Automobilka Mercedes-Benz se dnes vydala zcela novým směrem. Představila totiž svou první řadu vozů s karoserií Pickup, které se budou prodávat pod označením X-Class. Nebude se však jednat jen o stylový módní doplněk, tenhle vůz totiž dokáže i pořádně zabrat.
První Pickupy prémiové automobilky Mercedes-Benz nabídnou potenciálním zákazníkům inovativní techniku, stylový design i komfort, na který jsou zákazníci této značky zvyklí.
Vůz se bude prodávat ve třech konfiguracích. První, označená X-Class Pure, bude zaměřena hlavně na práci. Konfigurace X-Class Progresive bude zaměřená na běžné spotřebitele a vrcholná konfigurace X-Class Power by měla oslovit zájemce o praktický life-style automobil.
Ať už se však zákazník rozhodne pro jakoukoliv verzi, pokaždé bude mít k dispozici praktickou zadní úložnou plochu, která je vybavena osvětlením a 12V zásuvkou, která může napájet kompresor nebo různé elektrické nářadí.
Uvnitř vozu sice nenajdeme luxusní interiér který sliboval koncept X-Class, ovšem ani tak vůz neurazí. K dispozici je tříramenný multifunkční volant nebo kulaté výdechy ventilace. Základní verze je vybavena černými látkovými sedadly, ovšem ve vyšších verzích bude vůz k dispozici i s koženým čalouněním. K dispozici bude i koženě čalouněná palubní deska, dřevěné obložení či 8.4 palcový infotainment systém ve stylu tabletu.
Na začátku produkce bude X-Class nabízen s dvojicí čtyřválcových naftových motorů. Slabší verze X 220d nabídne 2.3 litrový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k), silnější bi-turbo diesel X 250d nabídne 140 kW (190 k). Později by však automobilka měla přidat i motor X 200 o výkonu 122 kW (165 k) a vrcholná verze X 350 by měla nabídnout motor V6 o výkonu 190 kW (258 k) a s kroutícím momentem 550 Nm.
Podle volby motoru bude k dispozici buď šestistupňová manuální převodovka nebo sedmistupňová automatická převodovka. Standardně bude vůz dodáván s pohonem zadních kol, ovšem k dispozici bude samozřejmě i pohon 4x4.
Díky konstrukci s osvědčeným žebřinovým rámem a tuhou zadní nápravou se vozy X-Class tvrdé práce nezaleknou. Jejich kapacita by měla činit až 1.2 tuny nákladu a vůz bude schopen utáhnout vlek o váze až 3.8 tuny.
V terénu se vůz neztratí díky světlé výšce 202 mm, která může být zvýšena pomocí volitelného terénního podvozku až na 222 mm. Nájezdové úhly činí 30,1° a 25,9°. Přejezdový úhel činí 20,4°. Vůz také zvládne brodění až do hloubky 600 mm.
Prodej vozidel X-Class bude v Evropě zahájen během prosince a jejich počáteční cena bude v Německu činit 37,294 euro, tedy cca 975 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.