ŠKODA pokračuje ve své SUV-ofenzívě prostřednictvím nových variant svého velkého SUV – ŠKODA KODIAQ SPORTLINE A ŠKODA KODIAQ SCOUT. ŠKODA KODIAQ SPORTLINE je sportovní variantou s výraznými sportovně laděnými prvky. ŠKODA KODIAQ SCOUT má v základní výbavě pohon všech kol a typické offroadové designové prvky. Oba modely patří mezi novinky, které budou v období od 12. do 24. září 2017 představeny na autosalonu ve Frankfurtu na stánku značky ŠKODA v hale 3
Příznivce sportovního stylu oslovuje značka Škoda modelem Škoda Kodiaq Sportline – elegantně dynamickou variantou svého největšího SUV. Exteriér vozu dlouhého 4700 mm dotvářejí devatenáctipalcová antracitová kola z lehkých slitin ‚Triglav’ nebo volitelně dodávaná dvacetipalcová kola z lehkých slitin ‚Vega’. Sportovní vzhled rovněž umocňuje černá maska chladiče, černé kryty vnějších zpětných zrcátek (elektricky nastavitelná, vyhřívaná, sklopná), boční ochranné lišty dveří v barvě vozu a individuálně tvarovaný zadní nárazník. Volitelně dodávaný střešní nosič má také černé provedení. Sklo pátých dveří a zadní boční okna mají vyšší stupeň tónování (SunSet). V černém interiéru zaujmou sportovní sedadla se stříbrným prošitím a potahem v kombinaci Alcantara-kůže i pedály z ušlechtilé oceli a hliníkové slitiny. U vozů s převodovkou DSG jsou páčky pro manuální řízení pohodlně umístěny za tříramenným sportovním volantem. Na předních blatnících a na odkládací schránce před sedadlem spolujezdce se nachází plakety s nápisem Sportline.
Škoda Kodiaq Sportline nabízí specifickou sadu ukazatelů na centrálním displeji infotainment systému. Posádka díky němu může sledovat aktuální teplotu motorového oleje a chladicí kapaliny, hodnoty přetížení, tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu a měření času, které umožňuje vyhodnotit například statistické parametry každého zajetého závodního kola okruhu. Pro verzi Škoda Kodiaq Sportline jsou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory ve výkonovém spektru od 110 kW (150 k) do 140 kW (190 k).
Model Škoda Kodiaq Scout je standardně vybaven pohonem všech čtyř kol a své off-roadové schopnosti zdůrazňuje i svým vzhledem. Stříbrně lakované designové prvky, jako jsou části obou nárazníků, střešní nosič a kryty vnějších zpětných zrcátek, na první pohled naznačují schopnosti tohoto vozu. Motor a podvozek chrání před poškozením paket pro špatné cesty. Dojem mohutného a silného vozu dokreslují také devatenáctipalcová černě lakovaná kola z lehkých slitin ‚Crater’. Model přichází v nabídce se dvěma zážehovými motory o výkonu 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k) a dvěma vznětovými motory s výkonem 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).
Na předních blatnících a na odkládací schránce před sedadlem spolujezdce je umístěno logo Scout. Nápis Scout nesou také sedadla v černém interiéru s potahy v kombinaci Alcantara/kůže. Alcantarou jsou potaženy i výplně dveří. Logo Kodiaq je umístěno na všech prahových lištách. Palubní desku a dveře zdobí speciální lišty s dřevěným dekorem (‚Ash Wood’). Trojramenný multifunkční volant je potažený kůží. Pro model Škoda Kodiaq Scout specifická obrazovka displeje infotainment systému ukazuje úhel natočení předních kol, kompas, výškoměr, teploměr oleje a chladicí kapaliny. Model Škoda Kodiaq Scout odlišuje od běžných provedení svébytný vzhled. Varianta Scout je díky modifikovaným prvkům karoserie o devět milimetrů delší (celková délka činí 4706 mm), než základní provedení modelu Kodiaq, nabízí až sedm míst k sezení a největší zavazadlový prostor ve své třídě
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?