Od ukončení produkce úplně prvního SUV značky Lamborghini, modelu LM002, uběhlo již více než 24 let. Od prvního představení moderního konceptu SUV Urus uběhlo již pět let, čekání na něj se už ale blíží ke konci. Automobilka Lamborghini totiž oznámila datum jeho oficiální premiéry.
Dlouho očekávané SUV Urus, které jsme poprvé mohli spatřit v podobě konceptu již více než před pěti lety, se velkolepé premiéry dočká již 4. prosince, tedy za méně než tři měsíce. Proč právě 4. prosince sice netušíme, ovšem již dříve se objevily spekulace naznačující toto datum.
Lamborghini Urus by mělo zcela redefinovat možnosti vozů SUV a vytvořit si tak zcela novou kategorii. Podle automobilky bychom se měli dočkat bezprecedentně výkonného SUV, které svým majitelům nabídne odpovídající luxus a všestrannost, ovšem i nadále si zachová charakteristické znaky automobilky, mezi které patří třeba zcela nevšední vzhled. Tuto třídu pak automobilka označuje jako SSUV - Super Sport Ultility Vehicle.
Ačkoliv automobilka slibuje malou revoluci, Urus se bude muset prosadit v celku bohaté konkurenci. Trendu výkonných luxusních SUV, který bezpochyby odstartovalo Porsche Caqyenne, už totiž propadly i automobilky jako Bentley, Maserati a Jaguar, další luxusní značky se pak hodlají brzy přidat.
Možná i proto věnuje Lamborghini představení nového vozu takovou pozornost, že mu nechalo vytvořit působivé propagační video a zároveň založilo propagační webové stránky SinceWeMadeItPossible, jejichž obsah se bude pravděpodobně rozšiřovat s blížící se premiérou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.