Fotografie nového BMW M5 sice unikly několik hodin před oficiální premiérou, ovšem na přesné technické specifikace jsme si museli ještě pár hodin počkat. Nyní už je ale BMW M5 oficiálně představené a kromě fotografií a videí ve vysokém rozlišení se automobilka pochlubila i specifikacemi, díky kterým by se mělo jednat o dosud nejvýkonnější Mko.
Pojďme začít rovnou u motoru, který u modelů M5 vždy vzbuzuje největší emoce. Pod kapotou se ukrývá 4.4 litrový M TwinPower přeplňovaný motor V8 o výkonu 441 kW (600 k) s točivým momentem 750 Nm. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon na všechna čtyři kola.
Díky tomu dokáže nová M5 vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a z 0 na 200 km/h se dostane za 11,1 sekundy. Maximální rychlost je ve standardním režimu omezena na 250 km/h, ovšem pokud si zákazník toužící po rychlosti připlatí za "M Driver Package", pak bude omezovač posunut na 305 km/h.
Největší a nejrozporuplnější novinkou je pohon všech kol M xDrive, o kterém ale automobilka tvrdí, že je nastaven pro co nejlepší požitek z dynamické jízdy a skvělé trakční vlastnosti vozu na okruhu. Systém, disponující i aktivním M Diferenciálem, je ale možno různě přepínat a klidně si vychutnat novou M5 jako čistou zadokolku.
Co se designu týče, přední část vozu dostala agresivnější rysy díky nárazníku s masivními otvory pro přívod vzduchu. Kapota, vyrobená k hliníku, dostala nové tvary - společně s novými aerodynamickými zrcátky. Střechy vozu pak byla klasicky vyrobena z karbonu. Na bocích vozu se příliš změn neodehrálo, ale zadní straně nyní dominují čtyři koncovky výfuku umístěné v nově tvarovaném nárazníku s difuzorem.
Nová M5 bude standardně dodávána na 19 palcových leštěných kolech v šedé barvě "Orbit Grey", za kterými budou prosvítat výkonné brzdy. Zákazníci ale dostanou možnost připlatit si i za nové 20' disky a speciální M karbon-keramické brzdy, díky kterým vůz automaticky shodí 23 kg.
Interiér vozu nabídne stylový M volant, sportovní sedadla čalouněná kůží Merino a exkluzivní hliníkové doplňky. K dispozici bude ale i řada dalších možností výbavy, včetně nových M multifunkčních sedadel, která už od pohledu jistě nabídnou skvělou stabilitu a oporu.
Navzdory přidání pohonu všech kol se ale mnichovským technikům povedl i malý zázrak - váha vozu se zastavila na hodnotě 1,855 kilogramů, což není zrovna málo, ale stále se jedná o jistou úsporu oproti minulé generaci.
Nové BMW M5 si v Německu budete moci objednat již od září a jeho cena začíná na hodnotě 177,900 euro (3 miliony korun). Nedočkavci si ale budou moci připlatit za verzi "M5 First Edition", která nabídne lakování v odstínu "Frozen Dark Red Metallic", leskle černé doplňky, 20' lehká kola, M multifunkční sedadla a unikátní sériové číslo. Produkce bude omezena na 400 kusů a zájemce si bude muset připlatit 19,500 euro (509 tisíc kč)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.