Automobilka Lotus se pochlubila novým členem rodiny Evora s označením GT430, který je nejrychlejším silničním vozem této automobilky a zároveň patří i k tomu nejkrásnějšímu, co automobilka kdy stvořila.
Tím pravděpodobně nejzajímavějším na nové Evoře je její nová karoserie s mnoha aerodynamickými prvky a masivním užití karbonu. GT430 se tak může pochlubit karbonovými nárazníky, předním splitrem, střechou nebo přítlačným křídlem.
Díky novým aerodynamickým prvkům Evory se výrazně zlepšila její přítlačná síla, která nyní činí cca 250 kg při rychlosti okolo 305 km/h. Vůz také díky karbonovým prvkům shodil nějakou tu přebytečnou zátěž. Pohotovostní hmotnost tak činí 1,258 kg, což je o 26 kg méně než v případě Evory Sport 410.
Výkon 436 koní a 440 Nm kroutícího momentu, pocházející z přeplňovaného motoru V6 o objemu 3.5 litru, stačí k akceleraci z 0 na 97 km/h za 3.7 sekundy. Standardem je manuální šestistupňová převodovka, titanový výfuk a nechybí ani samosvorný diferenciál Torsen.
Nově však Lotus přidal i nastavitelné tlumiče Ohlins TTX, které doplňují lehké pružiny Eibach. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2s jsou nově o 10 mm šiřší, na přední nápravě mají rozměr 245/35 R19, na zadní pak 295/30 R20.
Podle slov automobilky zajela nová Evora jejich testovací trať Hethel v rekordním čase 1:25,8, čímž se nová Evora GT430 stala tím bezpochyby nejrychlejším strojem, jaký kdy automobilka postavila.
Podle vyjádření automobilky by mělo vzniknout celkem 60 těchto úchvatných strojů, jejich cena je však neznámá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.