Automobily značky Bentley jsou vždy symbolem stylu a luxusu. Bentley nyní uvádí na trh model Continental GT Convertible s označením „Galene Edition“. A co že toto označení znamená?
I Bentley totiž umí svým zákazníkům nabídnout limitované edice, které jsou pro potencionální zákazníky zajímavější, než ty ostatní. Ano, v těchto „limitkách“ se nemusíte obávat, že by vás v okolí snad s tímto vozem jezdilo několik. Již nyní je totiž jasné, že nevznikne více jako 30 exemplářů. A to vždycky potěší. Chápeme zájemce, také jsme naštvaní, když někoho vidíme ve stejném kusu oblečení.
Nicméně zpátky ke Galene. Při výrobě této edice se Bentley nenechalo inspirovat ničím jiným, než luxusními loděmi. Výroba proběhla ve spolupráci firem Mulliner a Princess Yachts, což jsou specialisté na motorové jachty, zejména ty luxusní.
Karoserii luxusního kabrioletu poznáme díky bílému laku Glacier White, který doplňují modré pruhy odstínu Sequin Blue ve spodní části vozu. Modrá je i stahovací střecha. Nutno dodat, že vše spolu s bílým lakem kontrastuje opravdu dobře, a tak Galene naštěstí nepatří mezi ty výstřední limitované edice. Svůj podíl na tom mají i luxusní 21-palcová kola.
V interiéru se samozřejmě neukrývá nic jiného, než dokonalá ruční práce. Specialitou Galene je pak kresba luxusní jachty na palubní desce, kterou pro všech 30 vozů neudělá nikdo jiný, než španělský umělec Jaume VIlardell.
Tak, jako luxusním jachtám, ani této limitované edici nebude chybět dostatečně silná pohonná jednotka. O výkon se postará dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litry poskytující výkon 373 kW (507 k) a točivý moment 660 N.m. S takovou pohonnou jednotkou si mohou cestující Galene užívat akceleraci z 0 a 100 km/h za 5 vteřin a maximální rychlost 301 km/h.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?