Na letošním ročníku Pebble Beach Concours d’Elegance se stalo něco, co se pravidelně opakuje už nějakou tu dobu - Pagani opět představilo svůj zcela poslední model Zondy, tentokrát pojmenovaný HP Barchetta.
Už dříve se na internetu objevilo několik informací a fotografií nové Zondy HP Barchetta, ovšem až YouTuber Marchettino se dostal k vozu takto blízko a mohl natočit mnoho zajímavých detailů tohoto dechberoucího vozu, který bude vyroben v pouhých třech kusech.
Ve videu si tak můžeme prohlédnout bílo-modrý interiér, který je doplněn o motiv kostky, světle modrou karoserii s prosvítajícím karbonem, kontroverzní karbonové kryty zadních kol nebo tradičně umístěný přívod vzduchu k 7.3 litrovému motoru V12, který známe z modelu Cinque.
Pagani bohužel nezveřejnilo žádná technická data o tomto voze, ovšem předpokládá se, že model HP Barchetta bude sdílet pohonnou jednotku s posledními modely Zonda série 760. Uvnitř vozu je navíc vidět manuální převodovka a jistě potěší i váha, která by neměla přesahovat 1,250 kilogramů.
Díky poměrně krátkému čelnímu sklu a absenci jakékoliv střechy však bude použitelnost modely HP Barchetta poměrně omezená, což ale nebude dělat většině sběratelů vrásky, neb svůj stroj jistě zamknou do nějaké útulné garáže.
Zájemci by ale neměli otálet, neboť na prodej budou pouze dva ze tří vyrobených kusů - ten první už si totiž sám pro sebe zamluvil sám zakladatel automobilky Horacio Pagani. Cena každého ze zbývajících vozů by se však měla pohybovat, jak zmínil ve videu sám Marchettino, okolo 15 milionů dolarů - to je v přepočtu těžko uvěřitelných 332 milionů korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.