BMW M5 oficiálně. Kromě 600 koní má i rozporuplný pohon všech kol. Víte co říká výrobce?

-mao / AutoRoad.cz, 22. srpna 2017, 10:12 Aktualizováno 22.8.2017, 10:43 Google+

Fotografie nového BMW M5 sice unikly několik hodin před oficiální premiérou, ovšem na přesné technické specifikace jsme si museli ještě pár hodin počkat. Nyní už je ale BMW M5 oficiálně představené a kromě fotografií a videí ve vysokém rozlišení se automobilka pochlubila i specifikacemi, díky kterým by se mělo jednat o dosud nejvýkonnější Mko.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové BMW M5

Nové BMW M5 | foto: BMW

Sdílejte článek

Pojďme začít rovnou u motoru, který u modelů M5 vždy vzbuzuje největší emoce. Pod kapotou se ukrývá 4.4 litrový M TwinPower přeplňovaný motor V8 o výkonu 441 kW (600 k) s točivým momentem 750 Nm. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon na všechna čtyři kola.

Díky tomu dokáže nová M5 vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a z 0 na 200 km/h se dostane za 11,1 sekundy. Maximální rychlost je ve standardním režimu omezena na 250 km/h, ovšem pokud si zákazník toužící po rychlosti připlatí za "M Driver Package", pak bude omezovač posunut na 305 km/h.

Největší a nejrozporuplnější novinkou je pohon všech kol M xDrive, o kterém ale automobilka tvrdí, že je nastaven pro co nejlepší požitek z dynamické jízdy a skvělé trakční vlastnosti vozu na okruhu. Systém, disponující i aktivním M Diferenciálem, je ale možno různě přepínat a klidně si vychutnat novou M5 jako čistou zadokolku.

Co se designu týče, přední část vozu dostala agresivnější rysy díky nárazníku s masivními otvory pro přívod vzduchu. Kapota, vyrobená k hliníku, dostala nové tvary - společně s novými aerodynamickými zrcátky. Střechy vozu pak byla klasicky vyrobena z karbonu. Na bocích vozu se příliš změn neodehrálo, ale zadní straně nyní dominují čtyři koncovky výfuku umístěné v nově tvarovaném nárazníku s difuzorem.

Nová M5 bude standardně dodávána na 19 palcových leštěných kolech v šedé barvě "Orbit Grey", za kterými budou prosvítat výkonné brzdy. Zákazníci ale dostanou možnost připlatit si i za nové 20' disky a speciální M karbon-keramické brzdy, díky kterým vůz automaticky shodí 23 kg.

Interiér vozu nabídne stylový M volant, sportovní sedadla čalouněná kůží Merino a exkluzivní hliníkové doplňky. K dispozici bude ale i řada dalších možností výbavy, včetně nových M multifunkčních sedadel, která už od pohledu jistě nabídnou skvělou stabilitu a oporu.

Navzdory přidání pohonu všech kol se ale mnichovským technikům povedl i malý zázrak - váha vozu se zastavila na hodnotě 1,855 kilogramů, což není zrovna málo, ale stále se jedná o jistou úsporu oproti minulé generaci.

Nové BMW M5 si v Německu budete moci objednat již od září a jeho cena začíná na hodnotě 177,900 euro (3 miliony korun). Nedočkavci si ale budou moci připlatit za verzi "M5 First Edition", která nabídne lakování v odstínu "Frozen Dark Red Metallic", leskle černé doplňky, 20' lehká kola, M multifunkční sedadla a unikátní sériové číslo. Produkce bude omezena na 400 kusů a zájemce si bude muset připlatit 19,500 euro (509 tisíc kč)

Google+ Vytisknout

Diskuze: BMW M5 oficiálně. Kromě 600 koní má i rozporuplný pohon všech kol. Víte co říká výrobce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Australský kutil staví repliku Formule 1 nazvanou Zacaria (Instagram/zacariasupercars)

Silniční verze Formule 1? Nadšenec ji staví v garáži, motor V12 dostala z Ferrari

FitCar PPV

Auto, které vám pomůže zhubnout? Tohle je splněný sen všech dietářů

Po první světové válce byly v zahraničí z mladoboleslavské produkce nejžádanější motorové pluhy Excelsior, ve 30. letech pak osobní vozy Škoda Popular

První poválečné úspěchy v Mladé Boleslavi? Díru do světa udělaly pluhy, pak teprve auta

Ilustrační foto

Elektrické koloběžky měly usnadnit pohyb po městě, místo toho plní ambulance lékařů

Ilustrační foto

Pokuty za nedostatek spánku? Unavené řidiče mají odhalit krevní testy

Společnost Mil-Spec Automotive postavila

Humvee určený na závodní okruhy? Jeho 900 koní mu dovolí neuvěřitelné kousky

Neznámý australský úpravce se pokusil přestavět Ford Falcon na čtyřdveřový Ford Mustang

Ford Mustang sedan? Čtyřdveřové Shelby GT500 vzniklo na druhé straně světa

Skupina PSA a společnost EasyMile testují v Sochaux tahač se samočinným řízením TractEasy

Autonomní řízení v praxi? TractEasy utáhne až 25 tun, jeho domovem budou letiště, sklady a průmysl

Interiér Škody Kodiaq RS

Nové fotky Škody Kodiaq RS: Jak se vám líbí její sportovně laděný interiér?

Soutěž Economy Run prověřila nízkou spotřebu vozů Škoda v praxi

Spotřeba pod 3 l/100 km? Závod Economy Run důsledně prověřil hospodárnost Škodovek

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Proč stále prochází podvody u emisí? Zřejmě chybí vůle ke změnám

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  2. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  3. Škoda na pařížském autosalonu: Jaké novinky nás čekají?

  4. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  5. Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

  6. Jak ekologické jsou vlastně hybridy? Nezávislý průzkum se zaměřil na jejich největšího výrobce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud