Stále populárnějším "ostrým" vozům kategorie SUV už podlehla i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Podle posledních zpráv, které přinesl web Autocar, bychom se již příští rok mohli dočkat agresivně vyhlížející a hlavně výkonné varianty vozu Škody Kodiaq vRS.
Výkonná varianta modelu Kodiaq by měla být podle Autocaru stále ve vývoji, takže údaje o technických parametrech nejsou k dispozici. Podle některých zdrojů by však nový Kodiaq měl nabídnout skutečně "hodně" točivého momentu, takže s největší pravděpodobností dostane dieselový motor, podobně jako Octavia vRS.
S trochou štěstí by mohla vzniknout i benzínová varianta, ovšem v případě Kodiaqu se primární volbě naftového motoru nemůžeme divit - mezi zákazníky je totiž nejpoptávanější. Kodiaq vRS by také s největší pravděpodobností mohl získat pohon všech kol ve standardní výbavě.
Ohledně designu vozu se budeme muset nechat překvapit, ale očekává se, že Škoda tradičně vsadí na agresivnější nárazníky, výrazné lemování oken nebo agresivnější přední masku.
Největší poptávka po modelu Kodiaq vRS se očekává v Německu a Velké Británii, kde modely vRS tvoří až 20% podíl na prodejích automobilky. Možná i proto podle Autocaru Škoda zvažuje rozšíření nabídky modelů vRS.
Co se samotného Kodiaqu týče, ten kromě modelu vRS dostane i variantu s karoserií kupé, která však nejdříve zamíří na Čínský trh. O zavedení modelu na evropský trh se zatím nemluví, ovšem vysoká poptávka by tuto situaci mohla změnit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?