Amerika se svého omlazeného Mustangu dočkala už v lednu, takže nyní je konečně ten správný čas pro představení evropské verze. Na co nového se tedy můžeme těšit?
Modernizovaný Ford Mustang se evropské veřejnosti poprvé představí už za pár hodin na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Jeho vzhled by se neměl od severoamerické varianty nijak odlišovat a evropští zákazníci by se měli dočkat i tří nových barev Kona Blue, Orange Fury a Royal Crimson i nové sady litých kol.
V omlazeném Mustangu 2018 se opět dočkáme plnotučného 5.0 litrového motoru V8, jehož výkon se oproti minulé generaci navýšil z 410 koní na 450 koní. Kromě toho se také posunula hranice omezovače a úprav doznal palivový systém, díky čemuž se konstruktérům podařilo zvýšit točivý moment v nižších otáčkách. Na jaké hodnoty zrychlení či maximální rychlosti se nový Mustang dostal ale bohužel prozatím nevíme.
Smutnější zprávy ovšem přicházejí spolu se čtyřválcovou 2,3 litrovou jednotkou EcoBoost. Zatímco osmiválec dostal dávku steroidů, čtyřválec ve Fordu bohužel přiškrtili - z původních 317 koní tak nakonec klesl na 290 koní. Důvodem by měl být zejména výfukový systém, který by měl dovolit Mustangu vejít se do Euro emisní normy 6.2.
I přes úbytek koní ale Ford slibuje, že jízdní vlastnosti ani výkony by neměly být nijak významně pozměněny. Poděkovat za to můžeme novému deseti-rychlostnímu automatu, který bude dostupný u obou motorizací. Změn se ovšem dočkal i klasický šesti-rychlostní manuál, který by nyní měl nabídnout rychlejší změnu převodů i delší životnost.
Kromě motorů ovšem Mustang sází i na další techniku. Nově tak nabídne jízdní módy jako "Drag Strip", díky kterému lépe zrychlíte z místa, "My Mode" který si sami přizpůsobíte, nebo "good Neighbor" mód, který umí ztlumit výfuk v určité hodiny. Lepší zážitek z jízdy po různých silnicích pak zajistí nový podvozek se systémem MagneRide.
Uvnitř vozu na posádku čeká nové LED osvětlení, kvalitnější měkčené plasty a nový 12" palcový LCD displej, který je podobný tomu ve vozech GT. Ve voze i nadále zůstává infotainment systém SYNC3 nabízející kompatibilitu s Android Auto nebo Apple CarPlay.
Z bezpečnostních asistentů by pak nový Mustang měl nabídnout funkce jako předkolizní asistent s detekcí chodců, adaptivní tempomat, upozornění na vzdálenost a upozornění na vybočení z pruhu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.