Automobilka Mercedes-Benz se dnes vydala zcela novým směrem. Představila totiž svou první řadu vozů s karoserií Pickup, které se budou prodávat pod označením X-Class. Nebude se však jednat jen o stylový módní doplněk, tenhle vůz totiž dokáže i pořádně zabrat.
První Pickupy prémiové automobilky Mercedes-Benz nabídnou potenciálním zákazníkům inovativní techniku, stylový design i komfort, na který jsou zákazníci této značky zvyklí.
Vůz se bude prodávat ve třech konfiguracích. První, označená X-Class Pure, bude zaměřena hlavně na práci. Konfigurace X-Class Progresive bude zaměřená na běžné spotřebitele a vrcholná konfigurace X-Class Power by měla oslovit zájemce o praktický life-style automobil.
Ať už se však zákazník rozhodne pro jakoukoliv verzi, pokaždé bude mít k dispozici praktickou zadní úložnou plochu, která je vybavena osvětlením a 12V zásuvkou, která může napájet kompresor nebo různé elektrické nářadí.
Uvnitř vozu sice nenajdeme luxusní interiér který sliboval koncept X-Class, ovšem ani tak vůz neurazí. K dispozici je tříramenný multifunkční volant nebo kulaté výdechy ventilace. Základní verze je vybavena černými látkovými sedadly, ovšem ve vyšších verzích bude vůz k dispozici i s koženým čalouněním. K dispozici bude i koženě čalouněná palubní deska, dřevěné obložení či 8.4 palcový infotainment systém ve stylu tabletu.
Na začátku produkce bude X-Class nabízen s dvojicí čtyřválcových naftových motorů. Slabší verze X 220d nabídne 2.3 litrový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k), silnější bi-turbo diesel X 250d nabídne 140 kW (190 k). Později by však automobilka měla přidat i motor X 200 o výkonu 122 kW (165 k) a vrcholná verze X 350 by měla nabídnout motor V6 o výkonu 190 kW (258 k) a s kroutícím momentem 550 Nm.
Podle volby motoru bude k dispozici buď šestistupňová manuální převodovka nebo sedmistupňová automatická převodovka. Standardně bude vůz dodáván s pohonem zadních kol, ovšem k dispozici bude samozřejmě i pohon 4x4.
Díky konstrukci s osvědčeným žebřinovým rámem a tuhou zadní nápravou se vozy X-Class tvrdé práce nezaleknou. Jejich kapacita by měla činit až 1.2 tuny nákladu a vůz bude schopen utáhnout vlek o váze až 3.8 tuny.
V terénu se vůz neztratí díky světlé výšce 202 mm, která může být zvýšena pomocí volitelného terénního podvozku až na 222 mm. Nájezdové úhly činí 30,1° a 25,9°. Přejezdový úhel činí 20,4°. Vůz také zvládne brodění až do hloubky 600 mm.
Prodej vozidel X-Class bude v Evropě zahájen během prosince a jejich počáteční cena bude v Německu činit 37,294 euro, tedy cca 975 tisíc korun.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.