Po takřka dvou desetiletích od uvedení současné generace Suzuki Jimny se konečně blíží doba, kdy ji nahradí generace nová. Její podoba už se navíc začíná poměrně dobře vykreslovat, neboť se povedlo vyfotit testovací model a zároveň ze Suzuki uniklo několik zajímavých snímků.
Suzuki Jimny se tak možná netváří, ale již dlouhá léta patří k pravověrným off-roadům a jedněm z nejschopnějších vozidel co se jízdy mimo silnici týče. Velký podíl na tom má zachování klasického žebřinového rámu, neprůstřelná technika a také celková jednoduchost. A přesně v tomto duchu by měla pokračovat nová generace, která se však zahalí do nového kabátu.
Na rozdíl od současné generace se budoucí Jimny zdá být více "hranatý" a jeho design působí až trochuu "krabicoidně". Pokud se podíváte na jednotlivé segmenty, zdá se, že Suzuki se silně inspirovala ve své historii, podobně jako u modelu Ignis. Přední maska tak kombinuje kulaté světlomety modelu Samurai s maskou modelu Jimny, kapota a její přechod pak opět dávají vzpomenout na Samuraie, o jednoduše řešené zádi s rezervou na dveřích nemluvě.
Své terénní schopnosti by si však nový Jimny měl bezezbytku zachovat, v čemž by mu mohl opět pomoci neocenitelný ale dnes poměrně raritní žebřinový rám, nový pohon všech kol AllGrip Pro s redukční převodovkou, slušná světlá výška a minimální převisy karoserie.
O technice pod kapotou toho příliš nevíme, ovšem podle spekulací z webu Motor1 se nejčastěji spekuluje o tříválcovém přeplňovaném motoru 1.0 BoosterJet, nebo klasické čtyřválcové atmosferické jednotce o objemu 1.2 litru, kterou známe například ze Swiftu nebo Ignise.
Velké změny by se měly odehrát i v kabině, jak naznačují první uniklé oficiální fotky. Jimny by podle všeho měl nabídnout mnohem modernější interiér, včetně přehledně umístěného dotykového infotainmentu, který opět výrazně vystupuje z palubní desky. Pod ním by měla být dvojice ventilátorů, pod nimi zřejmě ovládání ventilace, dále řada tlačítek ovládajících systémy vozidla a nakonec 12V zásuvka / USB / AUX připojení.
Poměrně zvláštně ale vypadají budíky, které jako by byly umístěny ve dvou rozdělených boxech, čímž Jimny opět připomíná starého dobrého Samuraie. Na oficiálně vydané snímky si vška budeme muset ještě nějaký pátek počkat, neboť premiéra nového Jimnyho zřejmě proběhne až na autosalonu v Tokiu, který se koná v listopadu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.