Po takřka dvou desetiletích od uvedení současné generace Suzuki Jimny se konečně blíží doba, kdy ji nahradí generace nová. Její podoba už se navíc začíná poměrně dobře vykreslovat, neboť se povedlo vyfotit testovací model a zároveň ze Suzuki uniklo několik zajímavých snímků.
Suzuki Jimny se tak možná netváří, ale již dlouhá léta patří k pravověrným off-roadům a jedněm z nejschopnějších vozidel co se jízdy mimo silnici týče. Velký podíl na tom má zachování klasického žebřinového rámu, neprůstřelná technika a také celková jednoduchost. A přesně v tomto duchu by měla pokračovat nová generace, která se však zahalí do nového kabátu.
Na rozdíl od současné generace se budoucí Jimny zdá být více "hranatý" a jeho design působí až trochuu "krabicoidně". Pokud se podíváte na jednotlivé segmenty, zdá se, že Suzuki se silně inspirovala ve své historii, podobně jako u modelu Ignis. Přední maska tak kombinuje kulaté světlomety modelu Samurai s maskou modelu Jimny, kapota a její přechod pak opět dávají vzpomenout na Samuraie, o jednoduše řešené zádi s rezervou na dveřích nemluvě.
Své terénní schopnosti by si však nový Jimny měl bezezbytku zachovat, v čemž by mu mohl opět pomoci neocenitelný ale dnes poměrně raritní žebřinový rám, nový pohon všech kol AllGrip Pro s redukční převodovkou, slušná světlá výška a minimální převisy karoserie.
O technice pod kapotou toho příliš nevíme, ovšem podle spekulací z webu Motor1 se nejčastěji spekuluje o tříválcovém přeplňovaném motoru 1.0 BoosterJet, nebo klasické čtyřválcové atmosferické jednotce o objemu 1.2 litru, kterou známe například ze Swiftu nebo Ignise.
Velké změny by se měly odehrát i v kabině, jak naznačují první uniklé oficiální fotky. Jimny by podle všeho měl nabídnout mnohem modernější interiér, včetně přehledně umístěného dotykového infotainmentu, který opět výrazně vystupuje z palubní desky. Pod ním by měla být dvojice ventilátorů, pod nimi zřejmě ovládání ventilace, dále řada tlačítek ovládajících systémy vozidla a nakonec 12V zásuvka / USB / AUX připojení.
Poměrně zvláštně ale vypadají budíky, které jako by byly umístěny ve dvou rozdělených boxech, čímž Jimny opět připomíná starého dobrého Samuraie. Na oficiálně vydané snímky si vška budeme muset ještě nějaký pátek počkat, neboť premiéra nového Jimnyho zřejmě proběhne až na autosalonu v Tokiu, který se koná v listopadu.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.