ŠKODA pokračuje ve své SUV-ofenzívě prostřednictvím nových variant svého velkého SUV – ŠKODA KODIAQ SPORTLINE A ŠKODA KODIAQ SCOUT. ŠKODA KODIAQ SPORTLINE je sportovní variantou s výraznými sportovně laděnými prvky. ŠKODA KODIAQ SCOUT má v základní výbavě pohon všech kol a typické offroadové designové prvky. Oba modely patří mezi novinky, které budou v období od 12. do 24. září 2017 představeny na autosalonu ve Frankfurtu na stánku značky ŠKODA v hale 3
Příznivce sportovního stylu oslovuje značka Škoda modelem Škoda Kodiaq Sportline – elegantně dynamickou variantou svého největšího SUV. Exteriér vozu dlouhého 4700 mm dotvářejí devatenáctipalcová antracitová kola z lehkých slitin ‚Triglav’ nebo volitelně dodávaná dvacetipalcová kola z lehkých slitin ‚Vega’. Sportovní vzhled rovněž umocňuje černá maska chladiče, černé kryty vnějších zpětných zrcátek (elektricky nastavitelná, vyhřívaná, sklopná), boční ochranné lišty dveří v barvě vozu a individuálně tvarovaný zadní nárazník. Volitelně dodávaný střešní nosič má také černé provedení. Sklo pátých dveří a zadní boční okna mají vyšší stupeň tónování (SunSet). V černém interiéru zaujmou sportovní sedadla se stříbrným prošitím a potahem v kombinaci Alcantara-kůže i pedály z ušlechtilé oceli a hliníkové slitiny. U vozů s převodovkou DSG jsou páčky pro manuální řízení pohodlně umístěny za tříramenným sportovním volantem. Na předních blatnících a na odkládací schránce před sedadlem spolujezdce se nachází plakety s nápisem Sportline.
Škoda Kodiaq Sportline nabízí specifickou sadu ukazatelů na centrálním displeji infotainment systému. Posádka díky němu může sledovat aktuální teplotu motorového oleje a chladicí kapaliny, hodnoty přetížení, tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu a měření času, které umožňuje vyhodnotit například statistické parametry každého zajetého závodního kola okruhu. Pro verzi Škoda Kodiaq Sportline jsou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory ve výkonovém spektru od 110 kW (150 k) do 140 kW (190 k).
Model Škoda Kodiaq Scout je standardně vybaven pohonem všech čtyř kol a své off-roadové schopnosti zdůrazňuje i svým vzhledem. Stříbrně lakované designové prvky, jako jsou části obou nárazníků, střešní nosič a kryty vnějších zpětných zrcátek, na první pohled naznačují schopnosti tohoto vozu. Motor a podvozek chrání před poškozením paket pro špatné cesty. Dojem mohutného a silného vozu dokreslují také devatenáctipalcová černě lakovaná kola z lehkých slitin ‚Crater’. Model přichází v nabídce se dvěma zážehovými motory o výkonu 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k) a dvěma vznětovými motory s výkonem 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).
Na předních blatnících a na odkládací schránce před sedadlem spolujezdce je umístěno logo Scout. Nápis Scout nesou také sedadla v černém interiéru s potahy v kombinaci Alcantara/kůže. Alcantarou jsou potaženy i výplně dveří. Logo Kodiaq je umístěno na všech prahových lištách. Palubní desku a dveře zdobí speciální lišty s dřevěným dekorem (‚Ash Wood’). Trojramenný multifunkční volant je potažený kůží. Pro model Škoda Kodiaq Scout specifická obrazovka displeje infotainment systému ukazuje úhel natočení předních kol, kompas, výškoměr, teploměr oleje a chladicí kapaliny. Model Škoda Kodiaq Scout odlišuje od běžných provedení svébytný vzhled. Varianta Scout je díky modifikovaným prvkům karoserie o devět milimetrů delší (celková délka činí 4706 mm), než základní provedení modelu Kodiaq, nabízí až sedm míst k sezení a největší zavazadlový prostor ve své třídě
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?