Automobilka Ferrari dnes představila svůj zcela nový model Portofino, který by měl nahradit model Califronia T na pozici základního modelu. Pokud se tedy v brzké době hodláte stát novým majitelem vozu z Maranella, pak by právě 600-koňové Portofino mohlo být vaší volbou číslo jedna.
Nové GT se skládací pevnou střechou z dílny Ferrari bylo vybaveno motorem V8, který by měl být schopen akcelerace z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy. Turbodmychadlem přeplňovaný motor V8 pochází původem z modelu California, ovšem byl nově naladěn a jeho výkon poposkočil o cca 40 koní vzhůru. Díky tomu povyrostla i maximální rychlost, která se nyní pohybuje okolo 320 km/h.
Portofino bylo postaveno na zcela novém šasi, které by mělo být oproti modelu California T významně lehčí a zároveň tužší - za což vděčí novým výrobním postupům. Výrobce bohužel neuvádí kolik nový vůz váží, ale povedlo se alespoň nalézt údaje o vyváženosti vozidla, přičemž rozdělení mezi nápravami bude v poměru 46/54. Název Portofino byl inspirován malou italskou vesnicí známou především svým rybolovem.
Pro maximální požitek z jízdy bude nové Portofino vybaveno elektrickým diferenciálem E-Dif 3 a stane se také prvním vozem Ferrari typu GT, který dostane elektrický posilovač řízení. Jen díky němu se totiž společnosti povedlo zmenšit poloměr otáčení vozu o 7%, aniž by jakkoliv ohrozili stabilitu vozu.
Příď vozu je oproti modelu California T výrazně agresivněji tvarovaná, čemuž napomáhá černá maska, výrazné otvory přívodu vzduchu i světlomety podobné těm z modelu 488 GTB. Ty jsou navíc z vnitřní strany lemovány otvory, které přivádí chladný vzduch k brzdám.
Portofino oproti Californii také o kousek narostlo. Je o 16 mm delší, o 28 mm širší a 4 mm nižší. I přes nárůst objemu tak bude působivé zjistit, jakým směrem se vyvinula váha vozu.
Co se interiéru týče, vůz bude vybaven stejně luxusně, jako jakýkoliv jiný vůz Ferrari. Z fotografií je patrná černá kůže prošívaná červenou nití, stříbrné / chromované doplňky nebo dotykový infotainment systém, který by podle webu AutoCar měl mít rozměr 10'2 palce.
Změn se měl dočkat i větrný štít, který redukuje množství vzduchu vracejícího se do kabiny při jízdě se staženou střechou. Nyní by měl být schopen snížit hladinu hluku pronikajícího do kabiny až o 30%. Co se střechy týče, tu by mělo být možné stáhnout i za jízdy, do jaké rychlosti však bohužel nevíme.
Oficiální prezentace vozu proběhne na autosalonu ve Frankfurtu již příští měsíc.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?