Mnichovská automobilka během posledních měsíců odkryla většinu svých dlouho očekávaných konceptů a nových modelů, nicméně jeden stroj stále zůstává zahalen závojem maskovací folie a nedostatku informací: BMW i8 Roadster.
BMW i8 Roadster působí rozruch již od svého prvního vystoupení v roce 2012 coby koncept iSpyder. Kromě pár "špionážních" fotografií a jednoho oficiálního videa toho o něm však příliš mnoho nevíme.
Trochu světla do informační temnoty ovšem přinesl BMW Blog, kde se jeden z čtenářů pochlubil návštěvou uzavřené prezentace modelů i8 Spyder a X2, která se mělo konat v Belgii. O automobilech zde mělo padnout mnoho zajímavých informací, nicméně zásadní ohledně i8 Spyder bylo zvětšení baterií z původních 7.1 kWh na cca 14 kWh. Čistě elektrický dojezd 37 kilometrů by se tak mohl až zdvojnásobit.
Zprávy o zvětšeném dojezdu nicméně nejsou zas tak překvapující, neboť i8 Spyder by se mělo představit příští rok po boku faceliftovaného modelu i8. Automobilka tedy nevytvořila roadster ze staršího modelu, ale již z faceliftované verze. Vyšší dojezd na nabití by tak mohlo nabídnout i kupé.
Víc toho o i8 Spyder bohužel nevíme, nicméně podle dostupných fotografií by zadní sedadla měla být nahrazena mechanismem pro stahování střechy. Jaký nárůst hmotnosti oproti kupé nás čeká ale bohužel také netušíme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.