Automobilka Suzuki dnes na autosalonu ve Frankfurtu představila již třetí generaci poměrně oblíbeného Hot-hatche Suzuki Swift Sport. Ten sice přišel o zábavnou a spolehlivou atmosferickou jednotku, ovšem na jejím místě se objevil ještě výkonnější přeplňovaný čtyřválec a váha celého vozu šla rapidně dolů.
Ztráta atmosferického čtyřválce o objemu 1.6 litru rozlítila nejednoho stoupence Swiftu Sport, ovšem jeho nástupce v podobě čtyřválcového motoru 1.4 BoosterJet malému Swiftu také neudělá ostudu. Generuje totiž výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 230 Nm, což jsou slušné hodnoty. Motor je navíc spojen s manuální šestistupňovou převodovkou z minulé generace Swiftu sport, která ale byla upravena pro ještě hladší chod a lepší pocity z řazení.
Svišti navíc hraje do karet i nízká váha, která se oproti minulému modelu posunula ještě o 80 kg dolů, takže ručička vah se zastavila na hodnotě 970 kg. Toho bylo docíleno použitím zcela nové platformy, která je nejen lehčí, ale také tužší.
Sportovní varianta se také dočkala upraveného podvozku, který na přední nápravě nabídne silnější stabilizátory a tlumiče Monroe, zatímco zadní náprava byla zesílena a vyztužena.
Masao Kobori, šéf-inženýr vývoje nového Swiftu Sport prohlásil, že nový vůz bude "lehčí, ostřejší a také rychlejší". Měl by být také mnohem agresivnější a přinášet více emocí z řízení, ovšem stále si uchovává praktického vozu pro každodenní ježdění.
Data o maximální rychlosti či akceleraci Suzuki prozatím bohužel nezveřejnilo, ovšem už nyní víme, že vůz bude posazen na 17" palcových discích s pneumatikami o rozměru 195/45, přední maska dostane specifické tvary a některé detaily, jako například přední difuzor, prahy nebo zadní difuzor dostanou "karbonový" vzhled.
Fotografie interiéru Suzuki unikly již dříve, ovšem pro připomenutí: černý interiér bude ozvláštněn řado výrazných červených doplňků, včetně červeného podbarvení ukazatelů na přístrojové desce, tlaku turbodmychadla nebo ukazatele teplot. Na řidiče čeká sportovně tvarovaný volant, chromovaná hlavice řadící páky, chromované pedály, nebo sportovně tvarovaná sedačka. Chybět nebude ani 7" palcový LCD display infotainment systému s 3D navigací a Bluetooth připojením.
Stejně jako klasický Swift nabídne i sportovní varianta celou řadu bezpečnostních systémů a asistentů, jako například adaptivní tempomat, asistent vybočení z pruhů, Dual Sensor Brake Support a mnoho dalších.
Kdy dorazí nový sportovní Swift na trh a jaká bude jeho cena bohužel zatím nevíme.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.