Jen několik hodin po úniku prvních fotografií dlouho očekávaného Genesis G70 došlo na kompletně představení tohoto korejského sedanu, jehož hlavním cílem bude bude konkurovat zavedené mnichovské legendě BMW řady 3.
Až se G70 dostane do autosalonů korejských dealerů, mělo by se pod jeho kapotou objevit hned několik zajímavých motorů: 3.3 litrová dvakrát přeplňovaná benzínová V6, 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec a 2.2 litrový naftový čtyřválec. První jmenovaný motor přitom pochází z Kia Stinger a nabízen bude ve sportovní verzi G70.
Nejvýkonnější varianta G70 s V6 tak nabídne slušný výkon 370 koní a cca 510 Nm točivého momentu. Slabší benzínová jednotka by se měla výkonem pohybovat okolo 254 koní a 352 Nm točivého momentu, zatímco nejslabší 2.0 litrový diesel nabídne jen lehce přes 200 koní a 440 Nm.
Genesis G70 bude postaven na stejné platformě jako Kia Stinger, díky čemuž nabídne jak pohon pouze zadní nápravy, tak pohon všech kol. Celkem podobé jsou i rozměry obou vozů, G70 naměříte a délku 4.685 mm, 1.850 mm na šířku a 1.400 mm na výšku. Rozvor činí 2.835 mm.
Co se designu týče, G70 rozhodně vyniká. Sama automobilka design vozu označuje za kombinaci krásy a napětí, vůz by tak měl působit jako atlet připravený podat nejlepší výkony. Tento dojem by měly podtrhovat designové prvky jako krátké přesahy, dlouhá kapota, ostře řezané křivky, LED svítilny nebo dvojice oválných koncovek výfuku.V porovnání s Kia Stinger ovšem vůz působí zdrženlivěji, čímž by mohl oslovit klidnější či starší typ řidičů.
Kromě úchvatného designu a působivých výkonů ovšem Genesis nabídne i řadu technologických vylepšení, které mají za cíl zejména vyšší bezpečnost posádky. Nechybí tak předkolizní asistent, sledování mrtvého úhlu, asistenty pro bezpečnou jízdu na dálnici a řada dalších. Genesis si zkrátka dalo záležet, aby G70 splňovala ty nejvyšší požadavky.
Stejně tak dobře je G70 vybavena i v interiéru, kde nechybí 8" palcový dotykový display Infotainemntu s podporou Apple CarPlay, MirrorLink nebo Android Auto, přičemž o kvalitní hudební zážitek se může starat až 15 reproduktorů Lexicon. Komfort posádky pak zajistí řada luxusních materiálů, včetně hliněných madel dveří dveří, kožených sedadel, kožené výplně dveří a prémiových měkčených plastů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?