Automobilka Suzuki dnes na autosalonu ve Frankfurtu představila již třetí generaci poměrně oblíbeného Hot-hatche Suzuki Swift Sport. Ten sice přišel o zábavnou a spolehlivou atmosferickou jednotku, ovšem na jejím místě se objevil ještě výkonnější přeplňovaný čtyřválec a váha celého vozu šla rapidně dolů.
Ztráta atmosferického čtyřválce o objemu 1.6 litru rozlítila nejednoho stoupence Swiftu Sport, ovšem jeho nástupce v podobě čtyřválcového motoru 1.4 BoosterJet malému Swiftu také neudělá ostudu. Generuje totiž výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 230 Nm, což jsou slušné hodnoty. Motor je navíc spojen s manuální šestistupňovou převodovkou z minulé generace Swiftu sport, která ale byla upravena pro ještě hladší chod a lepší pocity z řazení.
Svišti navíc hraje do karet i nízká váha, která se oproti minulému modelu posunula ještě o 80 kg dolů, takže ručička vah se zastavila na hodnotě 970 kg. Toho bylo docíleno použitím zcela nové platformy, která je nejen lehčí, ale také tužší.
Sportovní varianta se také dočkala upraveného podvozku, který na přední nápravě nabídne silnější stabilizátory a tlumiče Monroe, zatímco zadní náprava byla zesílena a vyztužena.
Masao Kobori, šéf-inženýr vývoje nového Swiftu Sport prohlásil, že nový vůz bude "lehčí, ostřejší a také rychlejší". Měl by být také mnohem agresivnější a přinášet více emocí z řízení, ovšem stále si uchovává praktického vozu pro každodenní ježdění.
Data o maximální rychlosti či akceleraci Suzuki prozatím bohužel nezveřejnilo, ovšem už nyní víme, že vůz bude posazen na 17" palcových discích s pneumatikami o rozměru 195/45, přední maska dostane specifické tvary a některé detaily, jako například přední difuzor, prahy nebo zadní difuzor dostanou "karbonový" vzhled.
Fotografie interiéru Suzuki unikly již dříve, ovšem pro připomenutí: černý interiér bude ozvláštněn řado výrazných červených doplňků, včetně červeného podbarvení ukazatelů na přístrojové desce, tlaku turbodmychadla nebo ukazatele teplot. Na řidiče čeká sportovně tvarovaný volant, chromovaná hlavice řadící páky, chromované pedály, nebo sportovně tvarovaná sedačka. Chybět nebude ani 7" palcový LCD display infotainment systému s 3D navigací a Bluetooth připojením.
Stejně jako klasický Swift nabídne i sportovní varianta celou řadu bezpečnostních systémů a asistentů, jako například adaptivní tempomat, asistent vybočení z pruhů, Dual Sensor Brake Support a mnoho dalších.
Kdy dorazí nový sportovní Swift na trh a jaká bude jeho cena bohužel zatím nevíme.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?