Na letošním ročníku Pebble Beach Concours d’Elegance se stalo něco, co se pravidelně opakuje už nějakou tu dobu - Pagani opět představilo svůj zcela poslední model Zondy, tentokrát pojmenovaný HP Barchetta.
Už dříve se na internetu objevilo několik informací a fotografií nové Zondy HP Barchetta, ovšem až YouTuber Marchettino se dostal k vozu takto blízko a mohl natočit mnoho zajímavých detailů tohoto dechberoucího vozu, který bude vyroben v pouhých třech kusech.
Ve videu si tak můžeme prohlédnout bílo-modrý interiér, který je doplněn o motiv kostky, světle modrou karoserii s prosvítajícím karbonem, kontroverzní karbonové kryty zadních kol nebo tradičně umístěný přívod vzduchu k 7.3 litrovému motoru V12, který známe z modelu Cinque.
Pagani bohužel nezveřejnilo žádná technická data o tomto voze, ovšem předpokládá se, že model HP Barchetta bude sdílet pohonnou jednotku s posledními modely Zonda série 760. Uvnitř vozu je navíc vidět manuální převodovka a jistě potěší i váha, která by neměla přesahovat 1,250 kilogramů.
Díky poměrně krátkému čelnímu sklu a absenci jakékoliv střechy však bude použitelnost modely HP Barchetta poměrně omezená, což ale nebude dělat většině sběratelů vrásky, neb svůj stroj jistě zamknou do nějaké útulné garáže.
Zájemci by ale neměli otálet, neboť na prodej budou pouze dva ze tří vyrobených kusů - ten první už si totiž sám pro sebe zamluvil sám zakladatel automobilky Horacio Pagani. Cena každého ze zbývajících vozů by se však měla pohybovat, jak zmínil ve videu sám Marchettino, okolo 15 milionů dolarů - to je v přepočtu těžko uvěřitelných 332 milionů korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?