Japonská automobilka Suzuki oficiálně potvrdila, že představení nové generace oblíbeného ostrého hatchbacku Suzuki Swift Sport proběhne na letošním autosalonu ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září.
Když automobilka v roce 2005 představila první generaci ostrého hatchbacku Suzuki Swift Sport, stal se tento vůz ztělesněním sportovního charakteru společnosti. Druhá generace pak učarovala svým atmosferickým motorem o objemu 1.6 litru a skvělou ovladatelností.
Tento rok se však dočkáme již třetí generace, která prošla kompletní přeměnou a sportovně zaměřeným řidičům hodlá nabídnout novou úroveň radosti z řízení. Za tím účelem vyměnilo i svůj 1.6 litrový atmosferický motor za menší ale přeplňovaný agregát.
Tento krok byl pro mnoho příznivců sportovního Swiftu malým zklamáním, neboť Suzuki byla jednou z mála automobilek, která do své vrcholné verze implementovala atmosfericky plněný motor o objemu 1.6 litru a výkonu rovných 100 kW (136 k).
Novou pohonnou jednotkou se však stal menší a přeplňovaný motor BoosterJet 1.4 litru, který automobilka již delší dobu používá pod kapotou Suzuki Vitara S, kde disponuje výkonem 138 koní a točivým momentem 220 Nm.
Výkon se tedy mezi generacemi příliš nezměnil, ovšem k velkým změnám mělo dojít na poli váhy. Nový Swift by totiž podle webu Carscoops mohl vážit pouhých 870 kilogramů, díky čemuž by jeho poměr výkonu na tunu dosahoval úctyhodných 159 koní/tunu.
Na konkrétní údaje si však budeme muset počkat až do 12. září, kdy bude nový Swift Sport poprvé představen novinářům. Veřejnost si nový vůz bude moci prohlédnout od 14. do 24. září.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?