Automobily značky Bentley jsou vždy symbolem stylu a luxusu. Bentley nyní uvádí na trh model Continental GT Convertible s označením „Galene Edition“. A co že toto označení znamená?
I Bentley totiž umí svým zákazníkům nabídnout limitované edice, které jsou pro potencionální zákazníky zajímavější, než ty ostatní. Ano, v těchto „limitkách“ se nemusíte obávat, že by vás v okolí snad s tímto vozem jezdilo několik. Již nyní je totiž jasné, že nevznikne více jako 30 exemplářů. A to vždycky potěší. Chápeme zájemce, také jsme naštvaní, když někoho vidíme ve stejném kusu oblečení.
Nicméně zpátky ke Galene. Při výrobě této edice se Bentley nenechalo inspirovat ničím jiným, než luxusními loděmi. Výroba proběhla ve spolupráci firem Mulliner a Princess Yachts, což jsou specialisté na motorové jachty, zejména ty luxusní.
Karoserii luxusního kabrioletu poznáme díky bílému laku Glacier White, který doplňují modré pruhy odstínu Sequin Blue ve spodní části vozu. Modrá je i stahovací střecha. Nutno dodat, že vše spolu s bílým lakem kontrastuje opravdu dobře, a tak Galene naštěstí nepatří mezi ty výstřední limitované edice. Svůj podíl na tom mají i luxusní 21-palcová kola.
V interiéru se samozřejmě neukrývá nic jiného, než dokonalá ruční práce. Specialitou Galene je pak kresba luxusní jachty na palubní desce, kterou pro všech 30 vozů neudělá nikdo jiný, než španělský umělec Jaume VIlardell.
Tak, jako luxusním jachtám, ani této limitované edici nebude chybět dostatečně silná pohonná jednotka. O výkon se postará dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litry poskytující výkon 373 kW (507 k) a točivý moment 660 N.m. S takovou pohonnou jednotkou si mohou cestující Galene užívat akceleraci z 0 a 100 km/h za 5 vteřin a maximální rychlost 301 km/h.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?