Otvírá se další kapitola úspěšného příběhu sportovních vozů Nissan – přichází 370Z ve vylepšené podobě pro modelový rok 2018. Vylepšení přináší kombinaci nového moderního vzhledu a klasického designu vozů kupé.
Mezi novinky patří například upravené černé kliky dveří a černé obložení zadního nárazníku. Tmavě tónované světlomety a zadní kombinovaná světla, která byla dříve dostupná pouze u modelů NISMO, jsou nově standardem. Každý vůz MY18 je také vybaven výraznými 19“ hliníkovými koly (kromě modelů NISMO) s nabídkou fantastické nové červené metalické barvy karoserie.
Nissan navázal spolupráci s uznávanou značkou EXEDY® zaměřenou na výkon a společně integrovali novou špičkovou spojku do modelů 370Z MY18 s manuální převodovkou. Se zdokonaleným podřazováním přichází také snadnější práce s pedály a ještě větší přesnost a pohodlí při řazení.
Jako příplatkový doplněk je vám k dispozici informační a zábavní systém NissanConnect Premium se 7“ dotykovou obrazovkou, satelitní navigací, přehrávačem DVD a zadní parkovací kamerou.
Model 370Z MY18 si zachovává všechny vlastnosti, díky kterým se stal žádanou volbou mezi milovníky sportovních vozů. Energii vozu dodává 3,7litrový motor V6 s výkonem 328 koní, který pohání zadní kola prostřednictvím šestirychlostní manuální nebo sedmirychlostní automatické převodovky. Roadster 370Z a 370Z NISMO zůstávají v prodeji beze změn pro MY18.
Optimální rozložení hmotnosti a přepracované odpružení přináší společně špičkové jízdní vlastnosti a dynamické chování vozidla, které ocení každý nadšenec. Nissan 370Z navíc zůstává jediným vozem ve svém segmentu, který nabízí technologii Syncro Rev Control – světově první systém plné synchronizace otáček při řazení nahoru i dolů u manuální převodovky.
Úspěšný příběh modelů Nissan Z začal v roce 1969, tedy před téměř 50 lety, s představením Fairlady Z / Datsun 240Z. Pět generací nástupců zůstalo věrných hlavní myšlence vysokého výkonu, nadčasového designu a cenové dostupnosti.
Každý z modelů od původního, přes 280ZX a 300ZX, až po klasický 350Z a dnešní 370Z, snadno rozeznáte díky typické dlouhé kapotě a krátkému zadnímu přesahu. Klasický interiér vozů Z byl vždy typický svým jednoduchým tříramenným volantem a třemi kruhovými ukazateli.
Ryan Gains, vedoucí marketingu pro segment C a sportovní vozy společnosti Nissan Europe, k tomu říká: „Téměř půl století si modely Nissan Z budovaly okolo sebe pozici kultovních sportovních vozů s vášní pro výkon a kvalitu. Nissan 370Z MY18 zůstává věrný tomuto odkazu a dále povznáší dynamické jízdní vlastnosti a klasický design na novou úroveň.“
Model Nissan 370Z MY18 je v prodeji v celé Evropě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?