Ať už za ukončením fenoménu downsizing stojí cokoliv, motoristovo srdce plesá. Automobilka Volkswagen nám tak dělá radost již po druhé. Vše začalo osazením třílitrového šestiválce do VW Amarok, který pro Vás mimochodem aktuálně testujeme. Nyní se pochlapila přeplňovaným dvoulitrem pro nové Polo GTI.
Nové Polo GTI naštěstí není žádným obyčejným faceliftem, který by pouze omladil předchozí verzi a na pár let uspokojil poptávku zákazníků. Nová platforma MQB A0 Polu GTI propůjčuje nejen nižší, ale hlavně širší karoserii, která by měla omezit neduhy předchozí generace. Největším lákadlem je ale nový a silnější motor.
Původní dvakrát přeplňovanou čtrnáctistovku TSI o výkonu 132 kW (180 koní) v roce 2014 nahradila osmnáctistovka TSI o výkonu 141 kW (192 koní). Nárůst výkonu nového přeplňovaného dvoulitru na 200 koní tak nezní příliš přesvědčivě, zlepšení jízdních vlastností by však mělo přinést zvýšení točivého momentu z původních 250 na 320 Nm.
Velmi zajímavé tak bude sledovat souboj s přímým konkurentem, kterým je Fiesta ST. U té vsadil Ford na přeplňovaný 1,5 litrový tříválec EcoBoost, který dokonce ještě jeden válec vypíná. Přitom ale poskytuje 147 kW (200 koní) a 290 Nm točivého momentu.
Zatímco ceník nového Pola GTI by měl být zveřejněn každým dnem, na zahájení prodeje si budeme muset počkat do listopadu tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.