Jen několik hodin po úniku prvních fotografií dlouho očekávaného Genesis G70 došlo na kompletně představení tohoto korejského sedanu, jehož hlavním cílem bude bude konkurovat zavedené mnichovské legendě BMW řady 3.
Až se G70 dostane do autosalonů korejských dealerů, mělo by se pod jeho kapotou objevit hned několik zajímavých motorů: 3.3 litrová dvakrát přeplňovaná benzínová V6, 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec a 2.2 litrový naftový čtyřválec. První jmenovaný motor přitom pochází z Kia Stinger a nabízen bude ve sportovní verzi G70.
Nejvýkonnější varianta G70 s V6 tak nabídne slušný výkon 370 koní a cca 510 Nm točivého momentu. Slabší benzínová jednotka by se měla výkonem pohybovat okolo 254 koní a 352 Nm točivého momentu, zatímco nejslabší 2.0 litrový diesel nabídne jen lehce přes 200 koní a 440 Nm.
Genesis G70 bude postaven na stejné platformě jako Kia Stinger, díky čemuž nabídne jak pohon pouze zadní nápravy, tak pohon všech kol. Celkem podobé jsou i rozměry obou vozů, G70 naměříte a délku 4.685 mm, 1.850 mm na šířku a 1.400 mm na výšku. Rozvor činí 2.835 mm.
Co se designu týče, G70 rozhodně vyniká. Sama automobilka design vozu označuje za kombinaci krásy a napětí, vůz by tak měl působit jako atlet připravený podat nejlepší výkony. Tento dojem by měly podtrhovat designové prvky jako krátké přesahy, dlouhá kapota, ostře řezané křivky, LED svítilny nebo dvojice oválných koncovek výfuku.V porovnání s Kia Stinger ovšem vůz působí zdrženlivěji, čímž by mohl oslovit klidnější či starší typ řidičů.
Kromě úchvatného designu a působivých výkonů ovšem Genesis nabídne i řadu technologických vylepšení, které mají za cíl zejména vyšší bezpečnost posádky. Nechybí tak předkolizní asistent, sledování mrtvého úhlu, asistenty pro bezpečnou jízdu na dálnici a řada dalších. Genesis si zkrátka dalo záležet, aby G70 splňovala ty nejvyšší požadavky.
Stejně tak dobře je G70 vybavena i v interiéru, kde nechybí 8" palcový dotykový display Infotainemntu s podporou Apple CarPlay, MirrorLink nebo Android Auto, přičemž o kvalitní hudební zážitek se může starat až 15 reproduktorů Lexicon. Komfort posádky pak zajistí řada luxusních materiálů, včetně hliněných madel dveří dveří, kožených sedadel, kožené výplně dveří a prémiových měkčených plastů.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.