Značka Jeep oslavuje tuto dlouhou cestu speciální výroční edicí 75th Anniversary, která zahrnuje bronzové doplňky exteriéru a interiéru, unikátní kola, logo 1941 Seventy Five Years a mnoho dalšího.
Limitovaná edice 75th Anniversary se samozřejmě netýká pouze modelů Wrangler, ale celého porftolia automobilky Jeep. Ovšem Wrangler je jako jediný přímým nástupcem válečné legendy Willise. Ten začal sjíždět z výrobních linek v roce 1941, a právě na tento rok odkazuje speciální edice "75th Anniversary".
Wranglera si v této edici můžete pořídit ve více barvách, ale žádná z nich není tak ikonická, jako vojenská zelená. Navíc na ní nejlépe vyniknou 18-ti palcová litá kola s polotmavým bronzovým odstínem a další bronzové doplňky a plaketky. Lemy blatníků v barvě karoserie dodávají vozu zcela jedinečný vzhled. Odnímatelná střecha Dual Top pak představuje podle výrobce novou dimenzi svobody. Speciálně tvarovaná kapota disponuje funkčními otvory, které pomáhají odvětrat motorový prostor.
Jeep Wrangler 75th Anniversary může pohánět buď zážehový motor Pentastar 3,6 V6 o výkonu 285 koní nebo vznětová 2,8 CRD o výkonu 200 koní. Interiér se může pochlubit sedadly čalouněnými černou kůží Nappa s kontrastním oranžovým prošíváním, bronzovými doplňky a plaketkami, logem edice na předních sedadlech a koberečky Mopar se vzorem pneumatik.
Wrangler je ultimátním terénním strojem, který kromě pohonu všech kol 4x4 Command-Trac disponuje i odznakem Trail Rated. Ten prokazuje jeho schopnosti podávat špičkové výkony v rozličných terénních podmínkách a řidiči dává jistotu, že za jeho volantem zvládne bezpečně každou cestu. Máme tu tedy domestikovaný vůz, vyznačující se nejenom křížením náprav a brodivostí, ale i skvělou ovladatelností. Vůz, se kterým se nemusíte obávat každodenního používání.
Vaše jediné trable budou spočívat ve výběru pohonné jednotky. Lákavá je určitě ta legendární benzínová, kde se za cenu vyšší spotřeby nebudete muset obávat nedostatku výkonu. Obě pohonné jednotky se prodávají za totožnou cenu oscilující lehce kolem 1 300 000 korun.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.