Společnost Mercedes-Benz dělá vše co je v jejích silách, aby upozornila na blížící se představení nového elektrického konceptu EQ A. Včerejší jednoduchý a nic neříkající snímek tak dnes doplnila o video, které z konceptu poodhaluje zas o něco víc.
Na letošním ročníku autosalonu ve Frankfurtu bude kolem stánku Mercedesu nejspíš pořádně rušno. Kromě několikrát avizovaného konceptu supersportovního vozu AMG Project One se také stále hlasitěji hlásí o slovo elektrický koncept EQ A, který by se nakonec mohl dočkat mimořádného zájmu. Ostatně automobilka pro to dělá snad vše co může.
Tento vůz by měl představovat jakýsi "vstup" do nabídky elektromobilů EQ společnosti Mercedes-Benz. Jeho přímými konkurenty by se měly stát vozy BMW i3, nebo dokonce i nová Tesla Model 3. Z prvního snímku jsme se toho příliš nedozvěděli, nicméně video již poodhaluje i tvary vozu, který připomíná hatchback třídy A. Jeho design by však mohl být mnohem odvážnější a "futuristický", což zahrnuje například Full LED přední i zadní světla.
Prvním modelem představeným pod značkou EQ by se mělo stát SUV EQ C, které má na trh dorazit v roce 2020. Krátce po něm by mohlo následovat EQ A a poté dalších 8 elektromobilů do konce roku 2025.
Nové EQ A by mělo být postaveno na nové elektrické platformě MEA a o jeho pohon by se měl starat jeden elektromotor. Do budoucna však není vyloučena ani výkonnější verze se dvěma elektromotory a pohonem 4x4. Co se ceny týče, odhady se stále mění, nicméně mělo by se jednat o částku do 40.000 Euro (méně než milion korun).
To vše jsou ale jen odhady, na kompletní detaily si budeme muset počkat do 14. září, kdy proběhne kompletní odhalení.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?