Japonská automobilka Suzuki oficiálně potvrdila, že představení nové generace oblíbeného ostrého hatchbacku Suzuki Swift Sport proběhne na letošním autosalonu ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září.
Když automobilka v roce 2005 představila první generaci ostrého hatchbacku Suzuki Swift Sport, stal se tento vůz ztělesněním sportovního charakteru společnosti. Druhá generace pak učarovala svým atmosferickým motorem o objemu 1.6 litru a skvělou ovladatelností.
Tento rok se však dočkáme již třetí generace, která prošla kompletní přeměnou a sportovně zaměřeným řidičům hodlá nabídnout novou úroveň radosti z řízení. Za tím účelem vyměnilo i svůj 1.6 litrový atmosferický motor za menší ale přeplňovaný agregát.
Tento krok byl pro mnoho příznivců sportovního Swiftu malým zklamáním, neboť Suzuki byla jednou z mála automobilek, která do své vrcholné verze implementovala atmosfericky plněný motor o objemu 1.6 litru a výkonu rovných 100 kW (136 k).
Novou pohonnou jednotkou se však stal menší a přeplňovaný motor BoosterJet 1.4 litru, který automobilka již delší dobu používá pod kapotou Suzuki Vitara S, kde disponuje výkonem 138 koní a točivým momentem 220 Nm.
Výkon se tedy mezi generacemi příliš nezměnil, ovšem k velkým změnám mělo dojít na poli váhy. Nový Swift by totiž podle webu Carscoops mohl vážit pouhých 870 kilogramů, díky čemuž by jeho poměr výkonu na tunu dosahoval úctyhodných 159 koní/tunu.
Na konkrétní údaje si však budeme muset počkat až do 12. září, kdy bude nový Swift Sport poprvé představen novinářům. Veřejnost si nový vůz bude moci prohlédnout od 14. do 24. září.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?