Společnost Mercedes-Benz dělá vše co je v jejích silách, aby upozornila na blížící se představení nového elektrického konceptu EQ A. Včerejší jednoduchý a nic neříkající snímek tak dnes doplnila o video, které z konceptu poodhaluje zas o něco víc.
Na letošním ročníku autosalonu ve Frankfurtu bude kolem stánku Mercedesu nejspíš pořádně rušno. Kromě několikrát avizovaného konceptu supersportovního vozu AMG Project One se také stále hlasitěji hlásí o slovo elektrický koncept EQ A, který by se nakonec mohl dočkat mimořádného zájmu. Ostatně automobilka pro to dělá snad vše co může.
Tento vůz by měl představovat jakýsi "vstup" do nabídky elektromobilů EQ společnosti Mercedes-Benz. Jeho přímými konkurenty by se měly stát vozy BMW i3, nebo dokonce i nová Tesla Model 3. Z prvního snímku jsme se toho příliš nedozvěděli, nicméně video již poodhaluje i tvary vozu, který připomíná hatchback třídy A. Jeho design by však mohl být mnohem odvážnější a "futuristický", což zahrnuje například Full LED přední i zadní světla.
Prvním modelem představeným pod značkou EQ by se mělo stát SUV EQ C, které má na trh dorazit v roce 2020. Krátce po něm by mohlo následovat EQ A a poté dalších 8 elektromobilů do konce roku 2025.
Nové EQ A by mělo být postaveno na nové elektrické platformě MEA a o jeho pohon by se měl starat jeden elektromotor. Do budoucna však není vyloučena ani výkonnější verze se dvěma elektromotory a pohonem 4x4. Co se ceny týče, odhady se stále mění, nicméně mělo by se jednat o částku do 40.000 Euro (méně než milion korun).
To vše jsou ale jen odhady, na kompletní detaily si budeme muset počkat do 14. září, kdy proběhne kompletní odhalení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?