Automobilka Suzuki dnes na autosalonu ve Frankfurtu představila již třetí generaci poměrně oblíbeného Hot-hatche Suzuki Swift Sport. Ten sice přišel o zábavnou a spolehlivou atmosferickou jednotku, ovšem na jejím místě se objevil ještě výkonnější přeplňovaný čtyřválec a váha celého vozu šla rapidně dolů.
Ztráta atmosferického čtyřválce o objemu 1.6 litru rozlítila nejednoho stoupence Swiftu Sport, ovšem jeho nástupce v podobě čtyřválcového motoru 1.4 BoosterJet malému Swiftu také neudělá ostudu. Generuje totiž výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 230 Nm, což jsou slušné hodnoty. Motor je navíc spojen s manuální šestistupňovou převodovkou z minulé generace Swiftu sport, která ale byla upravena pro ještě hladší chod a lepší pocity z řazení.
Svišti navíc hraje do karet i nízká váha, která se oproti minulému modelu posunula ještě o 80 kg dolů, takže ručička vah se zastavila na hodnotě 970 kg. Toho bylo docíleno použitím zcela nové platformy, která je nejen lehčí, ale také tužší.
Sportovní varianta se také dočkala upraveného podvozku, který na přední nápravě nabídne silnější stabilizátory a tlumiče Monroe, zatímco zadní náprava byla zesílena a vyztužena.
Masao Kobori, šéf-inženýr vývoje nového Swiftu Sport prohlásil, že nový vůz bude "lehčí, ostřejší a také rychlejší". Měl by být také mnohem agresivnější a přinášet více emocí z řízení, ovšem stále si uchovává praktického vozu pro každodenní ježdění.
Data o maximální rychlosti či akceleraci Suzuki prozatím bohužel nezveřejnilo, ovšem už nyní víme, že vůz bude posazen na 17" palcových discích s pneumatikami o rozměru 195/45, přední maska dostane specifické tvary a některé detaily, jako například přední difuzor, prahy nebo zadní difuzor dostanou "karbonový" vzhled.
Fotografie interiéru Suzuki unikly již dříve, ovšem pro připomenutí: černý interiér bude ozvláštněn řado výrazných červených doplňků, včetně červeného podbarvení ukazatelů na přístrojové desce, tlaku turbodmychadla nebo ukazatele teplot. Na řidiče čeká sportovně tvarovaný volant, chromovaná hlavice řadící páky, chromované pedály, nebo sportovně tvarovaná sedačka. Chybět nebude ani 7" palcový LCD display infotainment systému s 3D navigací a Bluetooth připojením.
Stejně jako klasický Swift nabídne i sportovní varianta celou řadu bezpečnostních systémů a asistentů, jako například adaptivní tempomat, asistent vybočení z pruhů, Dual Sensor Brake Support a mnoho dalších.
Kdy dorazí nový sportovní Swift na trh a jaká bude jeho cena bohužel zatím nevíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.