Krátce před světovou premiérou, která by se měla konat v průběhu dnešního, se na internet dostaly snímky nového BMW M5, které ho odhalují v plné kráse. Od detailů exteriéru, přes interiér až po náhled na ovládání onoho proklínaného pohonu všech kol.
Po stránce designu se žádná velká překvapení neodehrála a většina tvarů zůstala stejná, jaká byla během prezentace prototypu před pár měsíci. Díky novým fotografiím si však konečně můžeme prohlédnout vůz i bez "maskovacích fólií", bez kterých vynikne každé detail. A samozřejmě se také poprvé podíváme na zcela odhalený interiér.
Při čelním pohledu jistě zaujme výrazná černá maska s chromovým rámečkem, pod kterou je vcelku dynamicky tvarovaný nárazník ukrávající přívody vzduchu k motoru i brzdám. Z boku vůz zdobí velké, stříbrno černé díky, zpoza nichž prosvítají brzdy se zlatými třmeny. Zádi pak dominuje difuzér se čtyřmi koncovkami a decentní hranou na víku kufru.
Ohledně výkonu stále panují nejasnosti, ovšem podle odhadů by motor nové M5 měl být upravenou 4.4 litrovou a dvakrát přeplňovanou V8 o výkonu přesahujícím 600 koní a 700 Nm točivého momentu. Výkon bude posílán skrze 8 stupňovou M Steptronic převodovku na všechna čtyři kola, díky čemuž zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.
Právě kolem pohonu všech kol panovalo mnoho povyku, ovšem jak ukazují snímky z interiéru, řidič si bude moci zvolit mezi pohonem všech kol, sportovním pohonem všech kol, nebo klasickým pohonem pouze zadních kol. Milovníkům klasických M5 tak jistě spadne kámen ze srdce.
Na přesné technické detaily si však budeme muset ještě pár hodin počkat, neboť ty budou představeny až spolu s oficiálním představením vozu. Nyní tak víme jen velmi málo, ovšem známe alespoň hlavního konkuretna vozu, kterým bude Mercedes-AMG E63 S, které by mělo disponovat podobným výkonem i pohonem všech kol.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?