Škoda poodhalila své plány do příštích let a jsou opravdu zajímavé. Kromě nového Rapidu se dočkáme i kompaktního crossoveru, který se stane nejmenším vozidlem z mladoboleslavské nabídky SUV.
Nový model by měl vzniknout na základě koncernové platformy MQB A0 a jeho vzhled by měl být silně inspirován novým Rapidem Spaceback, jehož příchodu bychom se mohli dočkat v průběhu roku 2019. Nový model by měl být křížencem mezi klasickým rodinným kombi a SUV, ovšem očekává se, že jeho název bude opět inspirován Aljaškou, podobně jak v případě Kodiaqu a Karoqu. Kromě toho by měl dostat i specifický design, který ho již od pohledu přiřadí do mladoboleslavské rodiny SUVček.
Vůz by měl vzniknout na koncernové platformě MQB A0, podobně jako modely Seat Arona nebo Volkswagen T-Roc. S těmito modely by mohl sdílet i některé parametry, ovšem mělo by jít spíše o crossover než o SUV, jak je tomu v případě zmíněných koncernových modelů. Co se pohonu týče, podle Autocaru se počítá pouze s pohonem předních kol.
A proč nové SUV/Crossover? Zdroje automobilky totiž naznačují, že prodeje vozů tohoto segmentu by do roku 2025 mohly dosahovat až 40% podílu. Zvláště rychlý růst poptávky po kompaktním SUV/Crossoveru se očekává hlavně na evropském a čínském trhu.
O pohonných jednotkách zatím nepadlo ani slovo, ovšem je velmi pravděpodobné, že do nabídky už se dostanou i hybridní motory. Ostatně éru hybridizace by měl ve Škodovce odstartovat faceliftovaný Superb již v roce 2019. Ten by měl být schopen zvládnout 70-80 km čistě na elektrickou energii.
Nový škodovácký crossover bývá často připodobňován k Seatu Arona či VW T-Roc, ovšem oproti nim zřejmě nabídne větší rozměry. Zatímco Arona vychází z Ibizy a T-Roc z Pola, nový crossover by měl vycházet z nového Rapidu Spaceback, jehož rozvor by měl přesáhnout hranici 4 metrů. Pokud tedy nový crossover využije jeho platformu, pak Aronu i T-Roc výrazně přeroste, alespoň co se délky týče.
Co se samotného nového Rapidu Spaceback týče, ten by měl projít kompletní modernizací a dostat kompletně inovovaný design s nižším profilem a více tvarovanou a propracovanou zádí. V nabídce by neměla chybět ani skleněná panoramatická střecha. U vozu se také očekává rozvor přesahující čtyři metry, což by mělo Rapidu zajistit nadprůměrný zavazadlový prostor.
Škoda také plánuje nabídnout v příštím roce faceliftovanou Fabii a Fabii kombi. Zatímco základ vozu zůstane stejný, jeho design by se měl více přiblížit současnému designovému jazyku značky, jak informoval Autocar.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.