Mnichovská automobilka BMW vydala jen necelý týden před premiérou nové generace vozu BMW M5 video, na kterém si můžeme z chystaného vozu prohlédnout alespoň pár detailů.
Vůz, který má být představen 21. srpna, by měl být tím dosud nejimpozantnějším sedanem, jaký kdy mnichovská automobilka stvořila. Ostatně aby ne, když pod svou kapotou bude ukrývat 4.4 litrový M TwinPower Turbo motor V8 o výkonu 441 kW (600 k) s točivým momentem přes 700 Nm.
Díky spojení s rychlou osmistupňovou automatickou převodovkou a speciálně vyvinutému systému pohonu všech kol by navíc tento vůz měl být schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 vteřiny.
Právě pohon všech kol již dříve pobouřil skalní fanoušky BMW, ovšem jejich obavy opět rozehnalo prohlášení, že systém bude posílat výkon na přední nápravu jen tehdy, pokud to bude nezbytně nutné. Za normálních okolností však bude vůz klasickou zadokolkou. Řidiči však bude k dispozici i systém, který tuto funkci vypne a vůz bude stálou zadokolkou.
Frank van Meel, řiditel divize M, k tomu dodal, že vůz bude stále stejně agilní a hravý jako klasická zadokolka, ovšem díky pohonu všech kol bude disponovat i skvělou trakcí.
Vůz by měl být také vybaven aktivním M diferenciálem, který slibuje schopnost rozvádět výkon na zadní kola podle aktuálních potřeb. To by mělo vozu dopomoci k větší agilitě, lepší trakci a vyšší stabilitě na hraně jeho limitů.
Na více detailů si však budeme muset počkat na příští týden, nebo na autosalon ve Frankfurtu, kde by měl být vůz vystaven.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?