BMW M5 oficiálně. Kromě 600 koní má i rozporuplný pohon všech kol. Víte co říká výrobce?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. srpna 2017, 10:12 Aktualizováno 22.8.2017, 10:43 Google+

Fotografie nového BMW M5 sice unikly několik hodin před oficiální premiérou, ovšem na přesné technické specifikace jsme si museli ještě pár hodin počkat. Nyní už je ale BMW M5 oficiálně představené a kromě fotografií a videí ve vysokém rozlišení se automobilka pochlubila i specifikacemi, díky kterým by se mělo jednat o dosud nejvýkonnější Mko.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové BMW M5

Nové BMW M5 | foto: BMW

Sdílejte článek

Pojďme začít rovnou u motoru, který u modelů M5 vždy vzbuzuje největší emoce. Pod kapotou se ukrývá 4.4 litrový M TwinPower přeplňovaný motor V8 o výkonu 441 kW (600 k) s točivým momentem 750 Nm. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon na všechna čtyři kola.

Díky tomu dokáže nová M5 vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a z 0 na 200 km/h se dostane za 11,1 sekundy. Maximální rychlost je ve standardním režimu omezena na 250 km/h, ovšem pokud si zákazník toužící po rychlosti připlatí za "M Driver Package", pak bude omezovač posunut na 305 km/h.

Největší a nejrozporuplnější novinkou je pohon všech kol M xDrive, o kterém ale automobilka tvrdí, že je nastaven pro co nejlepší požitek z dynamické jízdy a skvělé trakční vlastnosti vozu na okruhu. Systém, disponující i aktivním M Diferenciálem, je ale možno různě přepínat a klidně si vychutnat novou M5 jako čistou zadokolku.

Co se designu týče, přední část vozu dostala agresivnější rysy díky nárazníku s masivními otvory pro přívod vzduchu. Kapota, vyrobená k hliníku, dostala nové tvary - společně s novými aerodynamickými zrcátky. Střechy vozu pak byla klasicky vyrobena z karbonu. Na bocích vozu se příliš změn neodehrálo, ale zadní straně nyní dominují čtyři koncovky výfuku umístěné v nově tvarovaném nárazníku s difuzorem.

Nová M5 bude standardně dodávána na 19 palcových leštěných kolech v šedé barvě "Orbit Grey", za kterými budou prosvítat výkonné brzdy. Zákazníci ale dostanou možnost připlatit si i za nové 20' disky a speciální M karbon-keramické brzdy, díky kterým vůz automaticky shodí 23 kg.

Interiér vozu nabídne stylový M volant, sportovní sedadla čalouněná kůží Merino a exkluzivní hliníkové doplňky. K dispozici bude ale i řada dalších možností výbavy, včetně nových M multifunkčních sedadel, která už od pohledu jistě nabídnou skvělou stabilitu a oporu.

Navzdory přidání pohonu všech kol se ale mnichovským technikům povedl i malý zázrak - váha vozu se zastavila na hodnotě 1,855 kilogramů, což není zrovna málo, ale stále se jedná o jistou úsporu oproti minulé generaci.

Nové BMW M5 si v Německu budete moci objednat již od září a jeho cena začíná na hodnotě 177,900 euro (3 miliony korun). Nedočkavci si ale budou moci připlatit za verzi "M5 First Edition", která nabídne lakování v odstínu "Frozen Dark Red Metallic", leskle černé doplňky, 20' lehká kola, M multifunkční sedadla a unikátní sériové číslo. Produkce bude omezena na 400 kusů a zájemce si bude muset připlatit 19,500 euro (509 tisíc kč)

Vytisknout

Diskuze: BMW M5 oficiálně. Kromě 600 koní má i rozporuplný pohon všech kol. Víte co říká výrobce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Proč stále prochází podvody u emisí? Zřejmě chybí vůle ke změnám

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud