Škoda poodhalila své plány do příštích let a jsou opravdu zajímavé. Kromě nového Rapidu se dočkáme i kompaktního crossoveru, který se stane nejmenším vozidlem z mladoboleslavské nabídky SUV.
Nový model by měl vzniknout na základě koncernové platformy MQB A0 a jeho vzhled by měl být silně inspirován novým Rapidem Spaceback, jehož příchodu bychom se mohli dočkat v průběhu roku 2019. Nový model by měl být křížencem mezi klasickým rodinným kombi a SUV, ovšem očekává se, že jeho název bude opět inspirován Aljaškou, podobně jak v případě Kodiaqu a Karoqu. Kromě toho by měl dostat i specifický design, který ho již od pohledu přiřadí do mladoboleslavské rodiny SUVček.
Vůz by měl vzniknout na koncernové platformě MQB A0, podobně jako modely Seat Arona nebo Volkswagen T-Roc. S těmito modely by mohl sdílet i některé parametry, ovšem mělo by jít spíše o crossover než o SUV, jak je tomu v případě zmíněných koncernových modelů. Co se pohonu týče, podle Autocaru se počítá pouze s pohonem předních kol.
A proč nové SUV/Crossover? Zdroje automobilky totiž naznačují, že prodeje vozů tohoto segmentu by do roku 2025 mohly dosahovat až 40% podílu. Zvláště rychlý růst poptávky po kompaktním SUV/Crossoveru se očekává hlavně na evropském a čínském trhu.
O pohonných jednotkách zatím nepadlo ani slovo, ovšem je velmi pravděpodobné, že do nabídky už se dostanou i hybridní motory. Ostatně éru hybridizace by měl ve Škodovce odstartovat faceliftovaný Superb již v roce 2019. Ten by měl být schopen zvládnout 70-80 km čistě na elektrickou energii.
Nový škodovácký crossover bývá často připodobňován k Seatu Arona či VW T-Roc, ovšem oproti nim zřejmě nabídne větší rozměry. Zatímco Arona vychází z Ibizy a T-Roc z Pola, nový crossover by měl vycházet z nového Rapidu Spaceback, jehož rozvor by měl přesáhnout hranici 4 metrů. Pokud tedy nový crossover využije jeho platformu, pak Aronu i T-Roc výrazně přeroste, alespoň co se délky týče.
Co se samotného nového Rapidu Spaceback týče, ten by měl projít kompletní modernizací a dostat kompletně inovovaný design s nižším profilem a více tvarovanou a propracovanou zádí. V nabídce by neměla chybět ani skleněná panoramatická střecha. U vozu se také očekává rozvor přesahující čtyři metry, což by mělo Rapidu zajistit nadprůměrný zavazadlový prostor.
Škoda také plánuje nabídnout v příštím roce faceliftovanou Fabii a Fabii kombi. Zatímco základ vozu zůstane stejný, jeho design by se měl více přiblížit současnému designovému jazyku značky, jak informoval Autocar.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?