Dalším zajímavým lákadlem automobilky Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu se pravděpodobně stane inovovaný koncept I.D. Crozz, který od své poslední prezentace opět urazil pěkný kus cesty ke své finální podobě.
Aby německá automobilka své fanoušky na tento koncept nalákala, vytvořila i krátké video, které odhaluje část masky vozidla a jeho zajímavě zpracovaný systém svícení a osvětlení. Koncept I.D. Crozz už byl přitom vystaven i v první polovině tohoto roku na autosalonu v Šanghaji, ovšem nyní by automobilka měla prezentovat opět upravenou variantu.
K podobnému kroku už dříve se uchýlila i mladoboleslavská Škoda, která uspořádala světovou premiéru konceptu Vision E také v Šanghaji, ale na nadcházející autosalon ve Frankfurtu dorazí s modernizovanou variantou.
O konceptu se toho příliš neví, s výjimkou skutečnosti, že bude disponovat čistě elektrickým pohonem, jehož Li-Ion baterie by měly být uloženy v podlaze, čímž v interiéru vznikne otevřený prostor pro čtyři nezávislé a nastavitelné sedačky. Co se exteriéru týče, jeho design by měl působit čistě ale důrazně.
Technické parametry jsou také neznámé, ovšem dříve se I.D. Crozz prezentoval výkonem 302 elektrických koní, o které se dělí dva elektromotory - každý na jiné nápravě. Díky bateriím s kapacitou 83 kWh by pak Crozz měl být schopen urazit až 500 km na jedno nabití a z 0 na 100 km/h akcelerovat pod 6 vteřin.
Pokud se koncept Crozz dostane do výroby, pravděpodobně se ho dočkáme až po roce 2022, na kdy je naplánován příchod modelu I.D. Buzz. Tomu ale bude předcházet ještě I.D. Hatch, naplánovaný na rok 2020.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?