Ačkoliv oficiální představení nového Aston Martin Vantage 2019 proběhne až koncem tohoto roku, již nyní uveřejnila automobilka první oficiální fotografie. Maskování vozu sice stále skrývá různé detaily, ovšem i tak si můžeme všimnout některých zajímavostí.
Kamufláž sice zakryla většinu detailů, ovšem i tak je na první pohled vidět, že světlomety mají velice štíhlý tar a nová maska vozu nápadně připomíná tvary Aston Martun Vulcan.
Pokud se na vůz podíváme z boku, uvidíme ventilační otvory na předních blatnících, nízkou a dynamickou siluetu vozu, kola o velkém průměru a za nimi výkonný brzdový systém. Zadní části vozu pak dominuje masivní difuzor, který na každé straně doplňuje jedna koncovka výfuku.
Detaily o voze drží Aston Martin pod pokličkou, ovšem předpokládá se, že vůz byl postaven na zkrácené hliníkové platformě, kterou využívá Aston Martin DB11.
Pokud by s ním kromě platformy sdílel Vantage i pohonné jednotky, mohli bychom se těšit na twin-turbo 4.0 litrový motor V8. Pokud by automobilka motor dále neupravovala, dočkali bychom se výkonu 375 kW (510 k) s točivým momentem 695 Nm. Ten je schopen zrychlit DB11 z 0 na 100 km/h za 4 vteřiny a maximální rychlost dosahuje 301 km/h.
Jaké výkony však bude podávat pod kapotou modelu Vantage, pokud se tam tedy vůbec objeví, na to si budeme muset ještě pár měsíců počkat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?