O výkonném SUV, které by vycházelo z nové generace Audi Q5, se hovoří již delší dobu. Nyní se však objevily i spekulace o pohonné jednotce, kterou by mohl být přeplňovaný šestiválec z Auri RS5 o výkonu 450 koní.
Výkonná verze Audi Q5 by skvěle vyplnila mezeru mezi modelem RS Q3 a RS Q8, o kterém se v poslední době živě spekuluje. Svými rozměry by navíc ostrá verze Q5 představovala ideálního konkurenta pro Mercedes-AMG GLC 43 nebo Porsche Macan Turbo.
Web AutoExpress navíc přinesl informace o tom, že pod kapotou tohoto vrcholného modelu by se mohl ukrývat motor z Audi RS5 kupé, tedy 2.9 litrové Bi-Turbo V6, na jehož vývoji se podílelo Porsche. Pokud by motor zůstal stejně naladěn, disponovala by RS Q5 výkonem 450 koní a točivým momentem 600 Nm.
Samozřejmě díky vyšší váze by byla dynamika RS Q5 o něco horší než v případě RS5, ovšem i tak by se čas zrychlení z 0 na 100 km/h mohl pohybovat okolo 5 vteřin a maximální rychlost by zřejmě byla omezena na 250 km/h.
Co se vzhledu týče, Audi by pravděpodobně vsadilo na osvědčenou recepturu s výrazným body-kitem, sníženým podvozkem, velkými koly, karbonovými doplňky a komfortními sedadly.
Oficiální informace o modelu RS Q5 zatím neexistují, ovšem podle AutoExpress je jen otázka času, kdy se tohoto modelu dočkáme.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.