Poslední generace Citroenu C5 zmizela z trhu již více než před rokem, ovšem na tu novou si ještě pár let počkáme, konkrétně až do roku 2020, jak uvedla v rozhovoru pro AutoNews Linda Jackson, CEO francouzské automobilky.
Prodej poslední generace Citroenu C5 byly v Evropě ukončeny již v červnu minulého roku, což vedlo k poměrně častým otázkám, kdy se dočkáme generace nové. Nyní ale přichází odpovědi z úst osoby, které je v celé věci zřejmě tou nejpovolanější. CEO automobilky Citroen totiž na autosalonu ve Frankfurtu vyzpovídali zástupci webu AutoNews.
Na vině za delším čekáním na novou generaci C5 je zřejmě odchod značky DS, která se od Citroenu osamostatnila a stala se tak nezávislou automobilkou - samozřejmě stále v rámci koncernu PSA. Tento odchod ale způsobil trhliny v nabídce Citroenu, které jsou a postupně ještě budou zacelovány. V plánu je celkem 8 nových vozidel, mezi kterými nechybí takřka vše od menších vozů až po větší užitkové automobily.
O samotné nové generaci Citroenu C5 toho bohužel moc nevíme, ovšem jistým odrazovým můstkem by se mohl stát koncept Citroen C5 Aircross, který představila automobilka minulý rok na autosalonu v Šanghaji. Ačkoliv se jedná o SUV, dá se předpokládat jistá designová ale hlavně technická podobnost.
Tady mluvíme zejména o zcela novém typu podvozku. C5 AirCross totiž disponoval zcela novým hydraulickým podvozkem, který nahrazoval starší, těžší a mnohem komplikovanější hydro-pneumatický podvozek.
Tento nový typ podvozku by kromě C5 mohl dostat i nový model C6, ovšem ten ještě ani nebyl oficiálně potvrzen. Ostatní značky z koncernu PSA však budou mít smůlu.
*Ilustrační fotografie: koncept Citroen CXperience, který byl loni představen na autosalonu v Paříži.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?