Automobilka Mercedes-Benz se dnes vydala zcela novým směrem. Představila totiž svou první řadu vozů s karoserií Pickup, které se budou prodávat pod označením X-Class. Nebude se však jednat jen o stylový módní doplněk, tenhle vůz totiž dokáže i pořádně zabrat.
První Pickupy prémiové automobilky Mercedes-Benz nabídnou potenciálním zákazníkům inovativní techniku, stylový design i komfort, na který jsou zákazníci této značky zvyklí.
Vůz se bude prodávat ve třech konfiguracích. První, označená X-Class Pure, bude zaměřena hlavně na práci. Konfigurace X-Class Progresive bude zaměřená na běžné spotřebitele a vrcholná konfigurace X-Class Power by měla oslovit zájemce o praktický life-style automobil.
Ať už se však zákazník rozhodne pro jakoukoliv verzi, pokaždé bude mít k dispozici praktickou zadní úložnou plochu, která je vybavena osvětlením a 12V zásuvkou, která může napájet kompresor nebo různé elektrické nářadí.
Uvnitř vozu sice nenajdeme luxusní interiér který sliboval koncept X-Class, ovšem ani tak vůz neurazí. K dispozici je tříramenný multifunkční volant nebo kulaté výdechy ventilace. Základní verze je vybavena černými látkovými sedadly, ovšem ve vyšších verzích bude vůz k dispozici i s koženým čalouněním. K dispozici bude i koženě čalouněná palubní deska, dřevěné obložení či 8.4 palcový infotainment systém ve stylu tabletu.
Na začátku produkce bude X-Class nabízen s dvojicí čtyřválcových naftových motorů. Slabší verze X 220d nabídne 2.3 litrový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k), silnější bi-turbo diesel X 250d nabídne 140 kW (190 k). Později by však automobilka měla přidat i motor X 200 o výkonu 122 kW (165 k) a vrcholná verze X 350 by měla nabídnout motor V6 o výkonu 190 kW (258 k) a s kroutícím momentem 550 Nm.
Podle volby motoru bude k dispozici buď šestistupňová manuální převodovka nebo sedmistupňová automatická převodovka. Standardně bude vůz dodáván s pohonem zadních kol, ovšem k dispozici bude samozřejmě i pohon 4x4.
Díky konstrukci s osvědčeným žebřinovým rámem a tuhou zadní nápravou se vozy X-Class tvrdé práce nezaleknou. Jejich kapacita by měla činit až 1.2 tuny nákladu a vůz bude schopen utáhnout vlek o váze až 3.8 tuny.
V terénu se vůz neztratí díky světlé výšce 202 mm, která může být zvýšena pomocí volitelného terénního podvozku až na 222 mm. Nájezdové úhly činí 30,1° a 25,9°. Přejezdový úhel činí 20,4°. Vůz také zvládne brodění až do hloubky 600 mm.
Prodej vozidel X-Class bude v Evropě zahájen během prosince a jejich počáteční cena bude v Německu činit 37,294 euro, tedy cca 975 tisíc korun.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.