ŠKODA pokračuje ve své SUV-ofenzívě prostřednictvím nových variant svého velkého SUV – ŠKODA KODIAQ SPORTLINE A ŠKODA KODIAQ SCOUT. ŠKODA KODIAQ SPORTLINE je sportovní variantou s výraznými sportovně laděnými prvky. ŠKODA KODIAQ SCOUT má v základní výbavě pohon všech kol a typické offroadové designové prvky. Oba modely patří mezi novinky, které budou v období od 12. do 24. září 2017 představeny na autosalonu ve Frankfurtu na stánku značky ŠKODA v hale 3
Příznivce sportovního stylu oslovuje značka Škoda modelem Škoda Kodiaq Sportline – elegantně dynamickou variantou svého největšího SUV. Exteriér vozu dlouhého 4700 mm dotvářejí devatenáctipalcová antracitová kola z lehkých slitin ‚Triglav’ nebo volitelně dodávaná dvacetipalcová kola z lehkých slitin ‚Vega’. Sportovní vzhled rovněž umocňuje černá maska chladiče, černé kryty vnějších zpětných zrcátek (elektricky nastavitelná, vyhřívaná, sklopná), boční ochranné lišty dveří v barvě vozu a individuálně tvarovaný zadní nárazník. Volitelně dodávaný střešní nosič má také černé provedení. Sklo pátých dveří a zadní boční okna mají vyšší stupeň tónování (SunSet). V černém interiéru zaujmou sportovní sedadla se stříbrným prošitím a potahem v kombinaci Alcantara-kůže i pedály z ušlechtilé oceli a hliníkové slitiny. U vozů s převodovkou DSG jsou páčky pro manuální řízení pohodlně umístěny za tříramenným sportovním volantem. Na předních blatnících a na odkládací schránce před sedadlem spolujezdce se nachází plakety s nápisem Sportline.
Škoda Kodiaq Sportline nabízí specifickou sadu ukazatelů na centrálním displeji infotainment systému. Posádka díky němu může sledovat aktuální teplotu motorového oleje a chladicí kapaliny, hodnoty přetížení, tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu a měření času, které umožňuje vyhodnotit například statistické parametry každého zajetého závodního kola okruhu. Pro verzi Škoda Kodiaq Sportline jsou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory ve výkonovém spektru od 110 kW (150 k) do 140 kW (190 k).
Model Škoda Kodiaq Scout je standardně vybaven pohonem všech čtyř kol a své off-roadové schopnosti zdůrazňuje i svým vzhledem. Stříbrně lakované designové prvky, jako jsou části obou nárazníků, střešní nosič a kryty vnějších zpětných zrcátek, na první pohled naznačují schopnosti tohoto vozu. Motor a podvozek chrání před poškozením paket pro špatné cesty. Dojem mohutného a silného vozu dokreslují také devatenáctipalcová černě lakovaná kola z lehkých slitin ‚Crater’. Model přichází v nabídce se dvěma zážehovými motory o výkonu 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k) a dvěma vznětovými motory s výkonem 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).
Na předních blatnících a na odkládací schránce před sedadlem spolujezdce je umístěno logo Scout. Nápis Scout nesou také sedadla v černém interiéru s potahy v kombinaci Alcantara/kůže. Alcantarou jsou potaženy i výplně dveří. Logo Kodiaq je umístěno na všech prahových lištách. Palubní desku a dveře zdobí speciální lišty s dřevěným dekorem (‚Ash Wood’). Trojramenný multifunkční volant je potažený kůží. Pro model Škoda Kodiaq Scout specifická obrazovka displeje infotainment systému ukazuje úhel natočení předních kol, kompas, výškoměr, teploměr oleje a chladicí kapaliny. Model Škoda Kodiaq Scout odlišuje od běžných provedení svébytný vzhled. Varianta Scout je díky modifikovaným prvkům karoserie o devět milimetrů delší (celková délka činí 4706 mm), než základní provedení modelu Kodiaq, nabízí až sedm míst k sezení a největší zavazadlový prostor ve své třídě
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.