Společnost Mercedes-Benz dělá vše co je v jejích silách, aby upozornila na blížící se představení nového elektrického konceptu EQ A. Včerejší jednoduchý a nic neříkající snímek tak dnes doplnila o video, které z konceptu poodhaluje zas o něco víc.
Na letošním ročníku autosalonu ve Frankfurtu bude kolem stánku Mercedesu nejspíš pořádně rušno. Kromě několikrát avizovaného konceptu supersportovního vozu AMG Project One se také stále hlasitěji hlásí o slovo elektrický koncept EQ A, který by se nakonec mohl dočkat mimořádného zájmu. Ostatně automobilka pro to dělá snad vše co může.
Tento vůz by měl představovat jakýsi "vstup" do nabídky elektromobilů EQ společnosti Mercedes-Benz. Jeho přímými konkurenty by se měly stát vozy BMW i3, nebo dokonce i nová Tesla Model 3. Z prvního snímku jsme se toho příliš nedozvěděli, nicméně video již poodhaluje i tvary vozu, který připomíná hatchback třídy A. Jeho design by však mohl být mnohem odvážnější a "futuristický", což zahrnuje například Full LED přední i zadní světla.
Prvním modelem představeným pod značkou EQ by se mělo stát SUV EQ C, které má na trh dorazit v roce 2020. Krátce po něm by mohlo následovat EQ A a poté dalších 8 elektromobilů do konce roku 2025.
Nové EQ A by mělo být postaveno na nové elektrické platformě MEA a o jeho pohon by se měl starat jeden elektromotor. Do budoucna však není vyloučena ani výkonnější verze se dvěma elektromotory a pohonem 4x4. Co se ceny týče, odhady se stále mění, nicméně mělo by se jednat o částku do 40.000 Euro (méně než milion korun).
To vše jsou ale jen odhady, na kompletní detaily si budeme muset počkat do 14. září, kdy proběhne kompletní odhalení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.