Amerika se svého omlazeného Mustangu dočkala už v lednu, takže nyní je konečně ten správný čas pro představení evropské verze. Na co nového se tedy můžeme těšit?
Modernizovaný Ford Mustang se evropské veřejnosti poprvé představí už za pár hodin na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Jeho vzhled by se neměl od severoamerické varianty nijak odlišovat a evropští zákazníci by se měli dočkat i tří nových barev Kona Blue, Orange Fury a Royal Crimson i nové sady litých kol.
V omlazeném Mustangu 2018 se opět dočkáme plnotučného 5.0 litrového motoru V8, jehož výkon se oproti minulé generaci navýšil z 410 koní na 450 koní. Kromě toho se také posunula hranice omezovače a úprav doznal palivový systém, díky čemuž se konstruktérům podařilo zvýšit točivý moment v nižších otáčkách. Na jaké hodnoty zrychlení či maximální rychlosti se nový Mustang dostal ale bohužel prozatím nevíme.
Smutnější zprávy ovšem přicházejí spolu se čtyřválcovou 2,3 litrovou jednotkou EcoBoost. Zatímco osmiválec dostal dávku steroidů, čtyřválec ve Fordu bohužel přiškrtili - z původních 317 koní tak nakonec klesl na 290 koní. Důvodem by měl být zejména výfukový systém, který by měl dovolit Mustangu vejít se do Euro emisní normy 6.2.
I přes úbytek koní ale Ford slibuje, že jízdní vlastnosti ani výkony by neměly být nijak významně pozměněny. Poděkovat za to můžeme novému deseti-rychlostnímu automatu, který bude dostupný u obou motorizací. Změn se ovšem dočkal i klasický šesti-rychlostní manuál, který by nyní měl nabídnout rychlejší změnu převodů i delší životnost.
Kromě motorů ovšem Mustang sází i na další techniku. Nově tak nabídne jízdní módy jako "Drag Strip", díky kterému lépe zrychlíte z místa, "My Mode" který si sami přizpůsobíte, nebo "good Neighbor" mód, který umí ztlumit výfuk v určité hodiny. Lepší zážitek z jízdy po různých silnicích pak zajistí nový podvozek se systémem MagneRide.
Uvnitř vozu na posádku čeká nové LED osvětlení, kvalitnější měkčené plasty a nový 12" palcový LCD displej, který je podobný tomu ve vozech GT. Ve voze i nadále zůstává infotainment systém SYNC3 nabízející kompatibilitu s Android Auto nebo Apple CarPlay.
Z bezpečnostních asistentů by pak nový Mustang měl nabídnout funkce jako předkolizní asistent s detekcí chodců, adaptivní tempomat, upozornění na vzdálenost a upozornění na vybočení z pruhu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.