitková vozidla. Díky ní pak budou moci obě automobilky vyrábět svůj vlastní pickup.
„Je nám jasné, že je před námi dlouhá cesta. Než první vozidla sjedou z výrobní linky, bude to nějakou dobu trvat. Zákazníci se však mohou spolehnout, že budeme dbát na nejpřísnější celosvětové předpisy a zákazníkům nabídneme nejen silný design, ale i nekompromisní kvalitu a trvanlivost“, shodují se PSA a Changan.
„Tento společný vývoj nové generace pickupu je skvělou příležitostí pro obě společnosti oslovit nové trhy v zahraničí i v Číně. Je to milník dlouhodobé spolupráce mezi PSA Group a Changanem,“ říká Mingxue Yuan.
Vývoj nové platformy navíc běží souběžně se zahájením výroby Peugeotu Pick Up, jehož základem je Nissan Navara z roku 1997. Ten by měl pokořit Afriku a země jihozápadní Asie, ve kterých je dlouhodobě největší poptávka po jednoduchých a snadno opravitelných pickupech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.