O výkonném SUV, které by vycházelo z nové generace Audi Q5, se hovoří již delší dobu. Nyní se však objevily i spekulace o pohonné jednotce, kterou by mohl být přeplňovaný šestiválec z Auri RS5 o výkonu 450 koní.
Výkonná verze Audi Q5 by skvěle vyplnila mezeru mezi modelem RS Q3 a RS Q8, o kterém se v poslední době živě spekuluje. Svými rozměry by navíc ostrá verze Q5 představovala ideálního konkurenta pro Mercedes-AMG GLC 43 nebo Porsche Macan Turbo.
Web AutoExpress navíc přinesl informace o tom, že pod kapotou tohoto vrcholného modelu by se mohl ukrývat motor z Audi RS5 kupé, tedy 2.9 litrové Bi-Turbo V6, na jehož vývoji se podílelo Porsche. Pokud by motor zůstal stejně naladěn, disponovala by RS Q5 výkonem 450 koní a točivým momentem 600 Nm.
Samozřejmě díky vyšší váze by byla dynamika RS Q5 o něco horší než v případě RS5, ovšem i tak by se čas zrychlení z 0 na 100 km/h mohl pohybovat okolo 5 vteřin a maximální rychlost by zřejmě byla omezena na 250 km/h.
Co se vzhledu týče, Audi by pravděpodobně vsadilo na osvědčenou recepturu s výrazným body-kitem, sníženým podvozkem, velkými koly, karbonovými doplňky a komfortními sedadly.
Oficiální informace o modelu RS Q5 zatím neexistují, ovšem podle AutoExpress je jen otázka času, kdy se tohoto modelu dočkáme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.