Na letošním ročníku Pebble Beach Concours d’Elegance se stalo něco, co se pravidelně opakuje už nějakou tu dobu - Pagani opět představilo svůj zcela poslední model Zondy, tentokrát pojmenovaný HP Barchetta.
Už dříve se na internetu objevilo několik informací a fotografií nové Zondy HP Barchetta, ovšem až YouTuber Marchettino se dostal k vozu takto blízko a mohl natočit mnoho zajímavých detailů tohoto dechberoucího vozu, který bude vyroben v pouhých třech kusech.
Ve videu si tak můžeme prohlédnout bílo-modrý interiér, který je doplněn o motiv kostky, světle modrou karoserii s prosvítajícím karbonem, kontroverzní karbonové kryty zadních kol nebo tradičně umístěný přívod vzduchu k 7.3 litrovému motoru V12, který známe z modelu Cinque.
Pagani bohužel nezveřejnilo žádná technická data o tomto voze, ovšem předpokládá se, že model HP Barchetta bude sdílet pohonnou jednotku s posledními modely Zonda série 760. Uvnitř vozu je navíc vidět manuální převodovka a jistě potěší i váha, která by neměla přesahovat 1,250 kilogramů.
Díky poměrně krátkému čelnímu sklu a absenci jakékoliv střechy však bude použitelnost modely HP Barchetta poměrně omezená, což ale nebude dělat většině sběratelů vrásky, neb svůj stroj jistě zamknou do nějaké útulné garáže.
Zájemci by ale neměli otálet, neboť na prodej budou pouze dva ze tří vyrobených kusů - ten první už si totiž sám pro sebe zamluvil sám zakladatel automobilky Horacio Pagani. Cena každého ze zbývajících vozů by se však měla pohybovat, jak zmínil ve videu sám Marchettino, okolo 15 milionů dolarů - to je v přepočtu těžko uvěřitelných 332 milionů korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.