Japonská automobilka Suzuki oficiálně potvrdila, že představení nové generace oblíbeného ostrého hatchbacku Suzuki Swift Sport proběhne na letošním autosalonu ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září.
Když automobilka v roce 2005 představila první generaci ostrého hatchbacku Suzuki Swift Sport, stal se tento vůz ztělesněním sportovního charakteru společnosti. Druhá generace pak učarovala svým atmosferickým motorem o objemu 1.6 litru a skvělou ovladatelností.
Tento rok se však dočkáme již třetí generace, která prošla kompletní přeměnou a sportovně zaměřeným řidičům hodlá nabídnout novou úroveň radosti z řízení. Za tím účelem vyměnilo i svůj 1.6 litrový atmosferický motor za menší ale přeplňovaný agregát.
Tento krok byl pro mnoho příznivců sportovního Swiftu malým zklamáním, neboť Suzuki byla jednou z mála automobilek, která do své vrcholné verze implementovala atmosfericky plněný motor o objemu 1.6 litru a výkonu rovných 100 kW (136 k).
Novou pohonnou jednotkou se však stal menší a přeplňovaný motor BoosterJet 1.4 litru, který automobilka již delší dobu používá pod kapotou Suzuki Vitara S, kde disponuje výkonem 138 koní a točivým momentem 220 Nm.
Výkon se tedy mezi generacemi příliš nezměnil, ovšem k velkým změnám mělo dojít na poli váhy. Nový Swift by totiž podle webu Carscoops mohl vážit pouhých 870 kilogramů, díky čemuž by jeho poměr výkonu na tunu dosahoval úctyhodných 159 koní/tunu.
Na konkrétní údaje si však budeme muset počkat až do 12. září, kdy bude nový Swift Sport poprvé představen novinářům. Veřejnost si nový vůz bude moci prohlédnout od 14. do 24. září.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.