I když máme starousedlé myšlenky na atmosférické motory a vůni spáleného benzínu, nemůžeme se bránit ani tomu, co nás v nejbližších desetiletích čeká – elektrické pohony, autonomní řízení a sdílené jízdy.
Ano, právě díky těmto faktorům se budou automobily v nadcházejících letech postupně měnit. Ve snaze znázornit představy začínajících automobilových návrhářů, uspořádal Renault a londýnská umělecká škola Central Saint Martins soutěž pro studenty oborů designu, aby ztvárnili vlastní představu aut budoucnosti.
Celkem patnáct studentů vytvořilo podrobné návrhy týkající se automobilové budoucnosti. Vítěze vybíraly týmy složené ze starších designových týmů automobilky Renault a třemi průmyslovými designéry. Ty nakonec vybraly projekt „The Float“, který můžete vidět.
„Plovák“ přináší způsob, jak propojit nové technologie a mobilitu budoucnosti. Místo kol využívá magnetické levitace a průhledná skla pak už jen doplňují futuristickou atmosféru.
Vítěz Yuchen Cai, jako součást svého vítězství, strávil dva týdny v designovém centru Renault v Paříži, kde měli celý projekt doladit. „Kapsle“ budoucnosti by měly pojmout jednoho až dva lidi, navíc by neměl být problém je díky magnetickému poli různě spojovat. Uvnitř jsou vybaveny otočnými sedadly a velkými posuvnými dveřmi, což umožňuje snadný výstup a nástup.
Nezbývá, než nechat se překvapit, co konkrétně nám budoucnost automobilového průmyslu přinese. My bychom ale raději přeci jen zůstali nohama na zemi.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!