Legendární Suzuki Jimny dostane další generaci, její fotky už unikly na internet

První snímky nové generace Suzuki Jimny
První snímky nové generace Suzuki Jimny, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. srpna 2017 10:09 | akt. 24. srpna 2017 10:29
Sdílej:

Po takřka dvou desetiletích od uvedení současné generace Suzuki Jimny se konečně blíží doba, kdy ji nahradí generace nová. Její podoba už se navíc začíná poměrně dobře vykreslovat, neboť se povedlo vyfotit testovací model a zároveň ze Suzuki uniklo několik zajímavých snímků.

Suzuki Jimny se tak možná netváří, ale již dlouhá léta patří k pravověrným off-roadům a jedněm z nejschopnějších vozidel co se jízdy mimo silnici týče. Velký podíl na tom má zachování klasického žebřinového rámu, neprůstřelná technika a také celková jednoduchost. A přesně v tomto duchu by měla pokračovat nová generace, která se však zahalí do nového kabátu.

Na rozdíl od současné generace se budoucí Jimny zdá být více "hranatý" a jeho design působí až trochuu "krabicoidně". Pokud se podíváte na jednotlivé segmenty, zdá se, že Suzuki se silně inspirovala ve své historii, podobně jako u modelu Ignis. Přední maska tak kombinuje kulaté světlomety modelu Samurai s maskou modelu Jimny, kapota a její přechod pak opět dávají vzpomenout na Samuraie, o jednoduše řešené zádi s rezervou na dveřích nemluvě.

Své terénní schopnosti by si však nový Jimny měl bezezbytku zachovat, v čemž by mu mohl opět pomoci neocenitelný  ale dnes poměrně raritní žebřinový rám, nový pohon všech kol AllGrip Pro s redukční převodovkou, slušná světlá výška a minimální převisy karoserie.

O technice pod kapotou toho příliš nevíme, ovšem podle spekulací z webu Motor1 se nejčastěji spekuluje o tříválcovém přeplňovaném motoru 1.0 BoosterJet, nebo klasické čtyřválcové atmosferické jednotce o objemu 1.2 litru, kterou známe například ze Swiftu nebo Ignise. 

Velké změny by se měly odehrát i v kabině, jak naznačují první uniklé oficiální fotky. Jimny by podle všeho měl nabídnout mnohem modernější interiér, včetně přehledně umístěného dotykového infotainmentu, který opět výrazně vystupuje z palubní desky. Pod ním by měla být dvojice ventilátorů, pod nimi zřejmě ovládání ventilace, dále řada tlačítek ovládajících systémy vozidla a nakonec 12V zásuvka / USB / AUX připojení.

Poměrně zvláštně ale vypadají budíky, které jako by byly umístěny ve dvou rozdělených boxech, čímž Jimny opět připomíná starého dobrého Samuraie. Na oficiálně vydané snímky si vška budeme muset ještě nějaký pátek počkat, neboť premiéra nového Jimnyho zřejmě proběhne až na autosalonu v Tokiu, který se koná v listopadu. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.