Značka Jeep oslavuje tuto dlouhou cestu speciální výroční edicí 75th Anniversary, která zahrnuje bronzové doplňky exteriéru a interiéru, unikátní kola, logo 1941 Seventy Five Years a mnoho dalšího.
Limitovaná edice 75th Anniversary se samozřejmě netýká pouze modelů Wrangler, ale celého porftolia automobilky Jeep. Ovšem Wrangler je jako jediný přímým nástupcem válečné legendy Willise. Ten začal sjíždět z výrobních linek v roce 1941, a právě na tento rok odkazuje speciální edice "75th Anniversary".
Wranglera si v této edici můžete pořídit ve více barvách, ale žádná z nich není tak ikonická, jako vojenská zelená. Navíc na ní nejlépe vyniknou 18-ti palcová litá kola s polotmavým bronzovým odstínem a další bronzové doplňky a plaketky. Lemy blatníků v barvě karoserie dodávají vozu zcela jedinečný vzhled. Odnímatelná střecha Dual Top pak představuje podle výrobce novou dimenzi svobody. Speciálně tvarovaná kapota disponuje funkčními otvory, které pomáhají odvětrat motorový prostor.
Jeep Wrangler 75th Anniversary může pohánět buď zážehový motor Pentastar 3,6 V6 o výkonu 285 koní nebo vznětová 2,8 CRD o výkonu 200 koní. Interiér se může pochlubit sedadly čalouněnými černou kůží Nappa s kontrastním oranžovým prošíváním, bronzovými doplňky a plaketkami, logem edice na předních sedadlech a koberečky Mopar se vzorem pneumatik.
Wrangler je ultimátním terénním strojem, který kromě pohonu všech kol 4x4 Command-Trac disponuje i odznakem Trail Rated. Ten prokazuje jeho schopnosti podávat špičkové výkony v rozličných terénních podmínkách a řidiči dává jistotu, že za jeho volantem zvládne bezpečně každou cestu. Máme tu tedy domestikovaný vůz, vyznačující se nejenom křížením náprav a brodivostí, ale i skvělou ovladatelností. Vůz, se kterým se nemusíte obávat každodenního používání.
Vaše jediné trable budou spočívat ve výběru pohonné jednotky. Lákavá je určitě ta legendární benzínová, kde se za cenu vyšší spotřeby nebudete muset obávat nedostatku výkonu. Obě pohonné jednotky se prodávají za totožnou cenu oscilující lehce kolem 1 300 000 korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?