Škoda poodhalila své plány do příštích let a jsou opravdu zajímavé. Kromě nového Rapidu se dočkáme i kompaktního crossoveru, který se stane nejmenším vozidlem z mladoboleslavské nabídky SUV.
Nový model by měl vzniknout na základě koncernové platformy MQB A0 a jeho vzhled by měl být silně inspirován novým Rapidem Spaceback, jehož příchodu bychom se mohli dočkat v průběhu roku 2019. Nový model by měl být křížencem mezi klasickým rodinným kombi a SUV, ovšem očekává se, že jeho název bude opět inspirován Aljaškou, podobně jak v případě Kodiaqu a Karoqu. Kromě toho by měl dostat i specifický design, který ho již od pohledu přiřadí do mladoboleslavské rodiny SUVček.
Vůz by měl vzniknout na koncernové platformě MQB A0, podobně jako modely Seat Arona nebo Volkswagen T-Roc. S těmito modely by mohl sdílet i některé parametry, ovšem mělo by jít spíše o crossover než o SUV, jak je tomu v případě zmíněných koncernových modelů. Co se pohonu týče, podle Autocaru se počítá pouze s pohonem předních kol.
A proč nové SUV/Crossover? Zdroje automobilky totiž naznačují, že prodeje vozů tohoto segmentu by do roku 2025 mohly dosahovat až 40% podílu. Zvláště rychlý růst poptávky po kompaktním SUV/Crossoveru se očekává hlavně na evropském a čínském trhu.
O pohonných jednotkách zatím nepadlo ani slovo, ovšem je velmi pravděpodobné, že do nabídky už se dostanou i hybridní motory. Ostatně éru hybridizace by měl ve Škodovce odstartovat faceliftovaný Superb již v roce 2019. Ten by měl být schopen zvládnout 70-80 km čistě na elektrickou energii.
Nový škodovácký crossover bývá často připodobňován k Seatu Arona či VW T-Roc, ovšem oproti nim zřejmě nabídne větší rozměry. Zatímco Arona vychází z Ibizy a T-Roc z Pola, nový crossover by měl vycházet z nového Rapidu Spaceback, jehož rozvor by měl přesáhnout hranici 4 metrů. Pokud tedy nový crossover využije jeho platformu, pak Aronu i T-Roc výrazně přeroste, alespoň co se délky týče.
Co se samotného nového Rapidu Spaceback týče, ten by měl projít kompletní modernizací a dostat kompletně inovovaný design s nižším profilem a více tvarovanou a propracovanou zádí. V nabídce by neměla chybět ani skleněná panoramatická střecha. U vozu se také očekává rozvor přesahující čtyři metry, což by mělo Rapidu zajistit nadprůměrný zavazadlový prostor.
Škoda také plánuje nabídnout v příštím roce faceliftovanou Fabii a Fabii kombi. Zatímco základ vozu zůstane stejný, jeho design by se měl více přiblížit současnému designovému jazyku značky, jak informoval Autocar.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.