Stále populárnějším "ostrým" vozům kategorie SUV už podlehla i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Podle posledních zpráv, které přinesl web Autocar, bychom se již příští rok mohli dočkat agresivně vyhlížející a hlavně výkonné varianty vozu Škody Kodiaq vRS.
Výkonná varianta modelu Kodiaq by měla být podle Autocaru stále ve vývoji, takže údaje o technických parametrech nejsou k dispozici. Podle některých zdrojů by však nový Kodiaq měl nabídnout skutečně "hodně" točivého momentu, takže s největší pravděpodobností dostane dieselový motor, podobně jako Octavia vRS.
S trochou štěstí by mohla vzniknout i benzínová varianta, ovšem v případě Kodiaqu se primární volbě naftového motoru nemůžeme divit - mezi zákazníky je totiž nejpoptávanější. Kodiaq vRS by také s největší pravděpodobností mohl získat pohon všech kol ve standardní výbavě.
Ohledně designu vozu se budeme muset nechat překvapit, ale očekává se, že Škoda tradičně vsadí na agresivnější nárazníky, výrazné lemování oken nebo agresivnější přední masku.
Největší poptávka po modelu Kodiaq vRS se očekává v Německu a Velké Británii, kde modely vRS tvoří až 20% podíl na prodejích automobilky. Možná i proto podle Autocaru Škoda zvažuje rozšíření nabídky modelů vRS.
Co se samotného Kodiaqu týče, ten kromě modelu vRS dostane i variantu s karoserií kupé, která však nejdříve zamíří na Čínský trh. O zavedení modelu na evropský trh se zatím nemluví, ovšem vysoká poptávka by tuto situaci mohla změnit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?