Nový Land Rover Defender je zřejmě tím nejočekávanějším modelem v historii celé společnosti. Od představení konceptu DC100 v roce 2011 jsme toho však o nové generaci legendárního Defenderu příliš neslyšeli.
To se však s dneškem mění, neboť podle informací z Automotive News se nový Defender pomalu ale jistě posunuje k produkci, která by měla být zahájena v roce 2019. To je sice stále vzdálená budoucnost, ovšem již příští měsíc bychom se mohli dočkat konceptu.
O samotném voze toho stále moc nevíme, ovšem podle dřívějších vyjádření by měl stále nést charakteristické znaky a měl by být nabízen v různé řadě karosářských provedení, podobně jako jeho předchůdce. Zájemci tedy budou moci volit od dvoudveřové varianty s plátěnou střechou až po klasické čtyřdveřové modely s pevnou karoserií.
Velkou novinkou by měla být samonosná karoserie, na které by mělo být mnoho prvků z hliníku. Pod kapotou by mělo být na výběr z většího množství benzínových i naftových čtyřválců. Poslední zajímavostí pak je skutečnost, že výroba by mohla probíhat na Slovensku.
To však není poslední novinka ze stáje automobilky. V roce 2020 se totiž očekává nová nová generace Discovery Sport, která by se mohla představit spolu s omlazeným Range Rover Evoque.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.