Jen několik hodin po úniku prvních fotografií dlouho očekávaného Genesis G70 došlo na kompletně představení tohoto korejského sedanu, jehož hlavním cílem bude bude konkurovat zavedené mnichovské legendě BMW řady 3.
Až se G70 dostane do autosalonů korejských dealerů, mělo by se pod jeho kapotou objevit hned několik zajímavých motorů: 3.3 litrová dvakrát přeplňovaná benzínová V6, 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec a 2.2 litrový naftový čtyřválec. První jmenovaný motor přitom pochází z Kia Stinger a nabízen bude ve sportovní verzi G70.
Nejvýkonnější varianta G70 s V6 tak nabídne slušný výkon 370 koní a cca 510 Nm točivého momentu. Slabší benzínová jednotka by se měla výkonem pohybovat okolo 254 koní a 352 Nm točivého momentu, zatímco nejslabší 2.0 litrový diesel nabídne jen lehce přes 200 koní a 440 Nm.
Genesis G70 bude postaven na stejné platformě jako Kia Stinger, díky čemuž nabídne jak pohon pouze zadní nápravy, tak pohon všech kol. Celkem podobé jsou i rozměry obou vozů, G70 naměříte a délku 4.685 mm, 1.850 mm na šířku a 1.400 mm na výšku. Rozvor činí 2.835 mm.
Co se designu týče, G70 rozhodně vyniká. Sama automobilka design vozu označuje za kombinaci krásy a napětí, vůz by tak měl působit jako atlet připravený podat nejlepší výkony. Tento dojem by měly podtrhovat designové prvky jako krátké přesahy, dlouhá kapota, ostře řezané křivky, LED svítilny nebo dvojice oválných koncovek výfuku.V porovnání s Kia Stinger ovšem vůz působí zdrženlivěji, čímž by mohl oslovit klidnější či starší typ řidičů.
Kromě úchvatného designu a působivých výkonů ovšem Genesis nabídne i řadu technologických vylepšení, které mají za cíl zejména vyšší bezpečnost posádky. Nechybí tak předkolizní asistent, sledování mrtvého úhlu, asistenty pro bezpečnou jízdu na dálnici a řada dalších. Genesis si zkrátka dalo záležet, aby G70 splňovala ty nejvyšší požadavky.
Stejně tak dobře je G70 vybavena i v interiéru, kde nechybí 8" palcový dotykový display Infotainemntu s podporou Apple CarPlay, MirrorLink nebo Android Auto, přičemž o kvalitní hudební zážitek se může starat až 15 reproduktorů Lexicon. Komfort posádky pak zajistí řada luxusních materiálů, včetně hliněných madel dveří dveří, kožených sedadel, kožené výplně dveří a prémiových měkčených plastů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.