Mnichovská automobilka během posledních měsíců odkryla většinu svých dlouho očekávaných konceptů a nových modelů, nicméně jeden stroj stále zůstává zahalen závojem maskovací folie a nedostatku informací: BMW i8 Roadster.
BMW i8 Roadster působí rozruch již od svého prvního vystoupení v roce 2012 coby koncept iSpyder. Kromě pár "špionážních" fotografií a jednoho oficiálního videa toho o něm však příliš mnoho nevíme.
Trochu světla do informační temnoty ovšem přinesl BMW Blog, kde se jeden z čtenářů pochlubil návštěvou uzavřené prezentace modelů i8 Spyder a X2, která se mělo konat v Belgii. O automobilech zde mělo padnout mnoho zajímavých informací, nicméně zásadní ohledně i8 Spyder bylo zvětšení baterií z původních 7.1 kWh na cca 14 kWh. Čistě elektrický dojezd 37 kilometrů by se tak mohl až zdvojnásobit.
Zprávy o zvětšeném dojezdu nicméně nejsou zas tak překvapující, neboť i8 Spyder by se mělo představit příští rok po boku faceliftovaného modelu i8. Automobilka tedy nevytvořila roadster ze staršího modelu, ale již z faceliftované verze. Vyšší dojezd na nabití by tak mohlo nabídnout i kupé.
Víc toho o i8 Spyder bohužel nevíme, nicméně podle dostupných fotografií by zadní sedadla měla být nahrazena mechanismem pro stahování střechy. Jaký nárůst hmotnosti oproti kupé nás čeká ale bohužel také netušíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.