Po takřka dvou desetiletích od uvedení současné generace Suzuki Jimny se konečně blíží doba, kdy ji nahradí generace nová. Její podoba už se navíc začíná poměrně dobře vykreslovat, neboť se povedlo vyfotit testovací model a zároveň ze Suzuki uniklo několik zajímavých snímků.
Suzuki Jimny se tak možná netváří, ale již dlouhá léta patří k pravověrným off-roadům a jedněm z nejschopnějších vozidel co se jízdy mimo silnici týče. Velký podíl na tom má zachování klasického žebřinového rámu, neprůstřelná technika a také celková jednoduchost. A přesně v tomto duchu by měla pokračovat nová generace, která se však zahalí do nového kabátu.
Na rozdíl od současné generace se budoucí Jimny zdá být více "hranatý" a jeho design působí až trochuu "krabicoidně". Pokud se podíváte na jednotlivé segmenty, zdá se, že Suzuki se silně inspirovala ve své historii, podobně jako u modelu Ignis. Přední maska tak kombinuje kulaté světlomety modelu Samurai s maskou modelu Jimny, kapota a její přechod pak opět dávají vzpomenout na Samuraie, o jednoduše řešené zádi s rezervou na dveřích nemluvě.
Své terénní schopnosti by si však nový Jimny měl bezezbytku zachovat, v čemž by mu mohl opět pomoci neocenitelný ale dnes poměrně raritní žebřinový rám, nový pohon všech kol AllGrip Pro s redukční převodovkou, slušná světlá výška a minimální převisy karoserie.
O technice pod kapotou toho příliš nevíme, ovšem podle spekulací z webu Motor1 se nejčastěji spekuluje o tříválcovém přeplňovaném motoru 1.0 BoosterJet, nebo klasické čtyřválcové atmosferické jednotce o objemu 1.2 litru, kterou známe například ze Swiftu nebo Ignise.
Velké změny by se měly odehrát i v kabině, jak naznačují první uniklé oficiální fotky. Jimny by podle všeho měl nabídnout mnohem modernější interiér, včetně přehledně umístěného dotykového infotainmentu, který opět výrazně vystupuje z palubní desky. Pod ním by měla být dvojice ventilátorů, pod nimi zřejmě ovládání ventilace, dále řada tlačítek ovládajících systémy vozidla a nakonec 12V zásuvka / USB / AUX připojení.
Poměrně zvláštně ale vypadají budíky, které jako by byly umístěny ve dvou rozdělených boxech, čímž Jimny opět připomíná starého dobrého Samuraie. Na oficiálně vydané snímky si vška budeme muset ještě nějaký pátek počkat, neboť premiéra nového Jimnyho zřejmě proběhne až na autosalonu v Tokiu, který se koná v listopadu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?