Bedlivě hlídaný a ukrývaný vzhled nového vozu Rolls-Royce Phantom VIII již není žádným tajemstvím. Na čínském webu AutoHome se totiž objevily 3 snímky, které celý vůz odhalují v jeho plné kráse, včetně interiéru.
Pokud byste čekaly u nového Phantomu nějaké výrazné změny, zřejmě budete zklamáni. Co se přední masky týče, došlo pouze k úpravě hlavních světlometů, mřížky chladiče a předního nárazníku. Světlomety jsou nyní užší, působí moderněji a zřejmě budou vybaveny LED technologií. Mřížka chladiče je chromovaná, lesklá a její rámeček je protažený až k držáku značky. Přední nárazník pak doznal změn pouze ve své dolní třetině, kde se objevily masivní otvory pro nasávání vzduchu.
Z bočního profilu příliš změn vidět není. Za zmínku však stojí dvoubarevná karoserie, jejíž vrchní část nese modrou barvu, podobně jako středy kol. Pečlivějším pozorovatelům neunikne ani kamera ve zpětném zrcátku, která bude s největší pravděpodobností součástí parkovacího systému BMW.
Ostatně s BMW toho nový Rolls zřejěm bude sdílet více, včetně platformy na které stojí. Podle všeho by mělo jít o platformu CLAR, na které je postaveno i nové BMW řady 7.
Snímek interiéru pak silně připomíná minulou generaci, ačkoliv i zde došlo na změny. Byly posunuty a zvětšeny výdechy ventilace, došlo k reorganizaci tlačítek, v kapličce přístrojů je zřejmě umístěn digitální přístrojový štít a volant dostal leskle černá ramena se stříbrnými ovládacími prvky.
Ani s novou generací tak Rolls-Royce Phantom neztrácí nic na své prémiovosti a vznešenosti. Změny sice nejsou příliš výrazné, ovšem tak to u této značky zkrátka chodí. Její zákazníci jsou zvyklí na určitý styl a design, všechny změny se tak odehrávají pomalu ale pečlivě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?