Levné, spolehlivé a praktické SUV - tak se dá stručně popsat minulá generace Dacie Duster, která si svým skvělým poměrem ceny a užitných vlastností vybudovala obrovskou základnu příznivců. A ti se nyní mohou těšit na nový Duster, který nabídne mnohem víc, ovšem stále za skvělou cenu.
Ačkoliv Dacia zveřejnila snímky nového Dusteru už minulý týden, snímky interiéru a informace o technických a technologických inovacích si schovávala až na oficiální představení, které proběhlo dnes na autosalonu ve Frankfurtu. Na co nového se tedy můžeme těšit?
Jak už jsme mohli vidět z dříve uveřejněných fotek, exteriér nového Dusteru působí ze všech stran mnohem svalnatěji a dominantněji.Kromě upravených nárazníků dostal i stylové střešní nosiče, přední a zadní ochranné "plechy" a hlavně zcela nové světlomety s inovovaným LED světelným podpisem.
Úplnou novinkou jsou ovšem změny v interiéru, kde se změnilo snad vše. Nově navržené palubní deska nabízí uživatelům například výše umístěný MediaNav display, díky čemuž bude ergonomie lepší a ovládání pohodlnější. Inovacím se nevyhnuly ani sedačky, jejichž tvary i čalounění byly uzpůsobeny maximálnímu komfortu i opoře za všech okolností. Dacia také neopomenula v ČR tolik oblíbený zavazadlový prostor, který zvětšila o cca 28.6 litru.
Kromě inovací designových prošel Duster i inovacemi technickými a technologickými, nově tak nabízí snímání okolí vozu prostřednictvím několika kamer, sledování mrtvého úhlu, automatickou klimatizaci, automatické svícení, bezklíčový vstup nebo boční "záclonové airbagy".
Inovací se dočkal i tolik oblíbený a žádaný systém pohonu všech kol, díky kterému si s Dusterem užijete v terénu více zábavy. Kromě snímání okolí vozu několika kamerami, což rozhodně přijde vhod, byl Duster vybaven i systémem "HDC" pro sjíždění svahů nebo asistentem pro rozjezdy do kopce.
Pod kapotou se objeví dvojice benzínových motorů SCe 115 a TCe 125, obojí možné zvolit s pohonem přední nebo obou náprav i s možností pouze manuální převodovky. U vznětových motorů budou moci zákazníci vybírat z jednotek dCi 90 s pohonem pouze přední nápravy, nebo dCi 110 s pohonem jedné nebo obou náprav. Druhý jmenovaný motor pak bude možné objednat i s EDC automatickou převodovkou. Časem by se mohly objevit i další motory, včetně jednotky SCe 115 upravené na pohon LPG.
Cenu zatím neznáme, ovšem Jean-Christophe Kugler, jeden ze zástupců automobilky, se nechal slyšet, že nový Duster by měl nabídnout zákazníkům víc, ale měl by zůstat až neuvěřitelně cenově dostupný.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.