Mnichovská automobilka BMW vydala jen necelý týden před premiérou nové generace vozu BMW M5 video, na kterém si můžeme z chystaného vozu prohlédnout alespoň pár detailů.
Vůz, který má být představen 21. srpna, by měl být tím dosud nejimpozantnějším sedanem, jaký kdy mnichovská automobilka stvořila. Ostatně aby ne, když pod svou kapotou bude ukrývat 4.4 litrový M TwinPower Turbo motor V8 o výkonu 441 kW (600 k) s točivým momentem přes 700 Nm.
Díky spojení s rychlou osmistupňovou automatickou převodovkou a speciálně vyvinutému systému pohonu všech kol by navíc tento vůz měl být schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 vteřiny.
Právě pohon všech kol již dříve pobouřil skalní fanoušky BMW, ovšem jejich obavy opět rozehnalo prohlášení, že systém bude posílat výkon na přední nápravu jen tehdy, pokud to bude nezbytně nutné. Za normálních okolností však bude vůz klasickou zadokolkou. Řidiči však bude k dispozici i systém, který tuto funkci vypne a vůz bude stálou zadokolkou.
Frank van Meel, řiditel divize M, k tomu dodal, že vůz bude stále stejně agilní a hravý jako klasická zadokolka, ovšem díky pohonu všech kol bude disponovat i skvělou trakcí.
Vůz by měl být také vybaven aktivním M diferenciálem, který slibuje schopnost rozvádět výkon na zadní kola podle aktuálních potřeb. To by mělo vozu dopomoci k větší agilitě, lepší trakci a vyšší stabilitě na hraně jeho limitů.
Na více detailů si však budeme muset počkat na příští týden, nebo na autosalon ve Frankfurtu, kde by měl být vůz vystaven.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?