Mnichovská automobilka BMW vydala jen necelý týden před premiérou nové generace vozu BMW M5 video, na kterém si můžeme z chystaného vozu prohlédnout alespoň pár detailů.
Vůz, který má být představen 21. srpna, by měl být tím dosud nejimpozantnějším sedanem, jaký kdy mnichovská automobilka stvořila. Ostatně aby ne, když pod svou kapotou bude ukrývat 4.4 litrový M TwinPower Turbo motor V8 o výkonu 441 kW (600 k) s točivým momentem přes 700 Nm.
Díky spojení s rychlou osmistupňovou automatickou převodovkou a speciálně vyvinutému systému pohonu všech kol by navíc tento vůz měl být schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 vteřiny.
Právě pohon všech kol již dříve pobouřil skalní fanoušky BMW, ovšem jejich obavy opět rozehnalo prohlášení, že systém bude posílat výkon na přední nápravu jen tehdy, pokud to bude nezbytně nutné. Za normálních okolností však bude vůz klasickou zadokolkou. Řidiči však bude k dispozici i systém, který tuto funkci vypne a vůz bude stálou zadokolkou.
Frank van Meel, řiditel divize M, k tomu dodal, že vůz bude stále stejně agilní a hravý jako klasická zadokolka, ovšem díky pohonu všech kol bude disponovat i skvělou trakcí.
Vůz by měl být také vybaven aktivním M diferenciálem, který slibuje schopnost rozvádět výkon na zadní kola podle aktuálních potřeb. To by mělo vozu dopomoci k větší agilitě, lepší trakci a vyšší stabilitě na hraně jeho limitů.
Na více detailů si však budeme muset počkat na příští týden, nebo na autosalon ve Frankfurtu, kde by měl být vůz vystaven.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?