Amerika se svého omlazeného Mustangu dočkala už v lednu, takže nyní je konečně ten správný čas pro představení evropské verze. Na co nového se tedy můžeme těšit?
Modernizovaný Ford Mustang se evropské veřejnosti poprvé představí už za pár hodin na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Jeho vzhled by se neměl od severoamerické varianty nijak odlišovat a evropští zákazníci by se měli dočkat i tří nových barev Kona Blue, Orange Fury a Royal Crimson i nové sady litých kol.
V omlazeném Mustangu 2018 se opět dočkáme plnotučného 5.0 litrového motoru V8, jehož výkon se oproti minulé generaci navýšil z 410 koní na 450 koní. Kromě toho se také posunula hranice omezovače a úprav doznal palivový systém, díky čemuž se konstruktérům podařilo zvýšit točivý moment v nižších otáčkách. Na jaké hodnoty zrychlení či maximální rychlosti se nový Mustang dostal ale bohužel prozatím nevíme.
Smutnější zprávy ovšem přicházejí spolu se čtyřválcovou 2,3 litrovou jednotkou EcoBoost. Zatímco osmiválec dostal dávku steroidů, čtyřválec ve Fordu bohužel přiškrtili - z původních 317 koní tak nakonec klesl na 290 koní. Důvodem by měl být zejména výfukový systém, který by měl dovolit Mustangu vejít se do Euro emisní normy 6.2.
I přes úbytek koní ale Ford slibuje, že jízdní vlastnosti ani výkony by neměly být nijak významně pozměněny. Poděkovat za to můžeme novému deseti-rychlostnímu automatu, který bude dostupný u obou motorizací. Změn se ovšem dočkal i klasický šesti-rychlostní manuál, který by nyní měl nabídnout rychlejší změnu převodů i delší životnost.
Kromě motorů ovšem Mustang sází i na další techniku. Nově tak nabídne jízdní módy jako "Drag Strip", díky kterému lépe zrychlíte z místa, "My Mode" který si sami přizpůsobíte, nebo "good Neighbor" mód, který umí ztlumit výfuk v určité hodiny. Lepší zážitek z jízdy po různých silnicích pak zajistí nový podvozek se systémem MagneRide.
Uvnitř vozu na posádku čeká nové LED osvětlení, kvalitnější měkčené plasty a nový 12" palcový LCD displej, který je podobný tomu ve vozech GT. Ve voze i nadále zůstává infotainment systém SYNC3 nabízející kompatibilitu s Android Auto nebo Apple CarPlay.
Z bezpečnostních asistentů by pak nový Mustang měl nabídnout funkce jako předkolizní asistent s detekcí chodců, adaptivní tempomat, upozornění na vzdálenost a upozornění na vybočení z pruhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?