Krátce před světovou premiérou, která by se měla konat v průběhu dnešního, se na internet dostaly snímky nového BMW M5, které ho odhalují v plné kráse. Od detailů exteriéru, přes interiér až po náhled na ovládání onoho proklínaného pohonu všech kol.
Po stránce designu se žádná velká překvapení neodehrála a většina tvarů zůstala stejná, jaká byla během prezentace prototypu před pár měsíci. Díky novým fotografiím si však konečně můžeme prohlédnout vůz i bez "maskovacích fólií", bez kterých vynikne každé detail. A samozřejmě se také poprvé podíváme na zcela odhalený interiér.
Při čelním pohledu jistě zaujme výrazná černá maska s chromovým rámečkem, pod kterou je vcelku dynamicky tvarovaný nárazník ukrávající přívody vzduchu k motoru i brzdám. Z boku vůz zdobí velké, stříbrno černé díky, zpoza nichž prosvítají brzdy se zlatými třmeny. Zádi pak dominuje difuzér se čtyřmi koncovkami a decentní hranou na víku kufru.
Ohledně výkonu stále panují nejasnosti, ovšem podle odhadů by motor nové M5 měl být upravenou 4.4 litrovou a dvakrát přeplňovanou V8 o výkonu přesahujícím 600 koní a 700 Nm točivého momentu. Výkon bude posílán skrze 8 stupňovou M Steptronic převodovku na všechna čtyři kola, díky čemuž zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.
Právě kolem pohonu všech kol panovalo mnoho povyku, ovšem jak ukazují snímky z interiéru, řidič si bude moci zvolit mezi pohonem všech kol, sportovním pohonem všech kol, nebo klasickým pohonem pouze zadních kol. Milovníkům klasických M5 tak jistě spadne kámen ze srdce.
Na přesné technické detaily si však budeme muset ještě pár hodin počkat, neboť ty budou představeny až spolu s oficiálním představením vozu. Nyní tak víme jen velmi málo, ovšem známe alespoň hlavního konkuretna vozu, kterým bude Mercedes-AMG E63 S, které by mělo disponovat podobným výkonem i pohonem všech kol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.