Automobilka Lotus se pochlubila novým členem rodiny Evora s označením GT430, který je nejrychlejším silničním vozem této automobilky a zároveň patří i k tomu nejkrásnějšímu, co automobilka kdy stvořila.
Tím pravděpodobně nejzajímavějším na nové Evoře je její nová karoserie s mnoha aerodynamickými prvky a masivním užití karbonu. GT430 se tak může pochlubit karbonovými nárazníky, předním splitrem, střechou nebo přítlačným křídlem.
Díky novým aerodynamickým prvkům Evory se výrazně zlepšila její přítlačná síla, která nyní činí cca 250 kg při rychlosti okolo 305 km/h. Vůz také díky karbonovým prvkům shodil nějakou tu přebytečnou zátěž. Pohotovostní hmotnost tak činí 1,258 kg, což je o 26 kg méně než v případě Evory Sport 410.
Výkon 436 koní a 440 Nm kroutícího momentu, pocházející z přeplňovaného motoru V6 o objemu 3.5 litru, stačí k akceleraci z 0 na 97 km/h za 3.7 sekundy. Standardem je manuální šestistupňová převodovka, titanový výfuk a nechybí ani samosvorný diferenciál Torsen.
Nově však Lotus přidal i nastavitelné tlumiče Ohlins TTX, které doplňují lehké pružiny Eibach. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2s jsou nově o 10 mm šiřší, na přední nápravě mají rozměr 245/35 R19, na zadní pak 295/30 R20.
Podle slov automobilky zajela nová Evora jejich testovací trať Hethel v rekordním čase 1:25,8, čímž se nová Evora GT430 stala tím bezpochyby nejrychlejším strojem, jaký kdy automobilka postavila.
Podle vyjádření automobilky by mělo vzniknout celkem 60 těchto úchvatných strojů, jejich cena je však neznámá.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?