Bentley Continental konečně odhodil poslední maskovací folie a my se tak konečně můžeme naplno vychutnat jeho nový design. Kromě nového a vcelku slušivého vzhledu však nový Continental nabízí i řadu technických úprav a vylepšení, díky čemuž by se rád stal králem všech cestovních vozů
Už při prvním pohledu na nový Continental je jasné, že Bentley se plně inspirovalo svým konceptem EXP 10 Speed 6 - a nutno říci, že výsledek vypadá skvěle. Continental působí dynamičtěji a z některých úhlů skoro jako umělecké dílo.
Ostatně jeho proporce byly kompletně přepracovány, díky čemuž je teď vůz delší a také nižší. Například nízké a protáhlé přídi dosáhli konstruktéři posunutím přední nápravy o 135 mm dopředu. Zadní tvary pak ozvláštňují lampy v podobném tvaru, jako mají koncovky výfuku. Je to možná maličkost, ovšem záď tak působí mnohem elegantněji.
Rozvor automobilu narostl o 110 mm a jeho šířka o 25 mm, což také pomohlo k dynamičtějšímu designu. Hlavním důvodem těchto změn byl ale přechod na novou platformu MSB, kterou využívá už například Porsche Panamera a která vozu umožňuje použit 48 voltový elektrický systém.
I přes použití sdílené platformy ale Bentley hrdě prohlašuje, že cca 82 % procent vozu pochází z jejich vlastní produkce. Mimo jiné se také Bentley pochlubilo tím, že nový model W12 oproti svému předchůdci zhubl o 85 kilogramů, ovšem i tak se jeho váha pohybuje okolo 2.250 kilogramů.
Co se pohonných jednotek týče, první modely by měly být vybaveny upravenou verzí dvakrát přeplňovaného twin-turbo motoru W12 TSI o objemu 6.0 litru, který je poprvé spojen s osmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou. Výkon by se tak měl pohybovat okolo 635 koní a točivý moment by měl dosahovat až 900 Nm, díky čemuž se Continental rozhýbe z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hranici 333 km/h.
Díky využití 48 voltového elektrického systému navíc Bentley slibuje zcela nové zážitky z dynamické jízdy. Nová generace by měla řidiči nabídnout mimo jiné i systém Bentley Dynamic Ride, který kontroluje a upravuje stabilizátory na obou nápravách, díky čemuž by jízda měla být hladší a řízení pohodlnější a přesnější.
Tento systém totiž zajišťuje minimální náklony vozidla, takže by všechny pneumatiky měly mít maximum kontaktu s povrchem silnice. Díky 48 voltovému systému by navíc systém Dynamic Ride neměl mít žádné zpoždění ve svých reakcí. To ale není jediná novinka u podvozku - Bentley také nasadilo zcela přepracovaný systém vzduchového podvozku, který v nejměkčím nastavení nabídne o 60% vzduchu více, díky čemuž by jízda s Continentalem měla naplnit vaše představy jak o sportovní jízdě, tak o komfortu limuzíny.
Co se interiéru týče, Bentley rozhodně nezklamal. V kabině jsou použity ty nejmodernější a také nejvybranější materiály, včetně klasické kůže, dýhy a detailů z ručně leštěného chromu. V celém interiéru naleznete na 10 m2 dřeva, které tvoří podstatnou součást interiéru. Vše je navíc tvořeno ručně a instalace některých dílů vyjde klidně i na 9 hodin.
Nechybí však ani moderní a hlavně kvalitní informační systémy. V kapličce přístrojů se tak usídlil velký digitální přístrojový štít a uprostřed palubní desky se nachází 12,3 palcový display infotainmentu s prémiovou kvalitou rozlišení, který nabídne vše potřebné.
Produkce nového Continentalu GT začne letos koncem roku a první vozy budou doručeny na jaře roku 2018. O cenách nemám žádné zprávy, ovšem předpokládá se, že lehce přesáhnou ceny minulé generace.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?