Automobily značky Bentley jsou vždy symbolem stylu a luxusu. Bentley nyní uvádí na trh model Continental GT Convertible s označením „Galene Edition“. A co že toto označení znamená?
I Bentley totiž umí svým zákazníkům nabídnout limitované edice, které jsou pro potencionální zákazníky zajímavější, než ty ostatní. Ano, v těchto „limitkách“ se nemusíte obávat, že by vás v okolí snad s tímto vozem jezdilo několik. Již nyní je totiž jasné, že nevznikne více jako 30 exemplářů. A to vždycky potěší. Chápeme zájemce, také jsme naštvaní, když někoho vidíme ve stejném kusu oblečení.
Nicméně zpátky ke Galene. Při výrobě této edice se Bentley nenechalo inspirovat ničím jiným, než luxusními loděmi. Výroba proběhla ve spolupráci firem Mulliner a Princess Yachts, což jsou specialisté na motorové jachty, zejména ty luxusní.
Karoserii luxusního kabrioletu poznáme díky bílému laku Glacier White, který doplňují modré pruhy odstínu Sequin Blue ve spodní části vozu. Modrá je i stahovací střecha. Nutno dodat, že vše spolu s bílým lakem kontrastuje opravdu dobře, a tak Galene naštěstí nepatří mezi ty výstřední limitované edice. Svůj podíl na tom mají i luxusní 21-palcová kola.
V interiéru se samozřejmě neukrývá nic jiného, než dokonalá ruční práce. Specialitou Galene je pak kresba luxusní jachty na palubní desce, kterou pro všech 30 vozů neudělá nikdo jiný, než španělský umělec Jaume VIlardell.
Tak, jako luxusním jachtám, ani této limitované edici nebude chybět dostatečně silná pohonná jednotka. O výkon se postará dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litry poskytující výkon 373 kW (507 k) a točivý moment 660 N.m. S takovou pohonnou jednotkou si mohou cestující Galene užívat akceleraci z 0 a 100 km/h za 5 vteřin a maximální rychlost 301 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.