Volkswagen dostal rozum a ukončil downsizing. Nové Polo GTI slibuje solidní jízdní zážitky

-jka / AutoRoad.cz, 12. srpna 2017, 14:59 Aktualizováno 13.8.2017, 15:30 Google+

Ať už za ukončením fenoménu downsizing stojí cokoliv, motoristovo srdce plesá. Automobilka Volkswagen nám tak dělá radost již po druhé. Vše začalo osazením třílitrového šestiválce do VW Amarok, který pro Vás mimochodem aktuálně testujeme. Nyní se pochlapila přeplňovaným dvoulitrem pro nové Polo GTI.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Polo GTI

Nový Volkswagen Polo GTI | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Nové Polo GTI naštěstí není žádným obyčejným faceliftem, který by pouze omladil předchozí verzi a na pár let uspokojil poptávku zákazníků. Nová platforma MQB A0 Polu GTI propůjčuje nejen nižší, ale hlavně širší karoserii, která by měla omezit neduhy předchozí generace. Největším lákadlem je ale nový a silnější motor.

Původní dvakrát přeplňovanou čtrnáctistovku TSI o výkonu 132 kW (180 koní) v roce 2014 nahradila osmnáctistovka TSI o výkonu 141 kW (192 koní). Nárůst výkonu nového přeplňovaného dvoulitru na 200 koní tak nezní příliš přesvědčivě, zlepšení jízdních vlastností by však mělo přinést zvýšení točivého momentu z původních 250 na 320 Nm.

Velmi zajímavé tak bude sledovat souboj s přímým konkurentem, kterým je Fiesta ST. U té vsadil Ford na přeplňovaný 1,5 litrový tříválec EcoBoost, který dokonce ještě jeden válec vypíná. Přitom ale poskytuje 147 kW (200 koní) a 290 Nm točivého momentu.

Zatímco ceník nového Pola GTI by měl být zveřejněn každým dnem, na zahájení prodeje si budeme muset počkat do listopadu tohoto roku.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen dostal rozum a ukončil downsizing. Nové Polo GTI slibuje solidní jízdní zážitky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Koncepční vozy Volkswagen ID., ID. CROZZ a ID. BUZZ1

Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Alkohol

Nadejcháš - neřídíš! Auto-lock systém by mohl zachránit až 5000 životů ročně

Avia A30 valník

Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

Elektrokolo

Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

Roewe Vision R

Žasnete nad absurdními názvy čínských automobilek? Neděláte dobře

Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130

TEST: Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130 - Mistr v praktičnosti, který se neztratí ani na dálnici

reklama
reklama

Doporučujeme

Pneumatiky jsou tím jediným, co spojuje vůz s vozovkou

Kupujete nové pneumatiky? Poradíme, podle čeho se orientovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  5. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  6. ARO 16 - Rumunskému crossoveru nepřála doba a manželka diktátora

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud