Ačkoliv oficiální představení nového Aston Martin Vantage 2019 proběhne až koncem tohoto roku, již nyní uveřejnila automobilka první oficiální fotografie. Maskování vozu sice stále skrývá různé detaily, ovšem i tak si můžeme všimnout některých zajímavostí.
Kamufláž sice zakryla většinu detailů, ovšem i tak je na první pohled vidět, že světlomety mají velice štíhlý tar a nová maska vozu nápadně připomíná tvary Aston Martun Vulcan.
Pokud se na vůz podíváme z boku, uvidíme ventilační otvory na předních blatnících, nízkou a dynamickou siluetu vozu, kola o velkém průměru a za nimi výkonný brzdový systém. Zadní části vozu pak dominuje masivní difuzor, který na každé straně doplňuje jedna koncovka výfuku.
Detaily o voze drží Aston Martin pod pokličkou, ovšem předpokládá se, že vůz byl postaven na zkrácené hliníkové platformě, kterou využívá Aston Martin DB11.
Pokud by s ním kromě platformy sdílel Vantage i pohonné jednotky, mohli bychom se těšit na twin-turbo 4.0 litrový motor V8. Pokud by automobilka motor dále neupravovala, dočkali bychom se výkonu 375 kW (510 k) s točivým momentem 695 Nm. Ten je schopen zrychlit DB11 z 0 na 100 km/h za 4 vteřiny a maximální rychlost dosahuje 301 km/h.
Jaké výkony však bude podávat pod kapotou modelu Vantage, pokud se tam tedy vůbec objeví, na to si budeme muset ještě pár měsíců počkat.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?