Automobilka Ferrari dnes představila svůj zcela nový model Portofino, který by měl nahradit model Califronia T na pozici základního modelu. Pokud se tedy v brzké době hodláte stát novým majitelem vozu z Maranella, pak by právě 600-koňové Portofino mohlo být vaší volbou číslo jedna.
Nové GT se skládací pevnou střechou z dílny Ferrari bylo vybaveno motorem V8, který by měl být schopen akcelerace z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy. Turbodmychadlem přeplňovaný motor V8 pochází původem z modelu California, ovšem byl nově naladěn a jeho výkon poposkočil o cca 40 koní vzhůru. Díky tomu povyrostla i maximální rychlost, která se nyní pohybuje okolo 320 km/h.
Portofino bylo postaveno na zcela novém šasi, které by mělo být oproti modelu California T významně lehčí a zároveň tužší - za což vděčí novým výrobním postupům. Výrobce bohužel neuvádí kolik nový vůz váží, ale povedlo se alespoň nalézt údaje o vyváženosti vozidla, přičemž rozdělení mezi nápravami bude v poměru 46/54. Název Portofino byl inspirován malou italskou vesnicí známou především svým rybolovem.
Pro maximální požitek z jízdy bude nové Portofino vybaveno elektrickým diferenciálem E-Dif 3 a stane se také prvním vozem Ferrari typu GT, který dostane elektrický posilovač řízení. Jen díky němu se totiž společnosti povedlo zmenšit poloměr otáčení vozu o 7%, aniž by jakkoliv ohrozili stabilitu vozu.
Příď vozu je oproti modelu California T výrazně agresivněji tvarovaná, čemuž napomáhá černá maska, výrazné otvory přívodu vzduchu i světlomety podobné těm z modelu 488 GTB. Ty jsou navíc z vnitřní strany lemovány otvory, které přivádí chladný vzduch k brzdám.
Portofino oproti Californii také o kousek narostlo. Je o 16 mm delší, o 28 mm širší a 4 mm nižší. I přes nárůst objemu tak bude působivé zjistit, jakým směrem se vyvinula váha vozu.
Co se interiéru týče, vůz bude vybaven stejně luxusně, jako jakýkoliv jiný vůz Ferrari. Z fotografií je patrná černá kůže prošívaná červenou nití, stříbrné / chromované doplňky nebo dotykový infotainment systém, který by podle webu AutoCar měl mít rozměr 10'2 palce.
Změn se měl dočkat i větrný štít, který redukuje množství vzduchu vracejícího se do kabiny při jízdě se staženou střechou. Nyní by měl být schopen snížit hladinu hluku pronikajícího do kabiny až o 30%. Co se střechy týče, tu by mělo být možné stáhnout i za jízdy, do jaké rychlosti však bohužel nevíme.
Oficiální prezentace vozu proběhne na autosalonu ve Frankfurtu již příští měsíc.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.