Automobilka Suzuki dnes na autosalonu ve Frankfurtu představila již třetí generaci poměrně oblíbeného Hot-hatche Suzuki Swift Sport. Ten sice přišel o zábavnou a spolehlivou atmosferickou jednotku, ovšem na jejím místě se objevil ještě výkonnější přeplňovaný čtyřválec a váha celého vozu šla rapidně dolů.
Ztráta atmosferického čtyřválce o objemu 1.6 litru rozlítila nejednoho stoupence Swiftu Sport, ovšem jeho nástupce v podobě čtyřválcového motoru 1.4 BoosterJet malému Swiftu také neudělá ostudu. Generuje totiž výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 230 Nm, což jsou slušné hodnoty. Motor je navíc spojen s manuální šestistupňovou převodovkou z minulé generace Swiftu sport, která ale byla upravena pro ještě hladší chod a lepší pocity z řazení.
Svišti navíc hraje do karet i nízká váha, která se oproti minulému modelu posunula ještě o 80 kg dolů, takže ručička vah se zastavila na hodnotě 970 kg. Toho bylo docíleno použitím zcela nové platformy, která je nejen lehčí, ale také tužší.
Sportovní varianta se také dočkala upraveného podvozku, který na přední nápravě nabídne silnější stabilizátory a tlumiče Monroe, zatímco zadní náprava byla zesílena a vyztužena.
Masao Kobori, šéf-inženýr vývoje nového Swiftu Sport prohlásil, že nový vůz bude "lehčí, ostřejší a také rychlejší". Měl by být také mnohem agresivnější a přinášet více emocí z řízení, ovšem stále si uchovává praktického vozu pro každodenní ježdění.
Data o maximální rychlosti či akceleraci Suzuki prozatím bohužel nezveřejnilo, ovšem už nyní víme, že vůz bude posazen na 17" palcových discích s pneumatikami o rozměru 195/45, přední maska dostane specifické tvary a některé detaily, jako například přední difuzor, prahy nebo zadní difuzor dostanou "karbonový" vzhled.
Fotografie interiéru Suzuki unikly již dříve, ovšem pro připomenutí: černý interiér bude ozvláštněn řado výrazných červených doplňků, včetně červeného podbarvení ukazatelů na přístrojové desce, tlaku turbodmychadla nebo ukazatele teplot. Na řidiče čeká sportovně tvarovaný volant, chromovaná hlavice řadící páky, chromované pedály, nebo sportovně tvarovaná sedačka. Chybět nebude ani 7" palcový LCD display infotainment systému s 3D navigací a Bluetooth připojením.
Stejně jako klasický Swift nabídne i sportovní varianta celou řadu bezpečnostních systémů a asistentů, jako například adaptivní tempomat, asistent vybočení z pruhů, Dual Sensor Brake Support a mnoho dalších.
Kdy dorazí nový sportovní Swift na trh a jaká bude jeho cena bohužel zatím nevíme.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).