Poslední generace Citroenu C5 zmizela z trhu již více než před rokem, ovšem na tu novou si ještě pár let počkáme, konkrétně až do roku 2020, jak uvedla v rozhovoru pro AutoNews Linda Jackson, CEO francouzské automobilky.
Prodej poslední generace Citroenu C5 byly v Evropě ukončeny již v červnu minulého roku, což vedlo k poměrně častým otázkám, kdy se dočkáme generace nové. Nyní ale přichází odpovědi z úst osoby, které je v celé věci zřejmě tou nejpovolanější. CEO automobilky Citroen totiž na autosalonu ve Frankfurtu vyzpovídali zástupci webu AutoNews.
Na vině za delším čekáním na novou generaci C5 je zřejmě odchod značky DS, která se od Citroenu osamostatnila a stala se tak nezávislou automobilkou - samozřejmě stále v rámci koncernu PSA. Tento odchod ale způsobil trhliny v nabídce Citroenu, které jsou a postupně ještě budou zacelovány. V plánu je celkem 8 nových vozidel, mezi kterými nechybí takřka vše od menších vozů až po větší užitkové automobily.
O samotné nové generaci Citroenu C5 toho bohužel moc nevíme, ovšem jistým odrazovým můstkem by se mohl stát koncept Citroen C5 Aircross, který představila automobilka minulý rok na autosalonu v Šanghaji. Ačkoliv se jedná o SUV, dá se předpokládat jistá designová ale hlavně technická podobnost.
Tady mluvíme zejména o zcela novém typu podvozku. C5 AirCross totiž disponoval zcela novým hydraulickým podvozkem, který nahrazoval starší, těžší a mnohem komplikovanější hydro-pneumatický podvozek.
Tento nový typ podvozku by kromě C5 mohl dostat i nový model C6, ovšem ten ještě ani nebyl oficiálně potvrzen. Ostatní značky z koncernu PSA však budou mít smůlu.
*Ilustrační fotografie: koncept Citroen CXperience, který byl loni představen na autosalonu v Paříži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.