Bentley představilo nový Continental GT, kandidáta na krále cestovních vozů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. srpna 2017, 09:22 Aktualizováno 30.8.2017, 09:42 Google+

Bentley Continental konečně odhodil poslední maskovací folie a my se tak konečně můžeme naplno vychutnat jeho nový design. Kromě nového a vcelku slušivého vzhledu však nový Continental nabízí i řadu technických úprav a vylepšení, díky čemuž by se rád stal králem všech cestovních vozů

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Bentley Continental GT

Nový Bentley Continental GT | foto: Bentley

Sdílejte článek

Už při prvním pohledu na nový Continental je jasné, že Bentley se plně inspirovalo svým konceptem EXP 10 Speed 6 - a nutno říci, že výsledek vypadá skvěle. Continental působí dynamičtěji a z některých úhlů skoro jako umělecké dílo.

Ostatně jeho proporce byly kompletně přepracovány, díky čemuž je teď vůz delší a také nižší. Například nízké a protáhlé přídi dosáhli konstruktéři posunutím přední nápravy o 135 mm dopředu. Zadní tvary pak ozvláštňují lampy v podobném tvaru, jako mají koncovky výfuku. Je to možná maličkost, ovšem záď tak působí mnohem elegantněji.

Rozvor automobilu narostl o 110 mm a jeho šířka o 25 mm, což také pomohlo k dynamičtějšímu designu. Hlavním důvodem těchto změn byl ale přechod na novou platformu MSB, kterou využívá už například Porsche Panamera a která vozu umožňuje použit 48 voltový elektrický systém.

I přes použití sdílené platformy ale Bentley hrdě prohlašuje, že cca 82 % procent vozu pochází z jejich vlastní produkce. Mimo jiné se také Bentley pochlubilo tím, že nový model W12 oproti svému předchůdci zhubl o 85 kilogramů, ovšem i tak se jeho váha pohybuje okolo 2.250 kilogramů.

Co se pohonných jednotek týče, první modely by měly být vybaveny upravenou verzí dvakrát přeplňovaného twin-turbo motoru W12 TSI o objemu 6.0 litru, který je poprvé spojen s osmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou. Výkon by se tak měl pohybovat okolo 635 koní a točivý moment by měl dosahovat až 900 Nm, díky čemuž se Continental rozhýbe z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hranici 333 km/h.

Díky využití 48 voltového elektrického systému navíc Bentley slibuje zcela nové zážitky z dynamické jízdy. Nová generace by měla řidiči nabídnout  mimo jiné i systém Bentley Dynamic Ride, který kontroluje a upravuje stabilizátory na obou nápravách, díky čemuž by jízda měla být hladší a řízení pohodlnější a přesnější.

Tento systém totiž zajišťuje minimální náklony vozidla, takže by všechny pneumatiky měly mít maximum kontaktu s povrchem silnice. Díky 48 voltovému systému by navíc systém Dynamic Ride neměl mít žádné zpoždění ve svých reakcí. To ale není jediná novinka u podvozku - Bentley také nasadilo zcela přepracovaný systém vzduchového podvozku, který v nejměkčím nastavení nabídne o 60% vzduchu více, díky čemuž by jízda s Continentalem měla naplnit vaše představy jak o sportovní jízdě, tak o komfortu limuzíny.

Co se interiéru týče, Bentley rozhodně nezklamal. V kabině jsou použity ty nejmodernější a také nejvybranější materiály, včetně klasické kůže, dýhy a detailů z ručně leštěného chromu. V celém interiéru naleznete na 10 m2 dřeva, které tvoří podstatnou součást interiéru.  Vše je navíc tvořeno ručně a instalace některých dílů vyjde klidně i na 9 hodin.

Nechybí však ani moderní a hlavně kvalitní informační systémy. V kapličce přístrojů se tak usídlil velký digitální přístrojový štít a uprostřed palubní desky se nachází 12,3 palcový display infotainmentu s prémiovou kvalitou rozlišení, který nabídne vše potřebné.

Produkce nového Continentalu GT začne letos koncem roku a první vozy budou doručeny na jaře roku 2018. O cenách nemám žádné zprávy, ovšem předpokládá se, že lehce přesáhnou ceny minulé generace.

Vytisknout

Diskuze: Bentley představilo nový Continental GT, kandidáta na krále cestovních vozů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

Red Bull

VIDEO: Reklama na Česko a Slovensko v podání formule Red Bull aneb "From castle to castle"

Jeep Willys

US Army se s konstruktéry džípu nemazala. Pro jméno legendy jsou tři hypotézy

Tatra buggyra racing

Soutěž o jízdu v terénních speciálech Tatra

reklama

Doporučujeme

Močovina AUS 32 (AdBlue, registrovaná obchodní známka německého VDA) je v Evropě a zemích přejímajících evropské emisní limity používaný obchodní název kapalného aditiva, využívaného technologií selektivní katalytické redukce, která se užívá při úpravě výfukových plynů vznětových motorů na úroveň emisních limitů Euro IV a vyšších. Jedná se o chemicky vysoce čistý vodný roztok syntetické močoviny.

Co se stane s automobilem, když dojde AdBlue?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  2. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  3. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

  4. Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

  5. Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

  6. Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud