Ačkoliv oficiální představení nového Aston Martin Vantage 2019 proběhne až koncem tohoto roku, již nyní uveřejnila automobilka první oficiální fotografie. Maskování vozu sice stále skrývá různé detaily, ovšem i tak si můžeme všimnout některých zajímavostí.
Kamufláž sice zakryla většinu detailů, ovšem i tak je na první pohled vidět, že světlomety mají velice štíhlý tar a nová maska vozu nápadně připomíná tvary Aston Martun Vulcan.
Pokud se na vůz podíváme z boku, uvidíme ventilační otvory na předních blatnících, nízkou a dynamickou siluetu vozu, kola o velkém průměru a za nimi výkonný brzdový systém. Zadní části vozu pak dominuje masivní difuzor, který na každé straně doplňuje jedna koncovka výfuku.
Detaily o voze drží Aston Martin pod pokličkou, ovšem předpokládá se, že vůz byl postaven na zkrácené hliníkové platformě, kterou využívá Aston Martin DB11.
Pokud by s ním kromě platformy sdílel Vantage i pohonné jednotky, mohli bychom se těšit na twin-turbo 4.0 litrový motor V8. Pokud by automobilka motor dále neupravovala, dočkali bychom se výkonu 375 kW (510 k) s točivým momentem 695 Nm. Ten je schopen zrychlit DB11 z 0 na 100 km/h za 4 vteřiny a maximální rychlost dosahuje 301 km/h.
Jaké výkony však bude podávat pod kapotou modelu Vantage, pokud se tam tedy vůbec objeví, na to si budeme muset ještě pár měsíců počkat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.