Otvírá se další kapitola úspěšného příběhu sportovních vozů Nissan – přichází 370Z ve vylepšené podobě pro modelový rok 2018. Vylepšení přináší kombinaci nového moderního vzhledu a klasického designu vozů kupé.
Mezi novinky patří například upravené černé kliky dveří a černé obložení zadního nárazníku. Tmavě tónované světlomety a zadní kombinovaná světla, která byla dříve dostupná pouze u modelů NISMO, jsou nově standardem. Každý vůz MY18 je také vybaven výraznými 19“ hliníkovými koly (kromě modelů NISMO) s nabídkou fantastické nové červené metalické barvy karoserie.
Nissan navázal spolupráci s uznávanou značkou EXEDY® zaměřenou na výkon a společně integrovali novou špičkovou spojku do modelů 370Z MY18 s manuální převodovkou. Se zdokonaleným podřazováním přichází také snadnější práce s pedály a ještě větší přesnost a pohodlí při řazení.
Jako příplatkový doplněk je vám k dispozici informační a zábavní systém NissanConnect Premium se 7“ dotykovou obrazovkou, satelitní navigací, přehrávačem DVD a zadní parkovací kamerou.
Model 370Z MY18 si zachovává všechny vlastnosti, díky kterým se stal žádanou volbou mezi milovníky sportovních vozů. Energii vozu dodává 3,7litrový motor V6 s výkonem 328 koní, který pohání zadní kola prostřednictvím šestirychlostní manuální nebo sedmirychlostní automatické převodovky. Roadster 370Z a 370Z NISMO zůstávají v prodeji beze změn pro MY18.
Optimální rozložení hmotnosti a přepracované odpružení přináší společně špičkové jízdní vlastnosti a dynamické chování vozidla, které ocení každý nadšenec. Nissan 370Z navíc zůstává jediným vozem ve svém segmentu, který nabízí technologii Syncro Rev Control – světově první systém plné synchronizace otáček při řazení nahoru i dolů u manuální převodovky.
Úspěšný příběh modelů Nissan Z začal v roce 1969, tedy před téměř 50 lety, s představením Fairlady Z / Datsun 240Z. Pět generací nástupců zůstalo věrných hlavní myšlence vysokého výkonu, nadčasového designu a cenové dostupnosti.
Každý z modelů od původního, přes 280ZX a 300ZX, až po klasický 350Z a dnešní 370Z, snadno rozeznáte díky typické dlouhé kapotě a krátkému zadnímu přesahu. Klasický interiér vozů Z byl vždy typický svým jednoduchým tříramenným volantem a třemi kruhovými ukazateli.
Ryan Gains, vedoucí marketingu pro segment C a sportovní vozy společnosti Nissan Europe, k tomu říká: „Téměř půl století si modely Nissan Z budovaly okolo sebe pozici kultovních sportovních vozů s vášní pro výkon a kvalitu. Nissan 370Z MY18 zůstává věrný tomuto odkazu a dále povznáší dynamické jízdní vlastnosti a klasický design na novou úroveň.“
Model Nissan 370Z MY18 je v prodeji v celé Evropě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.