Bentley Continental konečně odhodil poslední maskovací folie a my se tak konečně můžeme naplno vychutnat jeho nový design. Kromě nového a vcelku slušivého vzhledu však nový Continental nabízí i řadu technických úprav a vylepšení, díky čemuž by se rád stal králem všech cestovních vozů
Už při prvním pohledu na nový Continental je jasné, že Bentley se plně inspirovalo svým konceptem EXP 10 Speed 6 - a nutno říci, že výsledek vypadá skvěle. Continental působí dynamičtěji a z některých úhlů skoro jako umělecké dílo.
Ostatně jeho proporce byly kompletně přepracovány, díky čemuž je teď vůz delší a také nižší. Například nízké a protáhlé přídi dosáhli konstruktéři posunutím přední nápravy o 135 mm dopředu. Zadní tvary pak ozvláštňují lampy v podobném tvaru, jako mají koncovky výfuku. Je to možná maličkost, ovšem záď tak působí mnohem elegantněji.
Rozvor automobilu narostl o 110 mm a jeho šířka o 25 mm, což také pomohlo k dynamičtějšímu designu. Hlavním důvodem těchto změn byl ale přechod na novou platformu MSB, kterou využívá už například Porsche Panamera a která vozu umožňuje použit 48 voltový elektrický systém.
I přes použití sdílené platformy ale Bentley hrdě prohlašuje, že cca 82 % procent vozu pochází z jejich vlastní produkce. Mimo jiné se také Bentley pochlubilo tím, že nový model W12 oproti svému předchůdci zhubl o 85 kilogramů, ovšem i tak se jeho váha pohybuje okolo 2.250 kilogramů.
Co se pohonných jednotek týče, první modely by měly být vybaveny upravenou verzí dvakrát přeplňovaného twin-turbo motoru W12 TSI o objemu 6.0 litru, který je poprvé spojen s osmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou. Výkon by se tak měl pohybovat okolo 635 koní a točivý moment by měl dosahovat až 900 Nm, díky čemuž se Continental rozhýbe z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hranici 333 km/h.
Díky využití 48 voltového elektrického systému navíc Bentley slibuje zcela nové zážitky z dynamické jízdy. Nová generace by měla řidiči nabídnout mimo jiné i systém Bentley Dynamic Ride, který kontroluje a upravuje stabilizátory na obou nápravách, díky čemuž by jízda měla být hladší a řízení pohodlnější a přesnější.
Tento systém totiž zajišťuje minimální náklony vozidla, takže by všechny pneumatiky měly mít maximum kontaktu s povrchem silnice. Díky 48 voltovému systému by navíc systém Dynamic Ride neměl mít žádné zpoždění ve svých reakcí. To ale není jediná novinka u podvozku - Bentley také nasadilo zcela přepracovaný systém vzduchového podvozku, který v nejměkčím nastavení nabídne o 60% vzduchu více, díky čemuž by jízda s Continentalem měla naplnit vaše představy jak o sportovní jízdě, tak o komfortu limuzíny.
Co se interiéru týče, Bentley rozhodně nezklamal. V kabině jsou použity ty nejmodernější a také nejvybranější materiály, včetně klasické kůže, dýhy a detailů z ručně leštěného chromu. V celém interiéru naleznete na 10 m2 dřeva, které tvoří podstatnou součást interiéru. Vše je navíc tvořeno ručně a instalace některých dílů vyjde klidně i na 9 hodin.
Nechybí však ani moderní a hlavně kvalitní informační systémy. V kapličce přístrojů se tak usídlil velký digitální přístrojový štít a uprostřed palubní desky se nachází 12,3 palcový display infotainmentu s prémiovou kvalitou rozlišení, který nabídne vše potřebné.
Produkce nového Continentalu GT začne letos koncem roku a první vozy budou doručeny na jaře roku 2018. O cenách nemám žádné zprávy, ovšem předpokládá se, že lehce přesáhnou ceny minulé generace.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.