Několik zahraničních webových stránek zabývajících se motoristickou tématikou v posledních dnech informovalo o tom, že Mazda zřejmě představí novou RX-9 na Tokijském autosalonu, který se bude konat letos v říjnu.
Podle posledních informací se zdá, že automobilka Mazda představí na letošním autosalonu v Tokiu nový model RX-9 s rotačním Wankelovým motorem, který bude vycházet z konceptu RX Vision, který automobilka odhalila v roce 2015.
Nový vůz by se měl pochlubit přepracovaným Wankelovým motorem, který by mohl podávat výkon až 298 kW (405 k). Vzhledem k tomu, že váha vozu by se mohla pohybovat okolo 1,300 kg, mohl by vůz nabídnout velice slušnou dynamiku i ovládání.
Nepříjemnou zprávou však je, že CX-9 by se mohla stát pravděpodobně nejdražším automobilem, který v současnosti Mazda prodává. Jeho cena se odhaduje v rozmezí 8 až 10 milionů yenů, tedy cca 1,6 až 2 miliony Kč). To je sice méně než konkurenční Nissan GT-R nebo Honda NSX, Mazda však nabídne i nižší výkon.
Zprávy je potřeba brát s rezervou, neboť se nikde neobjevil žádný zdroj, ovšem načasování by vcelku odpovídalo. Před padesáti lety si totiž na Autosalonu v Tokiu odbyla svou premiéru Mazda Cosmo. Mazda by si tak k výročí mohla nadělit nový model se stále netradičním avšak zajímavým Wankelovým motorem.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?