Americká automobilka Jeep konečně odhalila ceny modelu Grand Cherokee Trackhawk, který je pravděpodobně tím nejvýkonnějším sériově vyráběným SUV na trhu. Pod svou kapotou totiž ukrývá motor ze zběsilých vozů Dodge Hellcat
Pod kapotou téhle zběsilé krabice tedy nalezneme 6.6 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koní, který pochází z vozů Hellcat. Díky tomu dokáže tohle těžké a neohrabané monstrum zrychlit z 0 na 97 km/h za 3.5 sekundy a oblíbený americký sprint na 1/4 míle absolvuje za 11.6 sekundy. Maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 290 km/h.
O přenos této ohromné síly na kola se stará osmistupňová převodovka Torqueflite, která však musela být upravena, stejně jako zbytek pohonné soustavy.
Základní výbava vozu zahrnuje 20" palcová hliníková kola, velké brzdy Brembo, pětistupňový volič jízdních režimů Selec-Track s adaptivními tlumiči Bilstein, samosvorný diferenciál a mnoho dalšího.
Podle Mikea Manleyho, ředitele značky Jeep, přináší nový Jeep Grand Cherokee Trackhawk ohromující množství výkonu, za kterým stojí ti nejlepší technici z SRT. Kromě toho ale nabídne Trackhawk i skvělé jízdní zážitky, luxus, zdokonalení a řadu nových technologických inovací.
Podle jeho slov je Trackhawk tím v současnosti nejrychlejším a nejvýkonnějším SUV na trhu, kterému se na trhu nic nevyrovná. Při ceně 85 900 dolarů (1,9 milionu korun) je pak Trackhawk prý tou nejlepší volbou ve světě výkonných SUV.
První objednávky z celého světa začne Jeep přijímat 10. srpna. Výše zmíněná cena za základní model 85 900 dolarů však byla ještě rozšířena o poplatek 1 600 dolarů, takže zákazník zaplatí přinejmenším 86 995 dolarů, tedy cca 1 940 000 korun. Pokud však budete toužit po lépe vybaveném voze, jistě nebude problém dostat se přes 2 miliony korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?