O výkonném SUV, které by vycházelo z nové generace Audi Q5, se hovoří již delší dobu. Nyní se však objevily i spekulace o pohonné jednotce, kterou by mohl být přeplňovaný šestiválec z Auri RS5 o výkonu 450 koní.
Výkonná verze Audi Q5 by skvěle vyplnila mezeru mezi modelem RS Q3 a RS Q8, o kterém se v poslední době živě spekuluje. Svými rozměry by navíc ostrá verze Q5 představovala ideálního konkurenta pro Mercedes-AMG GLC 43 nebo Porsche Macan Turbo.
Web AutoExpress navíc přinesl informace o tom, že pod kapotou tohoto vrcholného modelu by se mohl ukrývat motor z Audi RS5 kupé, tedy 2.9 litrové Bi-Turbo V6, na jehož vývoji se podílelo Porsche. Pokud by motor zůstal stejně naladěn, disponovala by RS Q5 výkonem 450 koní a točivým momentem 600 Nm.
Samozřejmě díky vyšší váze by byla dynamika RS Q5 o něco horší než v případě RS5, ovšem i tak by se čas zrychlení z 0 na 100 km/h mohl pohybovat okolo 5 vteřin a maximální rychlost by zřejmě byla omezena na 250 km/h.
Co se vzhledu týče, Audi by pravděpodobně vsadilo na osvědčenou recepturu s výrazným body-kitem, sníženým podvozkem, velkými koly, karbonovými doplňky a komfortními sedadly.
Oficiální informace o modelu RS Q5 zatím neexistují, ovšem podle AutoExpress je jen otázka času, kdy se tohoto modelu dočkáme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?