Automobilka Suzuki dnes na autosalonu ve Frankfurtu představila již třetí generaci poměrně oblíbeného Hot-hatche Suzuki Swift Sport. Ten sice přišel o zábavnou a spolehlivou atmosferickou jednotku, ovšem na jejím místě se objevil ještě výkonnější přeplňovaný čtyřválec a váha celého vozu šla rapidně dolů.
Ztráta atmosferického čtyřválce o objemu 1.6 litru rozlítila nejednoho stoupence Swiftu Sport, ovšem jeho nástupce v podobě čtyřválcového motoru 1.4 BoosterJet malému Swiftu také neudělá ostudu. Generuje totiž výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 230 Nm, což jsou slušné hodnoty. Motor je navíc spojen s manuální šestistupňovou převodovkou z minulé generace Swiftu sport, která ale byla upravena pro ještě hladší chod a lepší pocity z řazení.
Svišti navíc hraje do karet i nízká váha, která se oproti minulému modelu posunula ještě o 80 kg dolů, takže ručička vah se zastavila na hodnotě 970 kg. Toho bylo docíleno použitím zcela nové platformy, která je nejen lehčí, ale také tužší.
Sportovní varianta se také dočkala upraveného podvozku, který na přední nápravě nabídne silnější stabilizátory a tlumiče Monroe, zatímco zadní náprava byla zesílena a vyztužena.
Masao Kobori, šéf-inženýr vývoje nového Swiftu Sport prohlásil, že nový vůz bude "lehčí, ostřejší a také rychlejší". Měl by být také mnohem agresivnější a přinášet více emocí z řízení, ovšem stále si uchovává praktického vozu pro každodenní ježdění.
Data o maximální rychlosti či akceleraci Suzuki prozatím bohužel nezveřejnilo, ovšem už nyní víme, že vůz bude posazen na 17" palcových discích s pneumatikami o rozměru 195/45, přední maska dostane specifické tvary a některé detaily, jako například přední difuzor, prahy nebo zadní difuzor dostanou "karbonový" vzhled.
Fotografie interiéru Suzuki unikly již dříve, ovšem pro připomenutí: černý interiér bude ozvláštněn řado výrazných červených doplňků, včetně červeného podbarvení ukazatelů na přístrojové desce, tlaku turbodmychadla nebo ukazatele teplot. Na řidiče čeká sportovně tvarovaný volant, chromovaná hlavice řadící páky, chromované pedály, nebo sportovně tvarovaná sedačka. Chybět nebude ani 7" palcový LCD display infotainment systému s 3D navigací a Bluetooth připojením.
Stejně jako klasický Swift nabídne i sportovní varianta celou řadu bezpečnostních systémů a asistentů, jako například adaptivní tempomat, asistent vybočení z pruhů, Dual Sensor Brake Support a mnoho dalších.
Kdy dorazí nový sportovní Swift na trh a jaká bude jeho cena bohužel zatím nevíme.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.