Otvírá se další kapitola úspěšného příběhu sportovních vozů Nissan – přichází 370Z ve vylepšené podobě pro modelový rok 2018. Vylepšení přináší kombinaci nového moderního vzhledu a klasického designu vozů kupé.
Mezi novinky patří například upravené černé kliky dveří a černé obložení zadního nárazníku. Tmavě tónované světlomety a zadní kombinovaná světla, která byla dříve dostupná pouze u modelů NISMO, jsou nově standardem. Každý vůz MY18 je také vybaven výraznými 19“ hliníkovými koly (kromě modelů NISMO) s nabídkou fantastické nové červené metalické barvy karoserie.
Nissan navázal spolupráci s uznávanou značkou EXEDY® zaměřenou na výkon a společně integrovali novou špičkovou spojku do modelů 370Z MY18 s manuální převodovkou. Se zdokonaleným podřazováním přichází také snadnější práce s pedály a ještě větší přesnost a pohodlí při řazení.
Jako příplatkový doplněk je vám k dispozici informační a zábavní systém NissanConnect Premium se 7“ dotykovou obrazovkou, satelitní navigací, přehrávačem DVD a zadní parkovací kamerou.
Model 370Z MY18 si zachovává všechny vlastnosti, díky kterým se stal žádanou volbou mezi milovníky sportovních vozů. Energii vozu dodává 3,7litrový motor V6 s výkonem 328 koní, který pohání zadní kola prostřednictvím šestirychlostní manuální nebo sedmirychlostní automatické převodovky. Roadster 370Z a 370Z NISMO zůstávají v prodeji beze změn pro MY18.
Optimální rozložení hmotnosti a přepracované odpružení přináší společně špičkové jízdní vlastnosti a dynamické chování vozidla, které ocení každý nadšenec. Nissan 370Z navíc zůstává jediným vozem ve svém segmentu, který nabízí technologii Syncro Rev Control – světově první systém plné synchronizace otáček při řazení nahoru i dolů u manuální převodovky.
Úspěšný příběh modelů Nissan Z začal v roce 1969, tedy před téměř 50 lety, s představením Fairlady Z / Datsun 240Z. Pět generací nástupců zůstalo věrných hlavní myšlence vysokého výkonu, nadčasového designu a cenové dostupnosti.
Každý z modelů od původního, přes 280ZX a 300ZX, až po klasický 350Z a dnešní 370Z, snadno rozeznáte díky typické dlouhé kapotě a krátkému zadnímu přesahu. Klasický interiér vozů Z byl vždy typický svým jednoduchým tříramenným volantem a třemi kruhovými ukazateli.
Ryan Gains, vedoucí marketingu pro segment C a sportovní vozy společnosti Nissan Europe, k tomu říká: „Téměř půl století si modely Nissan Z budovaly okolo sebe pozici kultovních sportovních vozů s vášní pro výkon a kvalitu. Nissan 370Z MY18 zůstává věrný tomuto odkazu a dále povznáší dynamické jízdní vlastnosti a klasický design na novou úroveň.“
Model Nissan 370Z MY18 je v prodeji v celé Evropě.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?