Volkswagen dále rozšiřuje svou nabídku v segmentu SUV. Zákazníci již mohou u českých prodejců značky Volkswagen objednávat nový Tiguan Allspace, prodlouženou verzi úspěšného bestselleru s ještě větší nabídkou vnitřního prostoru, až sedmi sedadly ve třech řadách a mimořádnou variabilitou interiéru. Nový Tiguan Allspace je nabízen s bohatou sériovou výbavou za ceny již od 688 900 Kč.
Nový Volkswagen Tiguan Allspace lze na českém trhu objednávat se šesti výkonnými a hospodárnými motory. Zážehové motory zastupují jednotky 1.4 TSI (110 kW/150 k) a 2.0 TSI ve dvou výkonových verzích (132 KW/180k a 162 kW/220k) a dále jsou na výběr tři turbodiesely 2.0 TDI (110 kW/150 k, 140 kW/190 k, 176 kW/240 k). Stejně jako u klasického modelu Tiguan jsou k dispozici verze s pohonem předních kol nebo s pohonem všech kol 4Motion. V prvním případě umožňuje Tiguan Allspace jízdu s přívěsem o hmotnosti až 2200 kg, s pohonem všech kol činí nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu až 2500 kg.
Vstupní verze Tiguan Allspace Trendline 1.4 TSI ACT BMT stojí 688 900 Kč. Ceny s výbavovou linií Comfortline a motorem 1.4 TSI začínají od 761 900 Kč. Nejdostupnější verze Highline s motorem 2.0 TDI BMT (110 kW/150 k) přijde na 940 900 Kč. Všechny výbavové linie modelu Tiguan Allspace mají v porovnání s příslušnými verzemi modelu Tiguan rozšířenou sériovou výbavu.
Již Tiguan Allspace Trendline je vybaven mimo jiné třízónovou automatickou klimatizací Climatronic, informačním a zábavním systémem „Composition Colour“, kůží obšitým multifunkčním volantem, variabilní podlahou zavazadlového prostoru, černými podélnými střešními nosiči, 17“ koly „Montana“ z lehké slitiny, funkcemi osvětlení „Coming Home“ a „Leaving Home“ a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“
Ještě rozsáhlejší výbavu nabízejí výbavové linie „Comfortline“ (navíc mj. adaptivní tempomat ACC, parkovací senzory „Parkpilot“, tmavě tónovaná skla oken od střešního sloupku B, informační a zábavní systém „Composition Media“, paket „Ambiente“, stropní odkládací schránka, elektrické ovládání zadního výklopného víka, stříbrné podélné střešní nosiče) a „Highline“ (nad rámec „Comfortline“ například systém „Easy Open“, digitální panel přístrojů Active Info Display, zadní kamera a vyhřívaní sedadel vpředu).
Prodloužená verze kompaktního bestselleru nabízí zákazníkům rovněž široké možnosti pro individualizaci. Pro verze Comfortline a Highline se například dodávají pakety R-Line s mnoha ušlechtilými doplňky pro exteriér a interiér ve sportovním stylu. Mezi inovace v tomto segmentu patří vrcholná verze nové generace informačních a zábavních systémů „Discover Pro“, která umožňuje ovládání gesty.
Nový Volkswagen Tiguan Allspace poskytuje ve svém interiéru výrazně více prostoru pro cestující i zavazadla díky prodloužení rozvoru o 109 mm (na 2790 mm) a vnější délky o 215 mm (na 4701 mm) v porovnání s výchozím modelem Tiguan. Pětimístná verze nabízí objem zavazadlového prostoru 760 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit dokonce až na 1920 litrů.
Na přání se dodává třetí řada sedadel. Sedmimístný Tiguan Allspace se tak může pochlubit nejvyšší úrovní variability vnitřního uspořádání. Jsou-li obsazena všechna sedadla, zbývá pro zavazadla 230 litrů prostoru. Složením třetí řady sedadel do podlahy vzroste objem zavazadlového prostoru na 700 litrů. Ve dvoumístné konfiguraci lze využít zavazadlový prostor o objemu 1775 litrů.
„Volkswagen Tiguan je naším bestsellerem v segmentu SUV a s novým prodlouženým modelem Tiguan Allspace hodláme naši pozici na českém trhu ještě více upevnit,“ říká Jiří Jantač, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Nový Volkswagen Tiguan Allspace ohromí svým vnitřním prostorem a variabilitou, zároveň je však stejně robustní jako Tiguan, což dává jasně najevo svým designem. Tiguan Allspace díky tomu představuje zajímavou alternativu pro zákazníky, kteří požadují prostornost a variabilitu MPV v kombinaci s univerzálností a dalšími přednostmi automobilů oblíbené kategorie SUV.“
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.