Dalším zajímavým lákadlem automobilky Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu se pravděpodobně stane inovovaný koncept I.D. Crozz, který od své poslední prezentace opět urazil pěkný kus cesty ke své finální podobě.
Aby německá automobilka své fanoušky na tento koncept nalákala, vytvořila i krátké video, které odhaluje část masky vozidla a jeho zajímavě zpracovaný systém svícení a osvětlení. Koncept I.D. Crozz už byl přitom vystaven i v první polovině tohoto roku na autosalonu v Šanghaji, ovšem nyní by automobilka měla prezentovat opět upravenou variantu.
K podobnému kroku už dříve se uchýlila i mladoboleslavská Škoda, která uspořádala světovou premiéru konceptu Vision E také v Šanghaji, ale na nadcházející autosalon ve Frankfurtu dorazí s modernizovanou variantou.
O konceptu se toho příliš neví, s výjimkou skutečnosti, že bude disponovat čistě elektrickým pohonem, jehož Li-Ion baterie by měly být uloženy v podlaze, čímž v interiéru vznikne otevřený prostor pro čtyři nezávislé a nastavitelné sedačky. Co se exteriéru týče, jeho design by měl působit čistě ale důrazně.
Technické parametry jsou také neznámé, ovšem dříve se I.D. Crozz prezentoval výkonem 302 elektrických koní, o které se dělí dva elektromotory - každý na jiné nápravě. Díky bateriím s kapacitou 83 kWh by pak Crozz měl být schopen urazit až 500 km na jedno nabití a z 0 na 100 km/h akcelerovat pod 6 vteřin.
Pokud se koncept Crozz dostane do výroby, pravděpodobně se ho dočkáme až po roce 2022, na kdy je naplánován příchod modelu I.D. Buzz. Tomu ale bude předcházet ještě I.D. Hatch, naplánovaný na rok 2020.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.