Automobilka Mercedes-Benz se dnes vydala zcela novým směrem. Představila totiž svou první řadu vozů s karoserií Pickup, které se budou prodávat pod označením X-Class. Nebude se však jednat jen o stylový módní doplněk, tenhle vůz totiž dokáže i pořádně zabrat.
První Pickupy prémiové automobilky Mercedes-Benz nabídnou potenciálním zákazníkům inovativní techniku, stylový design i komfort, na který jsou zákazníci této značky zvyklí.
Vůz se bude prodávat ve třech konfiguracích. První, označená X-Class Pure, bude zaměřena hlavně na práci. Konfigurace X-Class Progresive bude zaměřená na běžné spotřebitele a vrcholná konfigurace X-Class Power by měla oslovit zájemce o praktický life-style automobil.
Ať už se však zákazník rozhodne pro jakoukoliv verzi, pokaždé bude mít k dispozici praktickou zadní úložnou plochu, která je vybavena osvětlením a 12V zásuvkou, která může napájet kompresor nebo různé elektrické nářadí.
Uvnitř vozu sice nenajdeme luxusní interiér který sliboval koncept X-Class, ovšem ani tak vůz neurazí. K dispozici je tříramenný multifunkční volant nebo kulaté výdechy ventilace. Základní verze je vybavena černými látkovými sedadly, ovšem ve vyšších verzích bude vůz k dispozici i s koženým čalouněním. K dispozici bude i koženě čalouněná palubní deska, dřevěné obložení či 8.4 palcový infotainment systém ve stylu tabletu.
Na začátku produkce bude X-Class nabízen s dvojicí čtyřválcových naftových motorů. Slabší verze X 220d nabídne 2.3 litrový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k), silnější bi-turbo diesel X 250d nabídne 140 kW (190 k). Později by však automobilka měla přidat i motor X 200 o výkonu 122 kW (165 k) a vrcholná verze X 350 by měla nabídnout motor V6 o výkonu 190 kW (258 k) a s kroutícím momentem 550 Nm.
Podle volby motoru bude k dispozici buď šestistupňová manuální převodovka nebo sedmistupňová automatická převodovka. Standardně bude vůz dodáván s pohonem zadních kol, ovšem k dispozici bude samozřejmě i pohon 4x4.
Díky konstrukci s osvědčeným žebřinovým rámem a tuhou zadní nápravou se vozy X-Class tvrdé práce nezaleknou. Jejich kapacita by měla činit až 1.2 tuny nákladu a vůz bude schopen utáhnout vlek o váze až 3.8 tuny.
V terénu se vůz neztratí díky světlé výšce 202 mm, která může být zvýšena pomocí volitelného terénního podvozku až na 222 mm. Nájezdové úhly činí 30,1° a 25,9°. Přejezdový úhel činí 20,4°. Vůz také zvládne brodění až do hloubky 600 mm.
Prodej vozidel X-Class bude v Evropě zahájen během prosince a jejich počáteční cena bude v Německu činit 37,294 euro, tedy cca 975 tisíc korun.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.