Automobilka Ferrari dnes představila svůj zcela nový model Portofino, který by měl nahradit model Califronia T na pozici základního modelu. Pokud se tedy v brzké době hodláte stát novým majitelem vozu z Maranella, pak by právě 600-koňové Portofino mohlo být vaší volbou číslo jedna.
Nové GT se skládací pevnou střechou z dílny Ferrari bylo vybaveno motorem V8, který by měl být schopen akcelerace z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy. Turbodmychadlem přeplňovaný motor V8 pochází původem z modelu California, ovšem byl nově naladěn a jeho výkon poposkočil o cca 40 koní vzhůru. Díky tomu povyrostla i maximální rychlost, která se nyní pohybuje okolo 320 km/h.
Portofino bylo postaveno na zcela novém šasi, které by mělo být oproti modelu California T významně lehčí a zároveň tužší - za což vděčí novým výrobním postupům. Výrobce bohužel neuvádí kolik nový vůz váží, ale povedlo se alespoň nalézt údaje o vyváženosti vozidla, přičemž rozdělení mezi nápravami bude v poměru 46/54. Název Portofino byl inspirován malou italskou vesnicí známou především svým rybolovem.
Pro maximální požitek z jízdy bude nové Portofino vybaveno elektrickým diferenciálem E-Dif 3 a stane se také prvním vozem Ferrari typu GT, který dostane elektrický posilovač řízení. Jen díky němu se totiž společnosti povedlo zmenšit poloměr otáčení vozu o 7%, aniž by jakkoliv ohrozili stabilitu vozu.
Příď vozu je oproti modelu California T výrazně agresivněji tvarovaná, čemuž napomáhá černá maska, výrazné otvory přívodu vzduchu i světlomety podobné těm z modelu 488 GTB. Ty jsou navíc z vnitřní strany lemovány otvory, které přivádí chladný vzduch k brzdám.
Portofino oproti Californii také o kousek narostlo. Je o 16 mm delší, o 28 mm širší a 4 mm nižší. I přes nárůst objemu tak bude působivé zjistit, jakým směrem se vyvinula váha vozu.
Co se interiéru týče, vůz bude vybaven stejně luxusně, jako jakýkoliv jiný vůz Ferrari. Z fotografií je patrná černá kůže prošívaná červenou nití, stříbrné / chromované doplňky nebo dotykový infotainment systém, který by podle webu AutoCar měl mít rozměr 10'2 palce.
Změn se měl dočkat i větrný štít, který redukuje množství vzduchu vracejícího se do kabiny při jízdě se staženou střechou. Nyní by měl být schopen snížit hladinu hluku pronikajícího do kabiny až o 30%. Co se střechy týče, tu by mělo být možné stáhnout i za jízdy, do jaké rychlosti však bohužel nevíme.
Oficiální prezentace vozu proběhne na autosalonu ve Frankfurtu již příští měsíc.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?