Americká automobilka Jeep konečně odhalila ceny modelu Grand Cherokee Trackhawk, který je pravděpodobně tím nejvýkonnějším sériově vyráběným SUV na trhu. Pod svou kapotou totiž ukrývá motor ze zběsilých vozů Dodge Hellcat
Pod kapotou téhle zběsilé krabice tedy nalezneme 6.6 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koní, který pochází z vozů Hellcat. Díky tomu dokáže tohle těžké a neohrabané monstrum zrychlit z 0 na 97 km/h za 3.5 sekundy a oblíbený americký sprint na 1/4 míle absolvuje za 11.6 sekundy. Maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 290 km/h.
O přenos této ohromné síly na kola se stará osmistupňová převodovka Torqueflite, která však musela být upravena, stejně jako zbytek pohonné soustavy.
Základní výbava vozu zahrnuje 20" palcová hliníková kola, velké brzdy Brembo, pětistupňový volič jízdních režimů Selec-Track s adaptivními tlumiči Bilstein, samosvorný diferenciál a mnoho dalšího.
Podle Mikea Manleyho, ředitele značky Jeep, přináší nový Jeep Grand Cherokee Trackhawk ohromující množství výkonu, za kterým stojí ti nejlepší technici z SRT. Kromě toho ale nabídne Trackhawk i skvělé jízdní zážitky, luxus, zdokonalení a řadu nových technologických inovací.
Podle jeho slov je Trackhawk tím v současnosti nejrychlejším a nejvýkonnějším SUV na trhu, kterému se na trhu nic nevyrovná. Při ceně 85 900 dolarů (1,9 milionu korun) je pak Trackhawk prý tou nejlepší volbou ve světě výkonných SUV.
První objednávky z celého světa začne Jeep přijímat 10. srpna. Výše zmíněná cena za základní model 85 900 dolarů však byla ještě rozšířena o poplatek 1 600 dolarů, takže zákazník zaplatí přinejmenším 86 995 dolarů, tedy cca 1 940 000 korun. Pokud však budete toužit po lépe vybaveném voze, jistě nebude problém dostat se přes 2 miliony korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?