Americká automobilka Jeep konečně odhalila ceny modelu Grand Cherokee Trackhawk, který je pravděpodobně tím nejvýkonnějším sériově vyráběným SUV na trhu. Pod svou kapotou totiž ukrývá motor ze zběsilých vozů Dodge Hellcat
Pod kapotou téhle zběsilé krabice tedy nalezneme 6.6 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koní, který pochází z vozů Hellcat. Díky tomu dokáže tohle těžké a neohrabané monstrum zrychlit z 0 na 97 km/h za 3.5 sekundy a oblíbený americký sprint na 1/4 míle absolvuje za 11.6 sekundy. Maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 290 km/h.
O přenos této ohromné síly na kola se stará osmistupňová převodovka Torqueflite, která však musela být upravena, stejně jako zbytek pohonné soustavy.
Základní výbava vozu zahrnuje 20" palcová hliníková kola, velké brzdy Brembo, pětistupňový volič jízdních režimů Selec-Track s adaptivními tlumiči Bilstein, samosvorný diferenciál a mnoho dalšího.
Podle Mikea Manleyho, ředitele značky Jeep, přináší nový Jeep Grand Cherokee Trackhawk ohromující množství výkonu, za kterým stojí ti nejlepší technici z SRT. Kromě toho ale nabídne Trackhawk i skvělé jízdní zážitky, luxus, zdokonalení a řadu nových technologických inovací.
Podle jeho slov je Trackhawk tím v současnosti nejrychlejším a nejvýkonnějším SUV na trhu, kterému se na trhu nic nevyrovná. Při ceně 85 900 dolarů (1,9 milionu korun) je pak Trackhawk prý tou nejlepší volbou ve světě výkonných SUV.
První objednávky z celého světa začne Jeep přijímat 10. srpna. Výše zmíněná cena za základní model 85 900 dolarů však byla ještě rozšířena o poplatek 1 600 dolarů, takže zákazník zaplatí přinejmenším 86 995 dolarů, tedy cca 1 940 000 korun. Pokud však budete toužit po lépe vybaveném voze, jistě nebude problém dostat se přes 2 miliony korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.