Jen několik hodin po úniku prvních fotografií dlouho očekávaného Genesis G70 došlo na kompletně představení tohoto korejského sedanu, jehož hlavním cílem bude bude konkurovat zavedené mnichovské legendě BMW řady 3.
Až se G70 dostane do autosalonů korejských dealerů, mělo by se pod jeho kapotou objevit hned několik zajímavých motorů: 3.3 litrová dvakrát přeplňovaná benzínová V6, 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec a 2.2 litrový naftový čtyřválec. První jmenovaný motor přitom pochází z Kia Stinger a nabízen bude ve sportovní verzi G70.
Nejvýkonnější varianta G70 s V6 tak nabídne slušný výkon 370 koní a cca 510 Nm točivého momentu. Slabší benzínová jednotka by se měla výkonem pohybovat okolo 254 koní a 352 Nm točivého momentu, zatímco nejslabší 2.0 litrový diesel nabídne jen lehce přes 200 koní a 440 Nm.
Genesis G70 bude postaven na stejné platformě jako Kia Stinger, díky čemuž nabídne jak pohon pouze zadní nápravy, tak pohon všech kol. Celkem podobé jsou i rozměry obou vozů, G70 naměříte a délku 4.685 mm, 1.850 mm na šířku a 1.400 mm na výšku. Rozvor činí 2.835 mm.
Co se designu týče, G70 rozhodně vyniká. Sama automobilka design vozu označuje za kombinaci krásy a napětí, vůz by tak měl působit jako atlet připravený podat nejlepší výkony. Tento dojem by měly podtrhovat designové prvky jako krátké přesahy, dlouhá kapota, ostře řezané křivky, LED svítilny nebo dvojice oválných koncovek výfuku.V porovnání s Kia Stinger ovšem vůz působí zdrženlivěji, čímž by mohl oslovit klidnější či starší typ řidičů.
Kromě úchvatného designu a působivých výkonů ovšem Genesis nabídne i řadu technologických vylepšení, které mají za cíl zejména vyšší bezpečnost posádky. Nechybí tak předkolizní asistent, sledování mrtvého úhlu, asistenty pro bezpečnou jízdu na dálnici a řada dalších. Genesis si zkrátka dalo záležet, aby G70 splňovala ty nejvyšší požadavky.
Stejně tak dobře je G70 vybavena i v interiéru, kde nechybí 8" palcový dotykový display Infotainemntu s podporou Apple CarPlay, MirrorLink nebo Android Auto, přičemž o kvalitní hudební zážitek se může starat až 15 reproduktorů Lexicon. Komfort posádky pak zajistí řada luxusních materiálů, včetně hliněných madel dveří dveří, kožených sedadel, kožené výplně dveří a prémiových měkčených plastů.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.