Automobilka Ferrari dnes představila svůj zcela nový model Portofino, který by měl nahradit model Califronia T na pozici základního modelu. Pokud se tedy v brzké době hodláte stát novým majitelem vozu z Maranella, pak by právě 600-koňové Portofino mohlo být vaší volbou číslo jedna.
Nové GT se skládací pevnou střechou z dílny Ferrari bylo vybaveno motorem V8, který by měl být schopen akcelerace z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy. Turbodmychadlem přeplňovaný motor V8 pochází původem z modelu California, ovšem byl nově naladěn a jeho výkon poposkočil o cca 40 koní vzhůru. Díky tomu povyrostla i maximální rychlost, která se nyní pohybuje okolo 320 km/h.
Portofino bylo postaveno na zcela novém šasi, které by mělo být oproti modelu California T významně lehčí a zároveň tužší - za což vděčí novým výrobním postupům. Výrobce bohužel neuvádí kolik nový vůz váží, ale povedlo se alespoň nalézt údaje o vyváženosti vozidla, přičemž rozdělení mezi nápravami bude v poměru 46/54. Název Portofino byl inspirován malou italskou vesnicí známou především svým rybolovem.
Pro maximální požitek z jízdy bude nové Portofino vybaveno elektrickým diferenciálem E-Dif 3 a stane se také prvním vozem Ferrari typu GT, který dostane elektrický posilovač řízení. Jen díky němu se totiž společnosti povedlo zmenšit poloměr otáčení vozu o 7%, aniž by jakkoliv ohrozili stabilitu vozu.
Příď vozu je oproti modelu California T výrazně agresivněji tvarovaná, čemuž napomáhá černá maska, výrazné otvory přívodu vzduchu i světlomety podobné těm z modelu 488 GTB. Ty jsou navíc z vnitřní strany lemovány otvory, které přivádí chladný vzduch k brzdám.
Portofino oproti Californii také o kousek narostlo. Je o 16 mm delší, o 28 mm širší a 4 mm nižší. I přes nárůst objemu tak bude působivé zjistit, jakým směrem se vyvinula váha vozu.
Co se interiéru týče, vůz bude vybaven stejně luxusně, jako jakýkoliv jiný vůz Ferrari. Z fotografií je patrná černá kůže prošívaná červenou nití, stříbrné / chromované doplňky nebo dotykový infotainment systém, který by podle webu AutoCar měl mít rozměr 10'2 palce.
Změn se měl dočkat i větrný štít, který redukuje množství vzduchu vracejícího se do kabiny při jízdě se staženou střechou. Nyní by měl být schopen snížit hladinu hluku pronikajícího do kabiny až o 30%. Co se střechy týče, tu by mělo být možné stáhnout i za jízdy, do jaké rychlosti však bohužel nevíme.
Oficiální prezentace vozu proběhne na autosalonu ve Frankfurtu již příští měsíc.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.